Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 49-2005 maxgear

Połączenie, wał kierowniczy 49-2005 MAXGEAR

49-2005 Połączenie, wał kierowniczy MAXGEAR
maxgear 49-2005
19.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

49-2005

producent:

MAXGEAR

Średnica [mm] 16
Wysokość [mm] 39
Ciężar [kg] 0,084
Długość opakowania [cm] 3,9
Szerokość opakowania [cm] 3,9
Wysokość opakowania [cm] 1,6
nr EAN 5903766313337

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie, wał kierowniczy 49-2005 MAXGEAR

KRZYŻAK KOLUMNY KIEROWNICZEJ 16X39 HONDA/ HYUNDAI/ KIA/ NISSAN/ OPEL/ SUBARU/ VW
numery OEM:
DAIHATSU      45209-33010
HONDA      53323-S50-003
MITSUBISHI      4401A174
NISSAN      48080-EG000
OPEL      0905009
SUBARU      34170-AG022
SUZUKI      48220-65J50
TOYOTA      45210-50060
SSANGYONG      4631009005
HYUNDAI      56370-25000
VAG      6RF423961B
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Połączenie, wał kierowniczy 49-2005 MAXGEAR w samochodach:

Opinie Klientów o Połączenie, wał kierowniczy 49-2005 MAXGEAR:

2022-11-20
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.