
| Strona zabudowy | z przodu |
| Długość [mm] | 226 |
| Rozmiar gwintu 1 | MM16X1.5 RHT |
| Rozmiar gwintu 2 | MM16X1.5 RHT |
| nr EAN | 8717109488784 |

| Strona zabudowy | z przodu |
| Wymiar gwintu | FM16X1.5 RHT |
| Wymiar stożka [mm] | 14,7 |
| Długość [mm] | 200 |
| nr EAN | 8717109494365 |

| Długość [mm] | 220 |
| Szerokość [mm] | 55 |
| Wysokość [mm] | 80 |
| nr EAN | 5012759432228 |

| Długość [mm] | 220 |
| Szerokość [mm] | 55 |
| Wysokość [mm] | 80 |
| nr EAN | 5012759432211 |

| Długość [mm] | 242 |
| Szerokość [mm] | 38 |
| Wysokość [mm] | 38 |
| nr EAN | 5012759435168 |

| Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5A |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5A |
| Długość przegub osiowy [mm] | 226 |
| nr EAN | 4014870439460 |

| Długość [mm] | 226 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M16 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M16 x 1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,59 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| dla numeru OE | 4H0 422 810 A |
| nr EAN | 4027816316961 |

| parzyste numery artykułów | 37693 |
| Długość [mm] | 222 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M16 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,5 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Ciężar [kg] | 0,690 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816376927 |

| parzyste numery artykułów | 37692 |
| Długość [mm] | 222 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M16 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,5 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Ciężar [kg] | 0,690 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816376934 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Tryb pracy | elektryczny |
| Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M12x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 31304 01 |
| nr EAN | 4047437312166 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| nr EAN | 4047437383913 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z obu stron |
| nr EAN | 5901619563885 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 226 |
| Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
| nr EAN | 4040074010778 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Długość [mm] | 200 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 116 020 0032 |
| nr EAN | 4040074059494 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Długość [mm] | 200 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
| parzyste numery artykułów | 116 020 0031 |
| nr EAN | 4040074059463 |

| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Długość [mm] | 241,5 |
| Średnica 1 [mm] | 16 |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 31,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 5 |
| nr EAN | 4044197457632 |

| Rozmiar gwintu 1 | 16x1,5 |
| Długość [mm] | 202 |
| nr EAN | 5703858851927 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Gwint zewn. 1 [mm] | M16x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M16x1,5 |
| Długość [mm] | 227 |
| Ciężar [kg] | 0,606 |
| nr EAN | 8435130337511 |

| Gwint zewn. 1 [mm] | M16x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M16x1,5 |
| Długość [mm] | 226,5 |
| Ciężar [kg] | 0,59 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| nr EAN | 8435130379276 |

| Strona zabudowy | z lewej |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Wymiar gwintu | MM16x1,5R |
| Rozmiar gwintu 1 | MM16x1,5R |
| Długość przegub osiowy [mm] | 226 |
| Tylko w połączeniu z | NUT |
| nr EAN | 5413978207473 |

| Długość [mm] | 243 |
| Wymiar gwintu | M16 x 1,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M16 x 1,5 |
| parzyste numery artykułów | VKDY 321006 |
| nr EAN | 7316579301367 |

| Długość [mm] | 226 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M16 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M16 x 1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,59 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4044688560667 |

| parzyste numery artykułów | 30 93 7693 |
| Długość [mm] | 222 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M16 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,5 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Ciężar [kg] | 0,690 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4044688576859 |

| parzyste numery artykułów | 30 93 7692 |
| Długość [mm] | 222 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M16 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M12 x 1,5 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Ciężar [kg] | 0,690 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4044688576866 |

| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami |
| Długość [mm] | 226,5 |
| Długość całkowita [mm] | 243,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
| Przestrzegać danych technicznych | |
| nr EAN | 3322938213763 |

| Długość [mm] | 200 |
| Długość całkowita [mm] | 221 |
| Rozmiar gwintu 1 | M12x1,5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 |
| Wymiar stożka [mm] | 14,7 |
| Zbieżność stożka | 1:5 |
| parzyste numery artykułów | JTE688 |
| nr EAN | 3322938276720 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025