Strona zabudowy | z przodu |
Długość [mm] | 198 |
Rozmiar gwintu 1 | MM14X1.5 RHT |
Rozmiar gwintu 2 | MM16X1.5 RHT |
nr EAN | 8717109567908 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Gwint zewn. [mm] | M 14x1,5 |
nr EAN | 3358960650061 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Gwint wewnętrzny [mm] | M 14x1,5 |
Materiał | Aluminium |
nr EAN | 3358960651631 |
Długość [mm] | 215 |
Szerokość [mm] | 37 |
Wysokość [mm] | 37 |
nr EAN | 5012759500644 |
Długość 1 [mm] | 195 |
Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Ciężar [kg] | 0,4 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
nr EAN | 4027816388869 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z obu stron |
nr EAN | 4047437097841 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z obu stron |
Długość [mm] | 176 |
nr EAN | 4047437523302 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
Długość [mm] | 192 |
Rozmiar gwintu 1 | 16x1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | 14x1,5 |
Wersja wzmocniona | |
nr EAN | 4040074234112 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Długość [mm] | 216 |
Rozmiar gwintu 1 | M12x1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
Wersja wzmocniona | |
nr EAN | 4040074298862 |
Długość [mm] | 198 |
Ciężar [kg] | 0,465 |
Wymagana ilość | 2 |
Wymiar gwintu | M14x1,5/M16x1,5 |
Rodzaj gwintu przegub osiowy | z bieżnikiem prawostronnym |
Długość opakowania [cm] | 21,5 |
Szerokość opakowania [cm] | 8 |
Wysokość opakowania [cm] | 8 |
nr EAN | 5412096548017 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Rodzaj połączenia | Pojemnik |
Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 |
Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
Długość opakowania [cm] | 31,5 |
Szerokość opakowania [cm] | 5 |
Wysokość opakowania [cm] | 5 |
nr EAN | 4060426278298 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | z obu stron |
Strona zabudowy | zewnętrzny |
Długość [mm] | 216,5 |
Wymagana ilość | 2 |
Wymiar stożka [mm] | 15 |
Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,50 RHT M |
Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,50 RHT M |
nr EAN | 4058787028638 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Długość [mm] | 215 |
Wymiar gwintu | M12x1,5 |
Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,5 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami |
Rozmiar gwintu 1 | M12 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami |
Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
Rozmiar gwintu 2 | M14x1,5 |
Długość całkowita [mm] | 213,8 |
Przestrzegać danych technicznych | |
nr EAN | 3322937753147 |
Długość [mm] | 215 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami |
Gwint wewnętrzny [mm] | M14x1,5 |
Wymiar gwintu | M12x1,5 |
nr EAN | 3322937337323 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025