Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Citroën C4 I sedan » łożysko i piasta koła Citroën C4 I sedan » łożysko koła Citroën C4 I sedan

łożysko koła do CITROËN C4 I sedan

wybierz typ samochodu CITROËN C4 I sedan:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
104.00 zł
 Kup
Ilość otworów 30,00
Szerokość [mm] 62,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Średnica 2 [mm] 4
nr EAN 8021787334821
cena brutto:
84.00 zł
 Kup
Średnica [mm] 72
Ilość otworów 37,00
Szerokość [mm] 37,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787334609
cena brutto:
62.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej 25
Rozstaw śrub mocujących [mm] 98
średnica zewnętrzna [mm] 120
Wymiar gwintu M12x1,25
Felga, ilość otworów 4
średnica zewnętrzna [mm] 281
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 26
Typ tarczy hamulcowej wentylowany wewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 24,2
Wysokość [mm] 43,6
Wzór otworów/Ilość otworów 04/08
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 98
Średnica otworu centrującego [mm] 59
Ciężar [kg] 6,8
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Techniczny numer informacyjny 50326PRO
nr EAN 4082300372496
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 10
Typ tarczy hamulcowej pełny
średnica zewnętrzna [mm] 251,0
Średnica wewnętrzna [mm] 128,0
otwór Ø [mm] 13,2
Dostępne MAPP-Code 
Oznaczenie kontrolne E1 90R-02C0165/1006
Minimalna grubość [mm] 9,0
Powierzchnia pokryty
Ilość otworów 4
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 98,0
Wysokość [mm] 41
Średnica otworu centrującego [mm] 59,0
cena brutto:
132.00 zł
 Kup
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 26
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
średnica zewnętrzna [mm] 281,0
Średnica otworu centrującego [mm] 59,0
Średnica wewnętrzna [mm] 127,0
otwór Ø [mm] 13,0
Oznaczenie kontrolne E1 90R-02C0115/0341
Minimalna grubość [mm] 24,2
Powierzchnia pokryty
Ilość otworów 4
Dostępne MAPP-Code 
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 98,0
Wysokość [mm] 44
Szerokość [mm] 37
Średnica wewnętrzna [mm] 37
średnica zewnętrzna [mm] 72
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Średnica wewnętrzna [mm] 37
średnica zewnętrzna [mm] 72
Wysokość [mm] 37
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów z ABS
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074453025
cena brutto:
105.01 zł
 Kup
Moment dokręcenia [Nm] 280
Masa [g] 765
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 72,04
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 36,976
Szerokość 1 [mm] 37
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
nr EAN 3413520495169
cena brutto:
135.00 zł
 Kup
Moment dokręcenia [Nm] 280
Masa [g] 1665
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 117
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 30
Szerokość 1 [mm] 61,35
Ilość otworów 4
Ilość biegunów 48
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
nr EAN 3413520495190
cena brutto:
89.00 zł
 Kup
Moment dokręcenia [Nm] 240
Masa [g] 710
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 72,04
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 34,976
Szerokość 1 [mm] 33
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
nr EAN 3413520495176
cena brutto:
105.01 zł
 Kup
Masa [g] 740
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 72,04
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 36,976
Szerokość 1 [mm] 37
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
nr EAN 3413520704964
cena brutto:
160.00 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 281
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 26
Typ tarczy hamulcowej wentylowany wewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 24,2
Wysokość [mm] 43,6
Wzór otworów/Ilość otworów 04/08
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 98
Średnica otworu centrującego [mm] 59
Ciężar [kg] 6,8
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Długość opakowania [cm] 31,5
Szerokość opakowania [cm] 30
Wysokość opakowania [cm] 10
Techniczny numer informacyjny 98200 1077 0 1 PRO
nr EAN 4019722302558
cena brutto:
122.00 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 251
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 10
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 9
Wysokość [mm] 40,8
Wzór otworów/Ilość otworów 04/08
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 98
Średnica otworu centrującego [mm] 59
Średnica wewnętrzna [mm] 128
Ciężar [kg] 3,4
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Długość opakowania [cm] 30
Szerokość opakowania [cm] 28,5
Wysokość opakowania [cm] 10
Techniczny numer informacyjny 98200 2023 0 1 PRO
nr EAN 4019722415302
Wyświetlanie od 1 do 14 (z 14 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łożysko koła

Łożysko koła


Szum, tarcie oraz niepokojący hałas podczas jazdy może świadczyć o zużytym łożysku koła. Ma to wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na bezpieczeństwo, w związku z tym  zawsze przy takich niedogodnościach należy zweryfikować, co jest przyczyną problemu. Jeżeli taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas, może skutkować nawet zablokowaniem koła podczas jazdy. Łożysko koła zużywa się stopniowo, jest to element eksploatacyjny pojazdy i podlega wymianie. 
 

Rozwiązania technologiczne


Możemy wyróżnić łożyska kulkowe, w których wykorzystuje się metalowe kulki i łożyska stożkowe z metalowymi stożkami. W obu przypadkach wykonuje się je z materiałów odpornych na korozję, wysoką temperaturę i tarcie. Łożysko koła, podobnie jak piasta, odpowiada za solidne połączenia koła z pojazdem. W starszych modelach samochodów montowane były łożyska stożkowe,wymagające serwisowania – smarowania i regulacji luzu. W nowych pojazdach wykorzystuje się kulkowe łożyska skośne, które nie podlegają serwisowi. Wśród nich wyróżniamy zespolone, jednorzędowe łożysko koła cechujące się zdolnością do przenoszenia dużych obciążeń, jednak tylko w jednym kierunku. Drugim rodzajem jest zespolone, dwurzędowe łożysko koła składające się z dwóch łożysk kulkowych skośnych. Są one lepszym rozwiązaniem, ponieważ przenoszą obciążenie osiowe i promieniowe. 

Dwurzędowe występują w 3 wariantach – wymienne łożysko pierwszej generacji, zintegrowane z piastą drugiej generacji i kompletny zespół trzeciej generacji. 
 

Kiedy czas na wymianę łożyska koła w samodzie?


O tym, czy łożysko koła należy wymienić, świadczy kilka objawów. Jednym z nich jest tzw. „buczenie”, które może nawet zakłócać pracę silnika. Wzrost hałasu zaobserwujemy przy zwiększającej się prędkości jazdy. Jeżeli słyszysz szum, może to oznaczać uszkodzenie kulek tocznych. Łożysko koła uległo również awarii, jeżeli na początku jazdy pojawia się tarcie. Nawet jeżeli nie występuje żadne z tych objawów, to łożysko koła powinno się wymienić po 150-200 przejechanych kilometrach.

informacje dodatkowe: