Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mitsubishi » układ kierowniczy Mitsubishi 3000 GT coupe (Z1_A) » końcówki drążków kierowniczych Mitsubishi 3000 GT coupe (Z1_A)

końcówki drążków kierowniczych do MITSUBISHI 3000 GT coupe (Z1_A)

wybierz typ samochodu MITSUBISHI 3000 GT coupe (Z1_A):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy z przodu
Wymiar gwintu FM14X1.5 RHT
Wymiar stożka [mm] 13,5
Długość [mm] 68
nr EAN 8717109320879
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Gwint wewnętrzny [mm] M14x1,5 RHT
nr EAN 3358960663092
Długość [mm] 95
Szerokość [mm] 44
Wysokość [mm] 80
nr EAN 5012759933473
Długość [mm] 70,5
Gwint wewnętrzny [mm] M14 x 1,5
Gwint zewn. [mm] M12 x 1,25
Materiał Stal
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Strona zabudowy zewnętrzny
Ciężar [kg] 0,400
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką koronową
nr EAN 4027816153009
Długość całkowita [mm] 344
Gwint zewn. [mm] 16 x 1,5
Gwint zewn. 1 [mm] 14 x 1,5
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
nr EAN 8033001145977
Strona zabudowy zewnętrzny
Długość całkowita [mm] 89
Gwint wewnętrzny [mm] 14 x 1,5
Długość gwintu [mm] 42
Wysokość zabudowy 75
Średnica zabudowy [mm] 14
Gwint zewn. 1 [mm] 12 x 1,25
nr EAN 8033001171006
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Gwint wewnętrzny [mm] M14x1,5
Wymiar gwintu M12x1,25
nr EAN 4047437012950
Długość [mm] 72
Wymiar gwintu M14 x 1,5
Rozmiar gwintu 1 M12 x 1,5
parzyste numery artykułów VKDY 815506
nr EAN 7316579452953
Gwint zewn. [mm] M 12 x 1,25
Materiał Stal
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Strona zabudowy zewnętrzny
Wymagana ilość 2
nr EAN 5900427509672
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
końcówki drążków kierowniczych

Końcówka drążka kierowniczego

 

Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.

Jak często wymienia się końcówki drążka


Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.