
| Długość [mm] | 260 |
| Szerokość [mm] | 43 |
| Wysokość [mm] | 43 |
| nr EAN | 5012759287545 |

| Długość [mm] | 205 |
| Szerokość [mm] | 40 |
| Wysokość [mm] | 85 |
| nr EAN | 5012759351987 |

| Długość [mm] | 205 |
| Szerokość [mm] | 40 |
| Wysokość [mm] | 85 |
| nr EAN | 5012759351994 |

| Rozmiar gwintu 1 | M14x1,5 A |
| Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 A |
| Długość przegub osiowy [mm] | 240 |
| nr EAN | 4014870432249 |

| Długość [mm] | 219,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M16 x 1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,550 |
| dla numeru OE | 230 338 00 15 SK |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816226208 |

| parzyste numery artykułów | 26759 |
| Długość [mm] | 184 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Ciężar [kg] | 0,618 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816267584 |

| parzyste numery artykułów | 26758 |
| Długość [mm] | 184 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Ciężar [kg] | 0,618 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4027816267591 |

| Strona zabudowy | z obu stron |
| Strona zabudowy | wewnątrz |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Długość [mm] | 257 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 34,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 8,5 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6,5 |
| nr EAN | 4044197274673 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica 1 [mm] | 16,6 |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 183 |
| Długość 2 [mm] | 22,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 21,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 13 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6 |
| nr EAN | 4044197281473 |

| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Średnica 1 [mm] | 16,6 |
| Kształt | ustawiony pod kątem |
| Rodzaj połączenia | Pojemnik |
| Długość 1 [mm] | 183 |
| Długość 2 [mm] | 22,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14X1.5 |
| Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 |
| Długość opakowania [cm] | 21,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 13 |
| Wysokość opakowania [cm] | 6 |
| nr EAN | 4044197281480 |

| Rozmiar gwintu 1 | 14x1,5 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Długość [mm] | 243 |
| nr EAN | 5703858646677 |

| parzyste numery artykułów | 5033358 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar gwintu | 14x1,5 |
| nr EAN | 5703858819279 |

| parzyste numery artykułów | 5033357 |
| Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym |
| Wymiar gwintu | 14x1,5 |
| nr EAN | 5703858819286 |

| Ciężar netto [g] | 450 |
| nr EAN | 5902048871831 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z lewej |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Długość [mm] | 184 |

| Strona zabudowy | Oś przednia |
| Strona zabudowy | z prawej |
| Strona zabudowy | zewnętrzny |
| Długość [mm] | 184 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Ciężar [kg] | 0,630 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M14x1,5 |
| Gwint wewnętrzny 1 [mm] | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 184 |
| nr EAN | 8435130337528 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Ciężar [kg] | 0,630 |
| Gwint wewnętrzny 1 [mm] | M14x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M14x1,5 |
| Długość [mm] | 184 |
| nr EAN | 8435130337535 |

| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Gwint zewn. 1 [mm] | M14x1,5 |
| Gwint zewn. 2 [mm] | M16x1,5 |
| Długość [mm] | 245 |
| Ciężar [kg] | 0,52 |
| nr EAN | 8435130337207 |

| parzyste numery artykułów | VKDY 318021 |
| nr EAN | 7316577891679 |

| parzyste numery artykułów | VKDY 318020 |
| nr EAN | 7316577891693 |

| Długość [mm] | 257,8 |
| Wymiar gwintu | M16 x 1,5 |
| Rozmiar gwintu 1 | M14 x 1,5 |
| parzyste numery artykułów | VKDY 328001 |
| nr EAN | 7316577890757 |

| Długość [mm] | 219,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M16 x 1,5 |
| Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach |
| Ciężar [kg] | 0,550 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| dla numeru OE | 230 338 00 15 SK |
| nr EAN | 4044688536907 |

| parzyste numery artykułów | 10 92 6759 |
| Długość [mm] | 184 |
| Gwint wewnętrzny [mm] | M14 x 1,5 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Ciężar [kg] | 0,618 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4044688538956 |

| parzyste numery artykułów | 10 92 6758 |
| Długość [mm] | 184 |
| Gwint zewn. [mm] | M14 x 1,5 |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Ciężar [kg] | 0,618 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| nr EAN | 4044688538963 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025