Strona zabudowy | z przodu | |
Wymiar gwintu | FM14X1.5 LHT | |
Wymiar stożka [mm] | 16 | |
Długość [mm] | 79 | |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem lewostronnym | |
nr EAN | 8717109322743 |
Wymiar stożka [mm] | 16 | |
Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,50 | |
parzyste numery artykułów | 840 0791 10 | |
nr EAN | 4014870436391 |
Wymiar stożka [mm] | 16 | |
Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,50 | |
parzyste numery artykułów | 840 0790 10 | |
nr EAN | 4014870436407 |
Strona zabudowy | z lewej | |
Długość całkowita [mm] | 94 | |
Gwint wewnętrzny [mm] | 14 x 1,5 | |
Długość gwintu [mm] | 42 | |
Wysokość zabudowy | 78 | |
Średnica zabudowy [mm] | 16 | |
Gwint zewn. 1 [mm] | 14 x 1,5 | |
nr EAN | 8033001876703 |
Strona zabudowy | z prawej | |
Długość całkowita [mm] | 93 | |
Gwint wewnętrzny [mm] | 14 x 1,5 | |
Długość gwintu [mm] | 41 | |
Wysokość zabudowy | 79 | |
Średnica zabudowy [mm] | 16,2 | |
Gwint zewn. 1 [mm] | 14 x 1,5 | |
nr EAN | 8033001876734 |
Strona zabudowy | zewnętrzny | |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Zbieżność stożka | 1/8 | |
Długość [mm] | 73 | |
Wymiar gwintu | FM14X1,5L | |
Wymiar stożka [mm] | 16 | |
Rozmiar gwintu 1 | MM14x1,5R | |
nr EAN | 5413978152056 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025
Klimatyzacja i czynniki chłodnicze
23-03-2025
Ile trzeba zapłacić za wymianę tarcz i kloców hamulcowych.
14-03-2025
Ile kosztuje wymiana rozrządu?
07-03-2025
Kiedy należy wymieniać świece żarowe i zapłonowe?
04-03-2025
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024
Zmiana lokalizacji magazynu
25-07-2023