Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Chevrolet » układ kierowniczy Chevrolet ALERO » końcówki drążków kierowniczych Chevrolet ALERO

końcówki drążków kierowniczych do CHEVROLET ALERO

wybierz typ samochodu CHEVROLET ALERO:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy z przodu
Wymiar gwintu FM14X1.5 LHT
Wymiar stożka [mm] 16
Długość [mm] 79
Rodzaj gwintu z bieżnikiem lewostronnym
nr EAN 8717109322743
Wymiar stożka [mm] 16
Gwint wewnętrzny [mm] M14x1,50
parzyste numery artykułów 840 0791 10
nr EAN 4014870436391
Wymiar stożka [mm] 16
Gwint wewnętrzny [mm] M14x1,50
parzyste numery artykułów 840 0790 10
nr EAN 4014870436407
Strona zabudowy z lewej
Długość całkowita [mm] 94
Gwint wewnętrzny [mm] 14 x 1,5
Długość gwintu [mm] 42
Wysokość zabudowy 78
Średnica zabudowy [mm] 16
Gwint zewn. 1 [mm] 14 x 1,5
nr EAN 8033001876703
Strona zabudowy z prawej
Długość całkowita [mm] 93
Gwint wewnętrzny [mm] 14 x 1,5
Długość gwintu [mm] 41
Wysokość zabudowy 79
Średnica zabudowy [mm] 16,2
Gwint zewn. 1 [mm] 14 x 1,5
nr EAN 8033001876734
Strona zabudowy zewnętrzny
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Zbieżność stożka 1/8
Długość [mm] 73
Wymiar gwintu FM14X1,5L
Wymiar stożka [mm] 16
Rozmiar gwintu 1 MM14x1,5R
nr EAN 5413978152056
Wyświetlanie od 1 do 6 (z 6 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
końcówki drążków kierowniczych

Końcówka drążka kierowniczego

 

Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.

Jak często wymienia się końcówki drążka


Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.