
| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | FM12X1.5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 11,6 |
| Długość [mm] | 117 |
| nr EAN | 8717109320213 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Długość [mm] | 283,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM12X1,5 RHT |
| Rozmiar gwintu 2 | FM12X1,25 RHT |
| nr EAN | 8717109325355 |

| Strona zabudowy | z obu stron |
| Gwint zewn. [mm] | M12X1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| nr EAN | 3358960642103 |

| Długość [mm] | 280 |
| Szerokość [mm] | 35 |
| Wysokość [mm] | 35 |
| nr EAN | 5012759851050 |

| Długość [mm] | 136 |
| Szerokość [mm] | 37 |
| Wysokość [mm] | 63 |
| nr EAN | 5012759849187 |

| Wymiar stożka [mm] | 11,9 |
| Wymiar gwintu | M12x1,5 |
| nr EAN | 4014870438012 |

| Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,310 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816107934 |

| Wymiar stożka [mm] | 12 |
| Zbieżność stożka | 1/10 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Wymiar gwintu | FM12X1.5R |
| Długość [mm] | 117 |
| nr EAN | 5902473018115 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Wymiar gwintu | FM12X1.25R |
| Rozmiar gwintu 1 | MM12X1.5R |
| Długość przegub osiowy [mm] | 286 |
| nr EAN | 5902473025922 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Rozmiar gwintu 1 | MM12X1.5R |
| Numer seryjny | 4303080 |
| nr EAN | 5901159098830 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Numer seryjny | K4313035 |
| nr EAN | 5901159146517 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Drążek / rozpórka | Podpora ochronna |
| nr EAN | 8001063874975 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Drążek / rozpórka | Podpora ochronna |
| nr EAN | 8001063684734 |

| Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,310 |
| nr EAN | 5907558553437 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 285 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12x1,25 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12x1,5 |
| nr EAN | 5901619509890 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 115 |
| Rozmiar gwintu 1 | M10x1,25 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12x1,5 |
| nr EAN | 4040074168813 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 285 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12x1,25 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12x1,5 |
| nr EAN | 4040074474488 |

| Ciężar [kg] | 0,400 |
| Wymiar gwintu | F 12 x 1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Długość opakowania [cm] | 21,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8 |
| Wysokość opakowania [cm] | 8 |
| nr EAN | 5412096276590 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica 1 [mm] | 13 |
| Kształt | prosty |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 118 |
| Długość 2 [mm] | 21 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M10X1.25 |
| Długość opakowania [cm] | 16,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 6,6 |
| Wysokość opakowania [cm] | 4,7 |
| nr EAN | 5010874758827 |

| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar gwintu | 12x1,5 |
| nr EAN | 5703858462451 |

| Rozmiar gwintu 1 | 12x1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Długość [mm] | 285 |
| nr EAN | 5703858462772 |

| Strona zabudowy | z obu stron |
| Gwint zewn. [mm] | M12X1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Rozmiar gwintu 1 | M12 |

| Strona zabudowy | z obu stron |
| Wymiar gwintu | M12 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M12X1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Gwint wewnętrzny 1 [mm] | M12x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M10x1,25 |
| Długość [mm] | 118 |
| Ciężar [kg] | 0,37 |
| nr EAN | 8435130302038 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Gwint wewnętrzny 1 [mm] | M12x1,25 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M12x1,5 |
| Długość [mm] | 285 |
| Ciężar [kg] | 0,48 |
| nr EAN | 8435130307774 |

| Strona zabudowy | z lewej |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Zbieżność stożka | 1/10 |
| Długość [mm] | 117 |
| Wymiar gwintu | FM12X1,5R |
| Wymiar stożka [mm] | 12 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM10x1,25 |
| nr EAN | 5413978106530 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Wymiar gwintu | FM12X1,25R |
| Rozmiar gwintu 1 | MM12X1,5R |
| Długość przegub osiowy [mm] | 286 |
| Tylko w połączeniu z | NUT |
| nr EAN | 5413978105885 |

| Długość [mm] | 282 |
| Wymiar gwintu | M18 x 1,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12 x 1,5 |
| parzyste numery artykułów | VKDY 322016 |
| nr EAN | 7316579313490 |

| Długość [mm] | 118 |
| Wymiar gwintu | M12 x 1,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M10 x 1,25 |
| parzyste numery artykułów | VKDY 312044 |
| nr EAN | 7316579452274 |

| Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,31 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4044688511669 |

| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami |
| Długość [mm] | 118 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Rozmiar gwintu 1 | M10x1.25 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12x1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| nr EAN | 3322937905881 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025