Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Audi TT Roadster (8J9) » łożysko i piasta koła Audi TT Roadster (8J9) » łożysko koła Audi TT Roadster (8J9)

łożysko koła do AUDI TT Roadster (8J9)

wybierz typ samochodu AUDI TT Roadster (8J9):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
254.00 zł
 Kup
Ilość otworów 31,00
Szerokość [mm] 87,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Średnica 2 [mm] 1
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 5
nr EAN 8021787341584
cena brutto:
158.01 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej 40
Rozstaw śrub mocujących [mm] 108
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
średnica zewnętrzna [mm] 136
Ilość zębów, pierścień ABS 88
Wymiar gwintu M12x1,5
Felga, ilość otworów 5
cena brutto:
178.01 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Rozstaw śrub mocujących [mm] 108
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
średnica zewnętrzna [mm] 136
Wymiar gwintu M12x1,5
Felga, ilość otworów 5
cena brutto:
150.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej 40
Rozstaw śrub mocujących [mm] 108
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
średnica zewnętrzna [mm] 136
Ilość zębów, pierścień ABS 88
Wymiar gwintu M12x1,5
Felga, ilość otworów 5
cena brutto:
182.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Rozstaw śrub mocujących [mm] 108
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
średnica zewnętrzna [mm] 136
Wymiar gwintu M12x1,5
Felga, ilość otworów 5
średnica zewnętrzna [mm] 302
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 11
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 9
Wysokość [mm] 50,8
Wzór otworów/Ilość otworów 05/06
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 108
Średnica otworu centrującego [mm] 63,6
Ciężar [kg] 5,2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Techniczny numer informacyjny 54593PRO
nr EAN 4082300494105
średnica zewnętrzna [mm] 300
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 28
Typ tarczy hamulcowej wentylowany wewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 26
Wysokość [mm] 52,1
Wzór otworów/Ilość otworów 05/06
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 108
Średnica otworu centrującego [mm] 63,6
Ø otworu sworznia koła [mm] 13,8
Ciężar [kg] 8,9
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Przetwarzanie wysoko nawęglany
Techniczny numer informacyjny 54969PRO_HC
nr EAN 4082300660951
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 11
Typ tarczy hamulcowej pełny
średnica zewnętrzna [mm] 302
Minimalna grubość [mm] 9
Ilość otworów 5
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 108
Wysokość [mm] 51
Średnica otworu centrującego [mm] 63,5
Średnica wewnętrzna [mm] 177,6
otwór Ø [mm] 15,8
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 28
średnica zewnętrzna [mm] 300
Minimalna grubość [mm] 26
Wysokość [mm] 52
Ilość otworów 5
Średnica otworu centrującego [mm] 63,5
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 108
Wymiar gwintu 15,75
Przetwarzanie wysoko nawęglany
Średnica punktów mocowania [mm] 15,75
cena brutto:
135.00 zł
 Kup
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 28
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
średnica zewnętrzna [mm] 300
Minimalna grubość [mm] 26
Przetwarzanie wysoko nawęglany
Ilość otworów 5
otwór Ø [mm] 13,8
Dostępne MAPP-Code 
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 108
Wysokość [mm] 52
Średnica otworu centrującego [mm] 63,5
Średnica wewnętrzna [mm] 140
Strona zabudowy Oś przednia
Średnica piasty 1 [mm] 136,5
Średnica piasty koła 2 [mm] 82
Strona zabudowy Oś tylna
Średnica piasty 1 [mm] 136
Felga, ilość otworów 5
Szerokość 1 [mm] 93
nr EAN 5908242675886
Felga, ilość otworów 5
Ø flanszy [mm] 136
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Strona zabudowy Oś tylna
Numer seryjny 4102054
nr EAN 5901159229333
Strona zabudowy Oś przednia
Numer seryjny 4102058
nr EAN 5901159229340
Typ tarczy hamulcowej pełny
Ilość otworów 5
Średnica [mm] 302
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 11,0
Wysokość [mm] 50,8
Średnica otworu centrującego [mm] 63,6
Numer seryjny 6042003
średnica zewnętrzna [mm] 302,0
nr EAN 5901159208413
Strona zabudowy Oś tylna
Numer seryjny K4102034
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze sworzniem mocującym koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym łożyskiem koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
średnica zewnętrzna [mm] 136
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 108
Felga, ilość otworów 5
Rodzaj mocowania Mocowanie 4-punktowe
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074106143
Strona zabudowy Oś przednia
średnica zewnętrzna [mm] 300
Wysokość [mm] 52
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 28
Minimalna grubość [mm] 26
Średnica otworu centrującego [mm] 63,5
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 108
Ø otworu sworznia koła [mm] 13,9
Ilość otworów 5
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Powierzchnia Płytki pokryte cynkiem
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074200414
Strona zabudowy Oś tylna
średnica zewnętrzna [mm] 302
Wysokość [mm] 50,8
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 10,9
Minimalna grubość [mm] 9
Średnica otworu centrującego [mm] 63,5
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 108
Ø otworu sworznia koła [mm] 15,8
Ilość otworów 5
Typ tarczy hamulcowej pełny
Powierzchnia Płytki pokryte cynkiem
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074200261
cena brutto:
311.01 zł
 Kup
Masa [g] 4629
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 136,5
Szerokość 1 [mm] 136,35
Ilość otworów 1 4
Ilość otworów 2 5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
nr EAN 3413521100437
cena brutto:
276.00 zł
 Kup
Masa [g] 3270
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 136
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 82
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 30
nr EAN 3413521332753
cena brutto:
223.00 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 300
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 28
Typ tarczy hamulcowej wentylowany wewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 26
Wysokość [mm] 52,1
Wzór otworów/Ilość otworów 05/06
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 108
Średnica otworu centrującego [mm] 63,6
Ø otworu sworznia koła [mm] 13,8
Ciężar [kg] 8,9
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Długość opakowania [cm] 33
Szerokość opakowania [cm] 31,5
Wysokość opakowania [cm] 12
Techniczny numer informacyjny 98200 1969 0 1 PRO
nr EAN 4019722405723
cena brutto:
147.00 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 302
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 11
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 9
Wysokość [mm] 50,8
Wzór otworów/Ilość otworów 05/06
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 108
Średnica otworu centrującego [mm] 63,6
Ø otworu sworznia koła [mm] 15,8
Ciężar [kg] 5,2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Długość opakowania [cm] 35
Szerokość opakowania [cm] 33,5
Wysokość opakowania [cm] 12
Techniczny numer informacyjny 98200 1593 0 1 PRO
nr EAN 4019722436529
cena brutto:
223.00 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 300
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 28
Typ tarczy hamulcowej wentylowany wewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 26
Wysokość [mm] 52,1
Wzór otworów/Ilość otworów 05/06
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 108
Średnica otworu centrującego [mm] 63,6
Ø otworu sworznia koła [mm] 13,8
Ciężar [kg] 8,9
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Przetwarzanie wysoko nawęglany
Długość opakowania [cm] 33
Szerokość opakowania [cm] 31,5
Wysokość opakowania [cm] 12
Techniczny numer informacyjny 98200 1969 0 1 PRO+
nr EAN 4019722494185
Wyświetlanie od 1 do 25 (z 25 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łożysko koła

