Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Ford C-MAX II Van 2.0 TDCi (2015.03-2019.06) 170km » 5033702 nk
wybrany samochód: 
Ford C-max Ii Van 2.0 Tdci (2015.03-2019.06) 170km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5033702 NK

5033702 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego NK
nk 5033702
27.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Czwartek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Czwartek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
numer części:

5033702

producent:

NK

Status produktu: Normalny
Rodzaj gwintuz bieżnikiem prawostronnym
Wymiar gwintu14x1,5
nr EAN5703858464806

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5033702 NK

KOĐC. DR. KIER. PEUGEOT ZX/BERLINGO LE/PR
numery OEM:
CITROËN      3817 09
CITROËN      3817 10
CITROËN      3817 18
CITROËN      3817 50
CITROËN      94 710 009 65
PEUGEOT      3817 09
PEUGEOT      3817 10
PEUGEOT      3817 18
PEUGEOT      3817 50
PEUGEOT      3817 52
TALBOT      381709
TALBOT      381710

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 5033702 NK w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.