Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ford » układ kierowniczy Ford TRANSIT Platforma / podwozie (V_ _) » końcówki drążków kierowniczych Ford TRANSIT Platforma / podwozie (V_ _)

końcówki drążków kierowniczych do FORD TRANSIT Platforma / podwozie (V_ _)

wybierz typ samochodu FORD TRANSIT Platforma / podwozie (V_ _):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowyOś przednia, z lewej
Długość [mm]115
Szerokość [mm]45
Wysokość [mm]83
Wymiar gwintuM16 x 1,5
Wymiar stożka [mm]14,7
Rodzaj gwintuz bieżnikiem prawostronnym
sparowany numer artykułuTA3857
Strona zabudowyos przednia, z prawej
Długość [mm]115
Szerokość [mm]45
Wysokość [mm]83
Wymiar gwintuM16 x 1,5
Wymiar stożka [mm]14,7
Rodzaj gwintuz bieżnikiem prawostronnym
sparowany numer artykułuTA3856
oś przednia, z lewej
oś przednia, z prawej
Długość [mm] 310
Ciężar [kg] 0,686
Rozmiar klucza 38
Średnica zewnętrzna [mm] 40
z przeciwnakrętką
Wymiar gwintu zewnętrznego M16 x 1,5
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowyz prawej
Rozmiar gwintu 1M12x1,5
Rozmiar gwintu 2M16x1,5
sparowany numer artykułu43587 01
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowyz lewej
Rozmiar gwintu 1M12x1,5
Rozmiar gwintu 2M16x1,5
sparowany numer artykułu43588 01
Strona zabudowyzewnętrzny
Strona zabudowyos przednia, z prawej
Długość [mm]94
wymagana liczba1
Rozmiar gwintu 1M12x1,5
Rozmiar gwintu 2M16x1,5
sparowany numer artykułu116 020 0059/HD
zalecana wymiana parami
Strona zabudowyOś przednia, z lewej
Długość [mm]94
wymagana liczba1
Wersja wzmocniona
Rozmiar gwintu 1M12x1,5
Rozmiar gwintu 2M16x1,5
sparowany numer artykułu116 020 0060/HD
zalecana wymiana parami
Długość [mm]331
Średnica 1 [mm]16,6
Rodzaj gwintuz bieżnikiem prawostronnym
Rodzaj połączeniaPojemnik
Rozmiar gwintu 1M16x1.5
Rozmiar gwintu 2M16x1.5
parzyste numery artykułów 5034782
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Wymiar gwintu 16x1,5
nr EAN 5703858788612
parzyste numery artykułów 5034781
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Wymiar gwintu 16x1,5
nr EAN 5703858788629
Strona zabudowyOś przednia, z lewej
Wymiar gwintuM16
Gwint wewnętrzny [mm]M 16x1,5
Strona zabudowyos przednia, z prawej
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowyz prawej
Strona zabudowyzewnętrzny
Wymiar gwintuM16
Gwint wewnętrzny [mm]M 16x1,5
Wyświetlanie od 1 do 12 (z 12 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
końcówki drążków kierowniczych

Końcówka drążka kierowniczego

 

Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.

Jak często wymienia się końcówki drążka


Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.