Łożysko koła


Szum, tarcie oraz niepokojący hałas podczas jazdy może świadczyć o zużytym łożysku koła. Ma to wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na bezpieczeństwo, w związku z tym  zawsze przy takich niedogodnościach należy zweryfikować, co jest przyczyną problemu. Jeżeli taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas, może skutkować nawet zablokowaniem koła podczas jazdy. Łożysko koła zużywa się stopniowo, jest to element eksploatacyjny pojazdy i podlega wymianie. 
 

Rozwiązania technologiczne


Możemy wyróżnić łożyska kulkowe, w których wykorzystuje się metalowe kulki i łożyska stożkowe z metalowymi stożkami. W obu przypadkach wykonuje się je z materiałów odpornych na korozję, wysoką temperaturę i tarcie. Łożysko koła, podobnie jak piasta, odpowiada za solidne połączenia koła z pojazdem. W starszych modelach samochodów montowane były łożyska stożkowe,wymagające serwisowania – smarowania i regulacji luzu. W nowych pojazdach wykorzystuje się kulkowe łożyska skośne, które nie podlegają serwisowi. Wśród nich wyróżniamy zespolone, jednorzędowe łożysko koła cechujące się zdolnością do przenoszenia dużych obciążeń, jednak tylko w jednym kierunku. Drugim rodzajem jest zespolone, dwurzędowe łożysko koła składające się z dwóch łożysk kulkowych skośnych. Są one lepszym rozwiązaniem, ponieważ przenoszą obciążenie osiowe i promieniowe. 

Dwurzędowe występują w 3 wariantach – wymienne łożysko pierwszej generacji, zintegrowane z piastą drugiej generacji i kompletny zespół trzeciej generacji. 
 

Kiedy czas na wymianę łożyska koła w samodzie?


O tym, czy łożysko koła należy wymienić, świadczy kilka objawów. Jednym z nich jest tzw. „buczenie”, które może nawet zakłócać pracę silnika. Wzrost hałasu zaobserwujemy przy zwiększającej się prędkości jazdy. Jeżeli słyszysz szum, może to oznaczać uszkodzenie kulek tocznych. Łożysko koła uległo również awarii, jeżeli na początku jazdy pojawia się tarcie. Nawet jeżeli nie występuje żadne z tych objawów, to łożysko koła powinno się wymienić po 150-200 przejechanych kilometrach.

informacje dodatkowe: