Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Land Rover » układ kierowniczy Land Rover RANGE ROVER II (P38A) » końcówki drążków kierowniczych Land Rover RANGE ROVER II (P38A)

końcówki drążków kierowniczych do LAND ROVER RANGE ROVER II (P38A)

wybierz typ samochodu LAND ROVER RANGE ROVER II (P38A):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy z przodu
Wymiar gwintu MM18X1.5 LHT
Wymiar stożka [mm] 14
Długość [mm] 85
nr EAN 8717109323382
Strona zabudowy z przodu
Wymiar gwintu FM22X1.5 RHT
Wymiar stożka [mm] 14
Długość [mm] 1060
nr EAN 8717109631678
Strona zabudowy z przodu
Wymiar gwintu FM14X1.5 RHT
Wymiar stożka [mm] 14
Długość [mm] 1060
nr EAN 8717109631685
Długość [mm] 113
Szerokość [mm] 43
Wysokość [mm] 85
nr EAN 5012759236611
Długość [mm] 1080
Szerokość [mm] 80
Wysokość [mm] 90
nr EAN 5012759353523
Długość [mm] 1250
Szerokość [mm] 40
Wysokość [mm] 90
nr EAN 5012759346792
Rodzaj gwintu z bieżnikiem lewostronnym
Gwint zewn. [mm] M18x1,50
nr EAN 4014870427801
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy zewnętrzny
Gwint zewn. [mm] M18x1,5
Gwint zewn. [mm] M12x1,25
Wymiar stożka [mm] 17,6
Długość [mm] 87
nr EAN 4047437111677
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Długość [mm] 85
Rozmiar gwintu 1 M12x1,25
Rozmiar gwintu 2 M18x1,5
nr EAN 4040074118368
Strona zabudowy zewnętrzny
Strona zabudowy z prawej
Strona zabudowy Oś przednia
Średnica 1 [mm] 17,7
Kształt prosty
Rodzaj połączenia Pojemnik
Długość 1 [mm] 95
Długość 2 [mm] 25,5
Rozmiar gwintu 1 L M18X1.5
Rozmiar gwintu 2 M12X1.5
Długość opakowania [cm] 12,5
Szerokość opakowania [cm] 9
Wysokość opakowania [cm] 8
nr EAN 4044197208517
Strona zabudowy zewnętrzny
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy Oś przednia
Średnica 1 [mm] 17,8
Kształt prosty
Rodzaj połączenia Pojemnik
Długość 1 [mm] 1230
Długość 2 [mm] 17,8
Rozmiar gwintu 1 M22X1.5
Rozmiar gwintu 2 M12X1.25
Długość opakowania [cm] 125,5
Szerokość opakowania [cm] 9
Wysokość opakowania [cm] 4,5
nr EAN 4044197208524
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy zewnętrzny
Gwint zewn. 1 [mm] M18x1,5-LHT
Gwint zewn. 2 [mm] M12x1,25
Długość [mm] 86
Ciężar [kg] 0,436
nr EAN 8435130337306
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy zewnętrzny
Gwint zewn. 1 [mm] M18x1,5-LHT
Gwint zewn. 2 [mm] M12x1,25
Długość [mm] 92
Ciężar [kg] 0,426
nr EAN 8435130338549
parzyste numery artykułów VKDY 337503
nr EAN 7316579291958
Wyświetlanie od 1 do 14 (z 14 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
końcówki drążków kierowniczych

Końcówka drążka kierowniczego

 

Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.

Jak często wymienia się końcówki drążka


Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.