Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Renault » układ kierowniczy Renault 5 » końcówki drążków kierowniczych Renault 5

końcówki drążków kierowniczych do RENAULT 5

wybierz typ samochodu RENAULT 5:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy z obu stron
nr EAN 3358960633064
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 3358960642585
Status produktu: Normalny
nr EAN 5012759238691
Długość [mm] 358
Szerokość [mm] 34
Wysokość [mm] 34
nr EAN 5012759969571
Wymiar stożka [mm] 12,8
Wymiar gwintu M16x1,5
nr EAN 4014870426484
Długość [mm] 342
Gwint wewnętrzny [mm] M16 x 1,5
Gwint zewn. [mm] M16 x 1,5
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,685
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
nr EAN 4054224095706
Długość [mm] 90
Wymiar stożka [mm] 13
Zbieżność stożka 1/6
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Wymiar gwintu FM16X1.5R
nr EAN 5902473019532
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy wewnątrz
Wymiar gwintu M16x1,5
Długość [mm] 325
nr EAN 4047437089471
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy zewnętrzny
Wymiar stożka [mm] 15
Rozmiar gwintu 1 M16x1,5
Rozmiar gwintu 2 M10x1,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
nr EAN 4047437089464
Długość [mm] 92
Grubość [mm] 77,0
Gwint wewnętrzny [mm] M16 x 1,5
Gwint zewn. [mm] M10 x 1,25
Długość gwintu [mm] 22
Kolor czarny
Materiał Stal
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,330
nr EAN 5907558553628
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Długość [mm] 92
Rozmiar gwintu 1 M10x1,5
Rozmiar gwintu 2 M16x1,5
nr EAN 4040074345016
Ciężar [kg] 0,400
Gwint wewnętrzny [mm] 16x1,5
Rodzaj gwintu z bieżnikiem prawostronnym
Długość opakowania [cm] 14,5
Szerokość opakowania [cm] 9,5
Wysokość opakowania [cm] 5
nr EAN 5412096243035
Strona zabudowy zewnętrzny
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy Oś przednia
Średnica 1 [mm] 15,5
Kształt prosty
Rodzaj połączenia Pojemnik
Długość 1 [mm] 91
Rozmiar gwintu 1 M16X1.5
Rozmiar gwintu 2 M10X1.5
Długość opakowania [cm] 13
Szerokość opakowania [cm] 8,5
Wysokość opakowania [cm] 6
nr EAN 4044197208968
Strona zabudowy wewnątrz
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Długość [mm] 359
Średnica 1 [mm] 17
Rodzaj połączenia Pojemnik
Rozmiar gwintu 2 M14X1.5
Długość opakowania [cm] 45
Szerokość opakowania [cm] 5
Wysokość opakowania [cm] 5
nr EAN 4044197377664
Strona zabudowyz obu stron
Długość [mm]92
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Zbieżność stożka 1/6
Długość [mm] 90
Wymiar gwintu FM16X1,5R
Wymiar stożka [mm] 12,7
Rozmiar gwintu 1 MM10X1,5R
nr EAN 5413978159420
Strona zabudowyOś przednia, z lewej
Strona zabudowyos przednia, z prawej
Wymiar gwintuM16x1,5
Długość przegub osiowy [mm]325
Wyświetlanie od 1 do 17 (z 17 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
końcówki drążków kierowniczych

Końcówka drążka kierowniczego

 

Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.

Jak często wymienia się końcówki drążka


Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.