nr EAN | 4014870438944 |
Wymiar stożka [mm] | 12,5 |
Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,5 |
Gwint zewn. [mm] | M12x1,25 |
nr EAN | 4014870434052 |
Długość [mm] | 130 |
Grubość [mm] | 82,0 |
Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 |
Rozmiar klucza | 19 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Ciężar [kg] | 0,38 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
nr EAN | 4027816410928 |
Numer seryjny | K4234209 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
nr EAN | 5901159285773 |
Numer seryjny | K4308551 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
nr EAN | 5901159379250 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Rodzaj połączenia | Pojemnik |
Długość opakowania [cm] | 20 |
Szerokość opakowania [cm] | 9,5 |
Wysokość opakowania [cm] | 5 |
nr EAN | 4060426091279 |
Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
nr EAN | 5703858826062 |
Strona zabudowy | z obu stron |
Strona zabudowy | zewnętrzny |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Długość [mm] | 114 |
Wymagana ilość | 2 |
Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,50 RHT F |
Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 RHT M |
Wymiar stożka 1 [mm] | 12,35 |
Wymiar stożka 2 [mm] | 15,1 |
Zbieżność stożka | 1/6 |
nr EAN | 4058787057539 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Gwint zewn. 1 [mm] | M14x1,5 |
Gwint zewn. 2 [mm] | M12x1,25 |
Długość [mm] | 115 |
Ciężar [kg] | 0,53 |
nr EAN | 8435130326522 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Gwint zewn. 1 [mm] | M14x1,5 |
Gwint zewn. 2 [mm] | M14x1,5 |
Długość [mm] | 313 |
Ciężar [kg] | 0,58 |
nr EAN | 8435130310668 |
Długość [mm] | 115 |
Rozmiar gwintu 1 | M14 x 1,5 |
parzyste numery artykułów | VKDY 318904 |
nr EAN | 7316579313469 |
Długość [mm] | 130 |
Grubość [mm] | 82,0 |
Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 |
Rozmiar klucza | 19 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Ciężar [kg] | 0,38 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
nr EAN | 4044688410924 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025