
| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | MM14X1.5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 12 |
| Długość [mm] | 91 |
| Ograniczenia producenta | TRW |
| nr EAN | 8717109319699 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Długość [mm] | 336,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | FM14X1.5 RHT |
| Rozmiar gwintu 2 | MM12X1.0 RHT |
| nr EAN | 8717109325072 |

| Długość [mm] | 355 |
| Szerokość [mm] | 37 |
| Wysokość [mm] | 37 |
| nr EAN | 5012759930601 |

| Długość [mm] | 110 |
| Szerokość [mm] | 38 |
| Wysokość [mm] | 68 |
| nr EAN | 5012759852255 |

| Grubość [mm] | 70,0 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 |
| Długość gwintu [mm] | 60 |
| Długość gwintu [mm] | 18,4 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,310 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816093176 |

| Długość [mm] | 345 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,600 |
| dla numeru OE | 3812.C0 |
| nr EAN | 4027816177661 |

| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość [mm] | 359 |
| Średnica 1 [mm] | 18 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Rozmiar gwintu 1 | M12X1 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 41,2 |
| Szerokość opakowania [cm] | 6,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 4,8 |
| nr EAN | 5010874760707 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica 1 [mm] | 14 |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 90 |
| Długość 2 [mm] | 18 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M10X1.25 |
| Długość opakowania [cm] | 13 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6,5 |
| nr EAN | 5010874754454 |

| Rozmiar gwintu 1 | 14x1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Długość [mm] | 335,5 |
| nr EAN | 5703858461935 |

| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar gwintu | 14x1,5 |
| nr EAN | 5703858464806 |

| Ciężar netto [g] | 342 |
| nr EAN | 5908281450925 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | MM12X1R |
| Rozmiar gwintu 1 | FM14X1,5R |
| Długość przegub osiowy [mm] | 342 |
| Tylko w połączeniu z | WASHER |
| nr EAN | 5413978143818 |

| Strona zabudowy | Oś przednia, na dole |
| Zbieżność stożka | 1/5 |
| Długość [mm] | 92 |
| Wymiar gwintu | MM14X1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 12 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM10x1,25R |
| Tylko w połączeniu z | JAM NUT M14 |
| nr EAN | 5413978127825 |

| Długość [mm] | 345 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,6 |
| dla numeru OE | 3812.C0 |
| nr EAN | 4044688510815 |

| Grubość [mm] | 70,0 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 |
| Długość gwintu [mm] | 60 |
| Długość gwintu [mm] | 18,4 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,31 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4044688510686 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025