Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Kia » układ kierowniczy Kia RIO IV (YB, SC, FB) » końcówki drążków kierowniczych Kia RIO IV (YB, SC, FB)

końcówki drążków kierowniczych do KIA RIO IV (YB, SC, FB)

wybierz typ samochodu KIA RIO IV (YB, SC, FB):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowyOś przednia, z lewej
Ciężar [kg]0,532
Rozmiar klucza22
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z nakrętką koronową
uwzględnić informację serwisową
sparowany numer artykułu183070
Wymiar stożka 1 [mm]13
Wymiar stożka 2 [mm]15
Wymiar gwintu wewnętrznegoM14 x 1,5
Wymiar gwintu zewnętrznegoM10 x 1,25
Strona zabudowyos przednia, z prawej
Ciężar [kg]0,532
Rozmiar klucza22
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z nakrętką koronową
uwzględnić informację serwisową
sparowany numer artykułu183068
Wymiar stożka 1 [mm]13
Wymiar stożka 2 [mm]15
Wymiar gwintu wewnętrznegoM14 x 1,5
Wymiar gwintu zewnętrznegoM10 x 1,25
Strona zabudowyOś przednia, z lewej
Długość [mm]120
Wysokość [mm]82
Ciężar [kg]0,5
Wymiar stożka [mm]15
Kształtustawiony pod kątem
MateriałStal
Długość 2 [mm]29,5
Rozmiar gwintu 1M14X1.5
Rozmiar gwintu 2M10X1.25
sparowany numer artykułuKTR1389
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Rodzaj połączenia Pojemnik
Rozmiar gwintu 1 M14X1.5
Rozmiar gwintu 2 M14X1.5
nr EAN 4060426388737
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Rodzaj połączenia Pojemnik
Rozmiar gwintu 1 M14X1.5
Rozmiar gwintu 2 M10X1.25
nr EAN 4060426383244
Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Rodzaj połączenia Pojemnik
Rozmiar gwintu 1 M14X1.5
Rozmiar gwintu 2 M10X1.25
nr EAN 4060426383251
Wyświetlanie od 1 do 6 (z 6 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
końcówki drążków kierowniczych

Końcówka drążka kierowniczego

 

Końcówka drążka jest elementem układu kierowniczego. Łączy ona drążek kierowniczy ze zwrotnicą koła, przenosząc ruchy wychyleniowe z przekładni kierowniczej na koła pojazdu, umożliwiając tym samym skręcanie samochodem. W zależności od rozwiązania konstrukcji układu kierowniczego, mogą występować końcówki zewnętrzne i wewnętrzne lub tylko zewnętrzne. Końcówki kierownicze mogą też się różnić ze względu na stronę montażu w samochodzie, wystąpi wówczas końcówka lewa i końcówka prawa. Oprócz tego gwin na połączeniu końcówki drążka z drążkiem kierowniczym może być wewnętrzny lub zewnętrzny, jest to dodatkowy opis chararkteryzujący daną końcówkę występujący często z informacją o wymiarze i rodzaju gwintu. W opisie końcówek drążka może też występować adnotacja o jej zastosowaniu do samochodu z układem wspomagania lub bez układu wspomagania.

Jak często wymienia się końcówki drążka


Końcówka drążka jest dosyć wrażliwym elementem układu kierowniczego, ze względu na to, że przenosi obciążenia powstałe na styku koła i nierówności drogi. Źle wpływające na żywotość końcówki drążka są zwłaszcza siły boczne, postające przy wszelkich uderzeniach w boczną powierzchnię koła. W poddanej takim siłom koncówce drążka może z biegiem czasu powstawać luz, który wyklucza dalsze jej użytkowanie. Luzy układu kierowniczego, w tym końcówek drążka, podlegają badaniom jako jedne z pierwszych podczas okresowego przeglądu technicznego pojazdu. Wymiana uszkodzonej końcówki drążka wiąże się z ustawieniem geometrii układu kierowniczego, co generuje dodatkowe koszty, dlatego dobrze jest zaopatrzyć się podczas wymiany w końcówki drążka markowych producentów, gwarantujących odpowiednią jakość i trwałość.