
| Strona zabudowy | z przodu |
| Długość [mm] | 304 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM18X1.5 RHT |
| Rozmiar gwintu 2 | MM16X1.5 RHT |
| nr EAN | 8717109678703 |

| nr EAN | 5012759541807 |

| Wymiar stożka [mm] | 16,1 |
| Długość [mm] | 116 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M18x1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M14x2,0 |
| nr EAN | 4014870609061 |

| Wymiar stożka [mm] | 16,1 |
| Długość [mm] | 116 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M18x1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M14x2,0 |
| nr EAN | 4014870609078 |

| Rozmiar gwintu 1 | M18x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
| Długość przegub osiowy [mm] | 300 |
| nr EAN | 4014870613037 |

| parzyste numery artykułów | 171610 |
| Długość [mm] | 116,5 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M18 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 2 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Ciężar [kg] | 0,633 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4054224716090 |

| parzyste numery artykułów | 171609 |
| Długość [mm] | 116,5 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M18 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 2 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Ciężar [kg] | 0,633 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4054224716106 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x2 |
| parzyste numery artykułów | 38050 01 |
| nr EAN | 4047437454057 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Rozmiar gwintu 2 | M14x2 |
| parzyste numery artykułów | 38049 01 |
| nr EAN | 4047437454071 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Długość [mm] | 280 |
| Długość całkowita [mm] | 316 |
| Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M18x1,5 |
| nr EAN | 4047437460294 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Średnica 1 [mm] | 14,5 |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 116 |
| Długość 2 [mm] | 15 |
| Rozmiar gwintu 1 | M18X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X2 |
| Długość opakowania [cm] | 16,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 6,6 |
| Wysokość opakowania [cm] | 4,7 |
| nr EAN | 4044197017867 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Średnica 1 [mm] | 14,5 |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 116 |
| Długość 2 [mm] | 15 |
| Rozmiar gwintu 1 | M18X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X2 |
| Długość opakowania [cm] | 16,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 6,6 |
| Wysokość opakowania [cm] | 4,7 |
| nr EAN | 4044197017874 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M18X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 45 |
| Szerokość opakowania [cm] | 5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 4060426212728 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Wymiar gwintu | MM16X1,5R |
| Rozmiar gwintu 1 | MM18X1,5R |
| Długość przegub osiowy [mm] | 304 |
| Tylko w połączeniu z | NUT |
| nr EAN | 5413978249800 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Zbieżność stożka | / |
| Długość [mm] | 116 |
| Wymiar gwintu | FM18X1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 16 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1,75R |
| parzyste numery artykułów | 3737 |
| nr EAN | 5413978249787 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Zbieżność stożka | / |
| Długość [mm] | 116 |
| Wymiar gwintu | FM18X1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 16 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM14X1,75R |
| parzyste numery artykułów | 3736 |
| nr EAN | 5413978249794 |

| parzyste numery artykułów | 33 10 0972 |
| Długość [mm] | 116,5 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M18 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 2 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Ciężar [kg] | 0,633 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4054228716102 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025