Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Dacia » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Dacia DUSTER (HS_) » łożysko i piasta koła Dacia DUSTER (HS_) » łożysko koła Dacia DUSTER (HS_)

łożysko koła do DACIA DUSTER (HS_)

wybierz typ samochodu DACIA DUSTER (HS_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
73.00 zł
 Kup
Ilość otworów 30,00
Szerokość [mm] 48,00
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787340761
cena brutto:
63.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Grubość 1 [mm] 48
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 30
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 62
Wysokość 1 [mm] 48
cena brutto:
66.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Grubość 1 [mm] 39
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 42
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 80
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Wysokość 1 [mm] 39
Ilość zębów, pierścień ABS 48
cena brutto:
60.00 zł
 Kup
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej 25
Rozstaw śrub mocujących [mm] 114,3
średnica zewnętrzna [mm] 136,3
Wymiar gwintu M12x1,5
Felga, ilość otworów 5
średnica zewnętrzna [mm] 280
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 24
Typ tarczy hamulcowej wentylowany zewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 21,8
Wysokość [mm] 44
Wzór otworów/Ilość otworów 05/07
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 114,3
Średnica otworu centrującego [mm] 68
Ciężar [kg] 6,7
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Techniczny numer informacyjny 54955PRO
nr EAN 4082300380811
Szerokość [mm] 48
Średnica wewnętrzna [mm] 30
średnica zewnętrzna [mm] 62
Szerokość [mm] 39
Średnica wewnętrzna [mm] 42
średnica zewnętrzna [mm] 80
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
Strona zabudowy Oś tylna
Numer seryjny K4105064
Strona zabudowy Oś przednia
Numer seryjny K4105132
nr EAN 5901159242387
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
Średnica wewnętrzna [mm] 42
średnica zewnętrzna [mm] 80
Wysokość [mm] 39
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074015100
Strona zabudowy Oś przednia
średnica zewnętrzna [mm] 280
Wysokość [mm] 44
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 24
Minimalna grubość [mm] 21,8
Średnica otworu centrującego [mm] 68
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 114,3
Ø otworu sworznia koła [mm] 15,8
Ilość otworów 5
Typ tarczy hamulcowej wentylowany
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074206607
Strona zabudowy Oś tylna
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Średnica wewnętrzna [mm] 30
średnica zewnętrzna [mm] 62
Wysokość [mm] 48
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
nr EAN 4040074249284
cena brutto:
126.00 zł
 Kup
Masa [g] 940
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 80
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 42
Szerokość 1 [mm] 39
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
nr EAN 3413520898816
cena brutto:
138.01 zł
 Kup
Masa [g] 815
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 77
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 42
Szerokość 1 [mm] 39
nr EAN 3413520989545
cena brutto:
128.01 zł
 Kup
Masa [g] 855
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 62
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 30
Szerokość 1 [mm] 48
nr EAN 3413521125348
cena brutto:
163.00 zł
 Kup
średnica zewnętrzna [mm] 280
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 24
Typ tarczy hamulcowej wentylowany zewnętrznie
Minimalna grubość [mm] 21,8
Wysokość [mm] 44
Wzór otworów/Ilość otworów 05/07
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 114,3
Średnica otworu centrującego [mm] 68
Ciężar [kg] 6,7
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Przetwarzanie wysoko nawęglany
Długość opakowania [cm] 31,5
Szerokość opakowania [cm] 30
Wysokość opakowania [cm] 10
Techniczny numer informacyjny 98200 1955 0 1 PRO+
nr EAN 4019722471155
Wyświetlanie od 1 do 16 (z 16 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łożysko koła

Łożysko koła


Szum, tarcie oraz niepokojący hałas podczas jazdy może świadczyć o zużytym łożysku koła. Ma to wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na bezpieczeństwo, w związku z tym  zawsze przy takich niedogodnościach należy zweryfikować, co jest przyczyną problemu. Jeżeli taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas, może skutkować nawet zablokowaniem koła podczas jazdy. Łożysko koła zużywa się stopniowo, jest to element eksploatacyjny pojazdy i podlega wymianie. 
 

Rozwiązania technologiczne


Możemy wyróżnić łożyska kulkowe, w których wykorzystuje się metalowe kulki i łożyska stożkowe z metalowymi stożkami. W obu przypadkach wykonuje się je z materiałów odpornych na korozję, wysoką temperaturę i tarcie. Łożysko koła, podobnie jak piasta, odpowiada za solidne połączenia koła z pojazdem. W starszych modelach samochodów montowane były łożyska stożkowe,wymagające serwisowania – smarowania i regulacji luzu. W nowych pojazdach wykorzystuje się kulkowe łożyska skośne, które nie podlegają serwisowi. Wśród nich wyróżniamy zespolone, jednorzędowe łożysko koła cechujące się zdolnością do przenoszenia dużych obciążeń, jednak tylko w jednym kierunku. Drugim rodzajem jest zespolone, dwurzędowe łożysko koła składające się z dwóch łożysk kulkowych skośnych. Są one lepszym rozwiązaniem, ponieważ przenoszą obciążenie osiowe i promieniowe. 

Dwurzędowe występują w 3 wariantach – wymienne łożysko pierwszej generacji, zintegrowane z piastą drugiej generacji i kompletny zespół trzeciej generacji. 
 

Kiedy czas na wymianę łożyska koła w samodzie?


O tym, czy łożysko koła należy wymienić, świadczy kilka objawów. Jednym z nich jest tzw. „buczenie”, które może nawet zakłócać pracę silnika. Wzrost hałasu zaobserwujemy przy zwiększającej się prędkości jazdy. Jeżeli słyszysz szum, może to oznaczać uszkodzenie kulek tocznych. Łożysko koła uległo również awarii, jeżeli na początku jazdy pojawia się tarcie. Nawet jeżeli nie występuje żadne z tych objawów, to łożysko koła powinno się wymienić po 150-200 przejechanych kilometrach.

informacje dodatkowe: