Długość [mm] | 355 |
Szerokość [mm] | 36 |
Wysokość [mm] | 36 |
nr EAN | 5012759534526 |
Długość [mm] | 88 |
Gwint wewnętrzny [mm] | M15 x 1,5 |
Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,25 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Ciężar [kg] | 0,300 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką koronową |
dla numeru OE | 45046-29255 |
nr EAN | 4027816235859 |
Długość [mm] | 343 |
Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
Gwint zewn. [mm] | M15 x 1,5 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
Ciężar [kg] | 0,716 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
nr EAN | 4027816431886 |
Średnica [mm] | 16 |
Wysokość [mm] | 39 |
Ciężar [kg] | 0,084 |
Długość opakowania [cm] | 3,9 |
Szerokość opakowania [cm] | 3,9 |
Wysokość opakowania [cm] | 1,6 |
nr EAN | 5903766313337 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami |
Długość [mm] | 103 |
Wymiar stożka [mm] | 12,5 |
Zbieżność stożka | 1:6 |
Rozmiar gwintu 1 | M12x1,25 |
Rozmiar gwintu 2 | M15x1,5 |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
nr EAN | 3322937575374 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.
Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025