Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Dacia » układ kierowniczy Dacia LODGY (JS_) » końcówki drążków kierowniczych Dacia LODGY (JS_)

końcówki drążków kierowniczych do DACIA LODGY (JS_)

wybierz typ samochodu DACIA LODGY (JS_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy z przodu
Wymiar gwintu FM16X1.5 RHT
Wymiar stożka [mm] 18,2
Długość [mm] 80
nr EAN 8717109519532
Strona zabudowy z przodu
Długość [mm] 346,5
Rozmiar gwintu 1 MM16X1.5 RHT
Rozmiar gwintu 2 MM18X1.5 RHT
nr EAN 8717109519549
Długość [mm] 100
Szerokość [mm] 40
Wysokość [mm] 85
nr EAN 5012759428924
Długość [mm] 366
Szerokość [mm] 43
Wysokość [mm] 38
nr EAN 5012759442104
Długość [mm] 322
Rozmiar gwintu 1 M18x1,5
Rozmiar gwintu 2 M16x1,5
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
nr EAN 4047437055858
Ciężar [kg] 0,430
Wymagana ilość 2
Gwint wewnętrzny [mm] 16x1,5
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Długość opakowania [cm] 14,5
Szerokość opakowania [cm] 9,5
Wysokość opakowania [cm] 5
nr EAN 5412096372681
Wymiar gwintu M16x1,5
nr EAN 5703858785123
Rozmiar gwintu 1 16x1,5/18x1,5
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Długość [mm] 345
nr EAN 5703858819156
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Strona zabudowywewnątrz
Długość [mm]366
Rodzaj gwintuz gwintem zewnętrznym
Gwint zewn. 2 [mm]M16x1.5
Rozmiar gwintu 1M16
Rozmiar gwintu 1M18
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Gwint zewn. 1 [mm] M16x1,5
Gwint zewn. 2 [mm] M14x1,5
Długość [mm] 80
Ciężar [kg] 0,544
nr EAN 8435130341716
Strona zabudowy z przodu
Wymiar gwintu MM18X1,5R
Rozmiar gwintu 1 MM16X1,5R
Długość przegub osiowy [mm] 343
Tylko w połączeniu z NUT
nr EAN 5413978207206
Strona zabudowy z przodu
Zbieżność stożka 1/10
Długość [mm] 80
Wymiar gwintu FM16x1,5R
Wymiar stożka [mm] 18,1
Rozmiar gwintu 1 MM14X1,5R
nr EAN 5413978207190
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Wymiar gwintu MM16x1,5R
Rozmiar gwintu 1 MM16x1,5R
Długość przegub osiowy [mm] 342
Tylko w połączeniu z NUT
nr EAN 5413978227990
Długość [mm] 80
Wymiar gwintu M16 x 1,5
Rozmiar gwintu 1 M14 x 1,5
parzyste numery artykułów VKDY 312056
nr EAN 7316579291798
Długość [mm] 80
Wymiar stożka [mm] 20
Gwint zewn. [mm] M14x1.5
Gwint wewnętrzny [mm] M16x1.5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
nr EAN 3322937891115
Długość [mm] 322
Rozmiar gwintu 1 M18x1,5
Rozmiar gwintu 2 M16x1,5
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
nr EAN 3322938213602
Wyświetlanie od 1 do 16 (z 16 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
końcówki drążków kierowniczych

Końcówka drążka kierowniczego

 

Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.

Jak często wymienia się końcówki drążka


Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.