Strona zabudowy | z obu stron | |
nr EAN | 3358960633064 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
nr EAN | 3358960642585 |
nr EAN | 5012759238691 |
Długość [mm] | 358 | |
Szerokość [mm] | 34 | |
Wysokość [mm] | 34 | |
nr EAN | 5012759969571 |
Wymiar stożka [mm] | 12,8 | |
Wymiar gwintu | M16x1,5 | |
nr EAN | 4014870426484 |
Długość [mm] | 342 | |
Gwint wewnętrzny [mm] | M16 x 1,5 | |
Gwint zewn. [mm] | M16 x 1,5 | |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Ciężar [kg] | 0,685 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką | |
nr EAN | 4054224095706 |
Długość [mm] | 90 | |
Wymiar stożka [mm] | 13 | |
Zbieżność stożka | 1/6 | |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Wymiar gwintu | FM16X1.5R | |
nr EAN | 5902473019532 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Strona zabudowy | z obu stron | |
Strona zabudowy | wewnątrz | |
Wymiar gwintu | M16x1,5 | |
Długość [mm] | 325 | |
nr EAN | 4047437089471 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Strona zabudowy | z obu stron | |
Strona zabudowy | zewnętrzny | |
Wymiar stożka [mm] | 15 | |
Rozmiar gwintu 1 | M16x1,5 | |
Rozmiar gwintu 2 | M10x1,5 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z dodatkami | |
nr EAN | 4047437089464 |
Długość [mm] | 92 | |
Grubość [mm] | 77,0 | |
Gwint wewnętrzny [mm] | M16 x 1,5 | |
Gwint zewn. [mm] | M10 x 1,25 | |
Długość gwintu [mm] | 22 | |
Kolor | czarny | |
Materiał | Stal | |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Ciężar [kg] | 0,330 | |
nr EAN | 5907558553628 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej | |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej | |
Długość [mm] | 92 | |
Rozmiar gwintu 1 | M10x1,5 | |
Rozmiar gwintu 2 | M16x1,5 | |
nr EAN | 4040074345016 |
Ciężar [kg] | 0,400 | |
Gwint wewnętrzny [mm] | 16x1,5 | |
Rodzaj gwintu | z bieżnikiem prawostronnym | |
Długość opakowania [cm] | 14,5 | |
Szerokość opakowania [cm] | 9,5 | |
Wysokość opakowania [cm] | 5 | |
nr EAN | 5412096243035 |
Strona zabudowy | zewnętrzny | |
Strona zabudowy | z obu stron | |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Średnica 1 [mm] | 15,5 | |
Kształt | prosty | |
Rodzaj połączenia | Pojemnik | |
Długość 1 [mm] | 91 | |
Rozmiar gwintu 1 | M16X1.5 | |
Rozmiar gwintu 2 | M10X1.5 | |
Długość opakowania [cm] | 13 | |
Szerokość opakowania [cm] | 8,5 | |
Wysokość opakowania [cm] | 6 | |
nr EAN | 4044197208968 |
Strona zabudowy | wewnątrz | |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Długość [mm] | 359 | |
Średnica 1 [mm] | 17 | |
Rodzaj połączenia | Pojemnik | |
Rozmiar gwintu 2 | M14X1.5 | |
Długość opakowania [cm] | 45 | |
Szerokość opakowania [cm] | 5 | |
Wysokość opakowania [cm] | 5 | |
nr EAN | 4044197377664 |
Strona zabudowy | z obu stron |
Długość [mm] | 92 |
Strona zabudowy | Oś przednia po obydwu stronach | |
Zbieżność stożka | 1/6 | |
Długość [mm] | 90 | |
Wymiar gwintu | FM16X1,5R | |
Wymiar stożka [mm] | 12,7 | |
Rozmiar gwintu 1 | MM10X1,5R | |
nr EAN | 5413978159420 |
Strona zabudowy | Oś przednia, z lewej |
Strona zabudowy | os przednia, z prawej |
Wymiar gwintu | M16x1,5 |
Długość przegub osiowy [mm] | 325 |
Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.
Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025