
| Strona zabudowy | z przodu | 
| Wymiar gwintu | FM14X1.5 RHT | 
| Wymiar stożka [mm] | 13,8 | 
| Długość [mm] | 161 | 
| nr EAN | 8717109322439 | 

| Strona zabudowy | z przodu | 
| Wymiar gwintu | FM14X1,5 RHT | 
| Wymiar stożka [mm] | 14,8 | 
| Długość [mm] | 93 | 
| nr EAN | 8717109551426 | 

| Strona zabudowy | z przodu | 
| Długość [mm] | 289 | 
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1.5 RHT | 
| Rozmiar gwintu 2 | MM18X1.5 RHT | 
| nr EAN | 8717109550726 | 

| Długość [mm] | 179 | 
| Grubość [mm] | 77,0 | 
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 | 
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 | 
| Rozmiar klucza | 17 | 
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | 
| Ciężar [kg] | 0,680 | 
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką koronową | 
| dla numeru OE | S083-99-324A | 
| nr EAN | 5050063587098 | 

| Długość [mm] | 117 | 
| Grubość [mm] | 77,0 | 
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 | 
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 | 
| Rozmiar klucza | 19 | 
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | 
| Ciężar [kg] | 0,450 | 
| dla numeru OE | S47P-32-280 | 
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką | 
| nr EAN | 5050063587500 | 

| Długość [mm] | 179 | 
| Grubość [mm] | 77,0 | 
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 | 
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 | 
| Rozmiar klucza | 17 | 
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | 
| Ciężar [kg] | 0,63 | 
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką koronową | 
| dla numeru OE | S083-99-324A | 
| nr EAN | 4027816424543 | 

| Strona zabudowy | Oś przednia | 
| Strona zabudowy | z obu stron | 
| Strona zabudowy | zewnętrzny | 
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym | 
| Wymiar gwintu | M14x1,5 | 
| nr EAN | 4047437028845 | 

| Strona zabudowy | Oś przednia | 
| Strona zabudowy | z obu stron | 
| Strona zabudowy | zewnętrzny | 
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym | 
| Wymiar gwintu | M14x1,5 | 
| nr EAN | 5901619556108 | 

| Strona zabudowy | zewnętrzny | 
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | 
| Średnica 1 [mm] | 16 | 
| Kształt | ustawiony pod kątem | 
| Rodzaj połączenia | Pojemnik | 
| Długość 1 [mm] | 158 | 
| Długość 2 [mm] | 35,6 | 
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 | 
| Rozmiar gwintu 2 | M12X1.25 | 
| Długość opakowania [cm] | 20 | 
| Szerokość opakowania [cm] | 9,5 | 
| Wysokość opakowania [cm] | 5 | 
| nr EAN | 4044197377763 | 

| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym | 
| Wymiar gwintu | 14x1,5 | 
| nr EAN | 5703858646646 | 


| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | 
| Gwint zewn. 1 [mm] | M17x1 | 
| Gwint zewn. 2 [mm] | M14x1,5 | 
| Długość [mm] | 182 | 
| Ciężar [kg] | 0,423 | 
| nr EAN | 8435130391025 | 

| Gwint zewn. 1 [mm] | M14x1,5 | 
| Gwint zewn. 2 [mm] | M12x1,25 | 
| Długość [mm] | 158 | 
| Ciężar [kg] | 0,612 | 
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | 
| nr EAN | 8435130358226 | 
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych 
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów 
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie 
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać? 
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta? 
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych. 
15-04-2025