Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Fiat DUCATO Platforma / podwozie (244_) 2.3 JTD (2002.04-2006.07) 110km » 53234 sidem
wybrany samochód: 
Fiat Ducato Platforma / Podwozie (244_) 2.3 Jtd (2002.04-2006.07) 110km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 53234 SIDEM

53234 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego SIDEM
37.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Poniedziałek
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 3 szt.
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

53234

producent:

SIDEM

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia, na dole
Zbieżność stożka1/5
Długość [mm]92
Wymiar gwintuMM14X1,5R
Wymiar stożka [mm]12
Rozmiar gwintu 1MM10x1,25R
Tylko w połączeniu zJAM NUT M14
nr EAN5413978127825

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 53234 SIDEM

numery OEM:
CITROËN      16 073 161 80
CITROËN      3817 50
CITROËN      94 71 000 965
CITROËN      94 71 003 465
CITROËN      95 493 208
CITROËN      95 590 802
PEUGEOT      16 073 161 80
PEUGEOT      3817 10
PEUGEOT      3817 18
PEUGEOT      3817 50

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 53234 SIDEM w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 53234 SIDEM:

2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.
2021-10-25
 5/5
Wygląda na trwały, czas pokaże.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.