Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Isuzu » układ kierowniczy Isuzu TROOPER I (UBS) » końcówki drążków kierowniczych Isuzu TROOPER I (UBS)

końcówki drążków kierowniczych do ISUZU TROOPER I (UBS)

wybierz typ samochodu ISUZU TROOPER I (UBS):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy z przodu
Wymiar gwintu FM14X1.5 RHT
Wymiar stożka [mm] 16
Długość [mm] 79
Rodzaj gwintu dla bieżnika prawostronnego
nr EAN 8717109321012
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Ciężar [kg] 0,492
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką koronową
dla numeru OE 8-97020-953-1
nr EAN 5050063987010
Rodzaj gwintu z bieżnikiem lewostronnym
Ciężar [kg] 0,510
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
dla numeru OE 8-97020-954-2
nr EAN 5050063987027
Wymiar stożka [mm] 16
Gwint wewnętrzny [mm] M14x1,50
parzyste numery artykułów 840 0791 10
nr EAN 4014870436391
Wymiar stożka [mm] 16
Gwint wewnętrzny [mm] M14x1,50
parzyste numery artykułów 840 0790 10
nr EAN 4014870436407
Długość całkowita [mm] 244,5
Gwint zewn. [mm] 14 x 1,5
Gwint wewnętrzny [mm] 14 x 1,5
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
nr EAN 8033001146226
Strona zabudowy z lewej
Długość całkowita [mm] 94
Gwint wewnętrzny [mm] 14 x 1,5
Długość gwintu [mm] 42
Wysokość zabudowy 78
Średnica zabudowy [mm] 16
Gwint zewn. 1 [mm] 14 x 1,5
nr EAN 8033001876703
Strona zabudowy z prawej
Długość całkowita [mm] 93
Gwint wewnętrzny [mm] 14 x 1,5
Długość gwintu [mm] 41
Wysokość zabudowy 79
Średnica zabudowy [mm] 16,2
Gwint zewn. 1 [mm] 14 x 1,5
nr EAN 8033001876734
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Rodzaj gwintu z bieżnikiem lewostronnym
Ciężar [kg] 0,510
nr EAN 5907558553895
Strona zabudowy Oś przednia
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Ciężar [kg] 0,492
nr EAN 5907558553901
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Gwint wewnętrzny 1 [mm] M14x1,5
Gwint zewn. 2 [mm] M14x1,5
Długość [mm] 74
Ciężar [kg] 0,37
nr EAN 8435130302625
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Gwint wewnętrzny 1 [mm] M14x1,5-LHT
Gwint zewn. 2 [mm] M14x1,5
Długość [mm] 74
Ciężar [kg] 0,37
nr EAN 8435130302632
Strona zabudowy zewnętrzny
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Zbieżność stożka 1/8
Długość [mm] 73
Wymiar gwintu FM14X1,5L
Wymiar stożka [mm] 16
Rozmiar gwintu 1 MM14x1,5R
nr EAN 5413978152056
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
końcówki drążków kierowniczych

Końcówka drążka kierowniczego

 

Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.

Jak często wymienia się końcówki drążka


Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.