Wymiar stożka [mm] | 13,6 |
Rozmiar gwintu 1 | M12x1,75 |
Rozmiar gwintu 2 | M18x1,5 |
sparowany numer artykułu | 840 1542 10 |
Rozmiar gwintu 1 | M18x1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
Długość przegub osiowy [mm] | 187 |
Parzyste numery artykułów | 180524 |
Długość [mm] | 156 |
Wymiar gwintu wewnętrznego | M18 x 1,5 |
Wymiar gwintu zewnętrznego | M12 x 1,75 |
Rozmiar klucza | 25 |
Lokalizacja w aucie | Oś przednia, z lewej strony |
Ciężar [kg] | 0,874 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 | Z nakrętką |
EAN | 4054224803882 |
Stan | Fabrycznie nowy |
Parzyste numery artykułów | 180388 |
Długość [mm] | 156 |
Wymiar gwintu wewnętrznego | M18 x 1,5 |
Wymiar gwintu zewnętrznego | M12 x 1,75 |
Rozmiar klucza | 25 |
Lokalizacja w aucie | Oś przednia, z prawej |
Ciężar [kg] | 0,874 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 | Z nakrętką |
EAN | 4054224805244 |
Stan | Fabrycznie nowy |
Strona zabudowy | Oś przednia, z lewej |
Strona zabudowy | os przednia, z prawej |
Długość 1 [mm] | 170 |
Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M18x1,5 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
Długość [mm] | 155,5 |
Rozmiar gwintu 1 | M12x1,75 |
Rozmiar gwintu 2 | M18X1,5 |
parzyste numery artykułów | 516 020 0032 |
nr EAN | 4040074280065 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Długość [mm] | 155,5 |
Rozmiar gwintu 1 | M12x1,75 |
Rozmiar gwintu 2 | M18X1,5 |
parzyste numery artykułów | 516 020 0031 |
nr EAN | 4040074280072 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Długość [mm] | 188 |
Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M18x1,5 |
nr EAN | 4040074289525 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Rodzaj połączenia | Pojemnik |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Długość [mm] | 291,5 |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
Rodzaj połączenia | Pojemnik |
Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 |
Rozmiar gwintu 2 | M18X1.5 |
nr EAN | 4060426404390 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Gwint zewn. 1 [mm] | M16x1,5 |
Gwint zewn. 2 [mm] | M18x1,5 |
Długość [mm] | 196 |
Ciężar [kg] | 0,59 |
nr EAN | 8435130365880 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Wymiar gwintu | MM16X1,5R |
Rozmiar gwintu 1 | MM18X1,5R |
Długość przegub osiowy [mm] | 192 |
Tylko w połączeniu z | NUT |
nr EAN | 5413978269341 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
Zbieżność stożka | 1/5 |
Długość [mm] | 163 |
Wymiar gwintu | FM18,1,5R |
Wymiar stożka [mm] | 13,7 |
Rozmiar gwintu 1 | MM12X1,75R |
parzyste numery artykułów | 67331 |
nr EAN | 5413978270675 |
Jednostka | szt. |
Lokalizacja w aucie | Oś przednia |
Lokalizacja w aucie | Z obu stron |
Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M18x1,5 |
Długość 1 [mm] | 170 |
Lokalizacja w aucie | z przodu, z obu stron |
EAN | 3322938519902 |
Stan | Fabrycznie nowy |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025