Strona zabudowy | z przodu | |
Wymiar gwintu | FM16X1.5 RHT | |
Wymiar stożka [mm] | 18,2 | |
Długość [mm] | 80 | |
nr EAN | 8717109519532 |
Strona zabudowy | z przodu | |
Długość [mm] | 346,5 | |
Rozmiar gwintu 1 | MM16X1.5 RHT | |
Rozmiar gwintu 2 | MM18X1.5 RHT | |
nr EAN | 8717109519549 |
Długość [mm] | 100 | |
Szerokość [mm] | 40 | |
Wysokość [mm] | 85 | |
nr EAN | 5012759428924 |
Długość [mm] | 366 | |
Szerokość [mm] | 43 | |
Wysokość [mm] | 38 | |
nr EAN | 5012759442104 |
Długość [mm] | 322 | |
Rozmiar gwintu 1 | M18x1,5 | |
Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 | |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami | |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Strona zabudowy | z obu stron | |
nr EAN | 4047437055858 |
Ciężar [kg] | 0,430 | |
Wymagana ilość | 2 | |
Gwint wewnętrzny [mm] | 16x1,5 | |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym | |
Długość opakowania [cm] | 14,5 | |
Szerokość opakowania [cm] | 9,5 | |
Wysokość opakowania [cm] | 5 | |
nr EAN | 5412096372681 |
Wymiar gwintu | M16x1,5 | |
nr EAN | 5703858785123 |
Rozmiar gwintu 1 | 16x1,5/18x1,5 | |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym | |
Długość [mm] | 345 | |
nr EAN | 5703858819156 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Strona zabudowy | wewnątrz |
Długość [mm] | 366 |
Rodzaj gwintu | z gwintem zewnętrznym |
Gwint zewn. 2 [mm] | M16x1.5 |
Rozmiar gwintu 1 | M16 |
Rozmiar gwintu 1 | M18 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Gwint zewn. 1 [mm] | M16x1,5 | |
Gwint zewn. 2 [mm] | M14x1,5 | |
Długość [mm] | 80 | |
Ciężar [kg] | 0,544 | |
nr EAN | 8435130341716 |
Strona zabudowy | z przodu | |
Wymiar gwintu | MM18X1,5R | |
Rozmiar gwintu 1 | MM16X1,5R | |
Długość przegub osiowy [mm] | 343 | |
Tylko w połączeniu z | NUT | |
nr EAN | 5413978207206 |
Strona zabudowy | z przodu | |
Zbieżność stożka | 1/10 | |
Długość [mm] | 80 | |
Wymiar gwintu | FM16x1,5R | |
Wymiar stożka [mm] | 18,1 | |
Rozmiar gwintu 1 | MM14X1,5R | |
nr EAN | 5413978207190 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Wymiar gwintu | MM16x1,5R | |
Rozmiar gwintu 1 | MM16x1,5R | |
Długość przegub osiowy [mm] | 342 | |
Tylko w połączeniu z | NUT | |
nr EAN | 5413978227990 |
Długość [mm] | 80 | |
Wymiar gwintu | M16 x 1,5 | |
Rozmiar gwintu 1 | M14 x 1,5 | |
parzyste numery artykułów | VKDY 312056 | |
nr EAN | 7316579291798 |
Długość [mm] | 80 | |
Wymiar stożka [mm] | 20 | |
Gwint zewn. [mm] | M14x1.5 | |
Gwint wewnętrzny [mm] | M16x1.5 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami | |
nr EAN | 3322937891115 |
Długość [mm] | 322 | |
Rozmiar gwintu 1 | M18x1,5 | |
Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 | |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami | |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Strona zabudowy | z obu stron | |
nr EAN | 3322938213602 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025