Strona zabudowy | z przodu | |
Wymiar gwintu | FM14X1.5 RHT | |
Wymiar stożka [mm] | 12 | |
Długość [mm] | 187 | |
nr EAN | 8717109641370 |
Długość [mm] | 248 | |
Szerokość [mm] | 38 | |
Wysokość [mm] | 38 | |
nr EAN | 5012759504727 |
Długość [mm] | 210 | |
Szerokość [mm] | 46 | |
Wysokość [mm] | 74 | |
nr EAN | 5012759507759 |
Długość [mm] | 210 | |
Szerokość [mm] | 46 | |
Wysokość [mm] | 74 | |
nr EAN | 5012759507766 |
Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 | |
Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 | |
Długość przegub osiowy [mm] | 232 | |
nr EAN | 4014870435714 |
Wymiar stożka [mm] | 11,9 | |
Wymiar gwintu | M14X1,5 | |
parzyste numery artykułów | 840 1146 10 | |
nr EAN | 4014870429904 |
Wymiar stożka [mm] | 11,9 | |
Wymiar gwintu | M14X1,5 | |
parzyste numery artykułów | 840 1145 10 | |
nr EAN | 4014870427832 |
Długość [mm] | 232 | |
Gwint zewn. [mm] | M16 x 1,5 | |
Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 | |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Ciężar [kg] | 0,510 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką | |
nr EAN | 4027816436300 |
parzyste numery artykułów | 107931 | |
Długość [mm] | 210 | |
Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 | |
Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 | |
Rozmiar klucza | 19 | |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
Ciężar [kg] | 0,63 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką | |
nr EAN | 4054224079300 |
parzyste numery artykułów | 107930 | |
Długość [mm] | 210 | |
Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 | |
Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 | |
Rozmiar klucza | 19 | |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
Ciężar [kg] | 0,63 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką | |
nr EAN | 4054224079317 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Strona zabudowy | z lewej | |
Strona zabudowy | z prawej | |
Strona zabudowy | wewnątrz | |
Długość [mm] | 232 | |
Rozmiar gwintu 1 | M16x1.5 | |
Rozmiar gwintu 2 | M14x1.5 | |
nr EAN | 4047437419100 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Strona zabudowy | z lewej | |
Długość [mm] | 187 | |
Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 | |
Rozmiar gwintu 2 | M10x1,25 | |
Wymiar stożka [mm] | 14,7 | |
Zbieżność stożka | 1:5 | |
parzyste numery artykułów | 37993 01 | |
nr EAN | 4047437440425 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Strona zabudowy | z prawej | |
Długość [mm] | 187 | |
Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 | |
Rozmiar gwintu 2 | M10x1,25 | |
Wymiar stożka [mm] | 14,7 | |
Zbieżność stożka | 1:5 | |
parzyste numery artykułów | 37992 01 | |
nr EAN | 4047437440449 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Wymiar gwintu | 14x1,5 |
sparowany numer artykułu | 69-1223 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Wymiar gwintu | 14x1,5 |
sparowany numer artykułu | 69-1220 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
Długość [mm] | 230 | |
Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 | |
Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 | |
nr EAN | 4040074124901 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
Długość [mm] | 185 | |
Rozmiar gwintu 1 | M10x1,25 | |
Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 | |
Wersja wzmocniona | ||
parzyste numery artykułów | 16-16 020 0044/HD | |
nr EAN | 4040074253656 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
Długość [mm] | 185 | |
Rozmiar gwintu 1 | M10x1,25 | |
Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 | |
Wersja wzmocniona | ||
parzyste numery artykułów | 16-16 020 0043/HD | |
nr EAN | 4040074253632 |
Strona zabudowy | z obu stron | |
Strona zabudowy | wewnątrz | |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Długość [mm] | 246 | |
Średnica 1 [mm] | 14,4 | |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym | |
Rodzaj połączenia | Pojemnik | |
Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 | |
Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 | |
Długość opakowania [cm] | 31,5 | |
Szerokość opakowania [cm] | 5 | |
Wysokość opakowania [cm] | 5 | |
nr EAN | 4044197803385 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
Średnica 1 [mm] | 14,6 | |
Kształt | ustawiony pod kątem | |
Rodzaj połączenia | Pojemnik | |
Długość 1 [mm] | 187 | |
Długość 2 [mm] | 25 | |
Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 | |
Rozmiar gwintu 2 | M10X1.25 | |
Długość opakowania [cm] | 34,5 | |
Szerokość opakowania [cm] | 8,5 | |
Wysokość opakowania [cm] | 6,5 | |
nr EAN | 4044197806959 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
Średnica 1 [mm] | 14,6 | |
Kształt | ustawiony pod kątem | |
Rodzaj połączenia | Pojemnik | |
Długość 1 [mm] | 187 | |
Długość 2 [mm] | 25 | |
Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 | |
Rozmiar gwintu 2 | M10X1.25 | |
Długość opakowania [cm] | 34,5 | |
Szerokość opakowania [cm] | 8,5 | |
Wysokość opakowania [cm] | 6,5 | |
nr EAN | 4044197806966 |
parzyste numery artykułów | 5033987 | |
Wymiar gwintu | 14x1,5 | |
nr EAN | 5703858901165 |
Rozmiar gwintu 1 | 14x1,5 | |
Długość [mm] | 232 | |
nr EAN | 5703858901172 |
Strona zabudowy | os przednia, z prawej |
Strona zabudowy | Oś przednia, z lewej |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
Zbieżność stożka | 1/5 | |
Długość [mm] | 188 | |
Wymiar gwintu | FM14X1,5R | |
Wymiar stożka [mm] | 11,9 | |
Rozmiar gwintu 1 | MM10X1,25R | |
parzyste numery artykułów | 5235 | |
nr EAN | 5413978229185 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
Zbieżność stożka | 1/5 | |
Długość [mm] | 188 | |
Wymiar gwintu | FM14X1,5R | |
Wymiar stożka [mm] | 11,9 | |
Rozmiar gwintu 1 | MM10X1,25R | |
parzyste numery artykułów | 5234 | |
nr EAN | 5413978229192 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Wymiar gwintu | MM16X1,5R | |
Rozmiar gwintu 1 | MM14X1,5R | |
Długość przegub osiowy [mm] | 232 | |
Tylko w połączeniu z | NUT | |
nr EAN | 5413978229208 |
Długość [mm] | 187 | |
Wymiar gwintu | M14 x 1,5 | |
Rozmiar gwintu 1 | M10 x 1,25 | |
parzyste numery artykułów | VKDY 316053 | |
nr EAN | 7316579301220 |
Długość [mm] | 187 | |
Wymiar gwintu | M14 x 1,5 | |
Rozmiar gwintu 1 | M10 x 1,25 | |
parzyste numery artykułów | VKDY 316052 | |
nr EAN | 7316579313360 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025