Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Dodge » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Dodge DAKOTA » łożysko i piasta koła Dodge DAKOTA » łożysko koła Dodge DAKOTA

łożysko koła do DODGE DAKOTA

wybierz typ samochodu DODGE DAKOTA:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
32.00 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna [mm] 13,00
Ilość otworów 29,00
Liczba otworów do mocowania 17
Szerokość [mm] 14,00
Szerokość 2 [mm] 39
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787340112
cena brutto:
34.00 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna [mm] 15,00
Ilość otworów 29,00
Liczba otworów do mocowania 19
Szerokość [mm] 14,00
Szerokość 2 [mm] 45
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787341423
cena brutto:
34.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej 22
Rozstaw śrub mocujących [mm] 100
średnica zewnętrzna [mm] 121
Wymiar gwintu M12x1,5
Felga, ilość otworów 4
cena brutto:
37.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Grubość 2 [mm] 10,67
Grubość 1 [mm] 12,07
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 29
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 19,05
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 50,29
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 45,24
Wysokość 2 [mm] 14,73
Wysokość 1 [mm] 16,64
średnica zewnętrzna [mm] 239
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 12
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 10
Wysokość [mm] 35,2
Wzór otworów/Ilość otworów 04/05
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Średnica otworu centrującego [mm] 65
Ciężar [kg] 3,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Techniczny numer informacyjny 53908PRO
nr EAN 4082300364798
Szerokość 1 [mm] 15
Szerokość 2 [mm] 16,5
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 50,3
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 45,2
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 29
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 19
nr EAN 5908242692357
Strona zabudowy Oś przednia
Numer seryjny 4100020
nr EAN 5901159160087
Strona zabudowy Oś tylna
Numer seryjny 4100130
nr EAN 5901159159326
Typ tarczy hamulcowej pełny
Ilość otworów 4
Średnica [mm] 239
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 12,0
Wysokość [mm] 35,2
Średnica otworu centrującego [mm] 65,0
Numer seryjny 6040020
średnica zewnętrzna [mm] 239,0
nr EAN 5901159015356
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 29
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 19
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 50
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 45
Wysokość 1 [mm] 14,73
Wysokość 2 [mm] 17
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
nr EAN 4040074108925
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez materiałów dodatkowych
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska koła
średnica zewnętrzna [mm] 121
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Felga, ilość otworów 4
nr EAN 4040074226247
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Średnica wewnętrzna [mm] 34
średnica zewnętrzna [mm] 64
Wysokość [mm] 37
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074066485
alternatywny zestaw naprawczy 614 160 0007
alternatywny zestaw naprawczy 100 498 0031
Strona zabudowy Oś przednia
Średnica wewnętrzna [mm] 34
średnica zewnętrzna [mm] 64
Wysokość [mm] 37
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074102015
alternatywny zestaw naprawczy 100 598 0002
alternatywny zestaw naprawczy 100 498 0023
alternatywny zestaw naprawczy 014 033 0048
alternatywny zestaw naprawczy 714 502 0006
alternatywny zestaw naprawczy 614 750 0009
Średnica wewnętrzna [mm] 19
średnica zewnętrzna [mm] 45
Wysokość [mm] 17
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
nr EAN 4040074039038
alternatywny zestaw naprawczy 100 598 0101
alternatywny zestaw naprawczy 100 598 0101/SK
Strona zabudowy wewnątrz
Strona zabudowy Oś tylna
Średnica wewnętrzna [mm] 29
średnica zewnętrzna [mm] 50
Wysokość [mm] 14,73
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
nr EAN 4040074285527
Strona zabudowy Oś przednia
średnica zewnętrzna [mm] 239
Wysokość [mm] 35,4
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 12
Minimalna grubość [mm] 10
Średnica otworu centrującego [mm] 65
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Ø otworu sworznia koła [mm] 13,6
Ilość otworów 4
Typ tarczy hamulcowej pełny
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074208335
średnica zewnętrzna [mm] 239
Grubość tarczy hamulcowej [mm] 12
Typ tarczy hamulcowej pełny
Minimalna grubość [mm] 10
Wysokość [mm] 35,2
Wzór otworów/Ilość otworów 04/05
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Średnica otworu centrującego [mm] 65
Ciężar [kg] 3,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez piasty koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez sworznia mocującego koła
Powierzchnia pokryty
Długość opakowania [cm] 27
Szerokość opakowania [cm] 25,5
Wysokość opakowania [cm] 10
Techniczny numer informacyjny 98200 0106 0 1 PRO
nr EAN 4019722308758
Wyświetlanie od 1 do 17 (z 17 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łożysko koła

Łożysko koła


Szum, tarcie oraz niepokojący hałas podczas jazdy może świadczyć o zużytym łożysku koła. Ma to wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na bezpieczeństwo, w związku z tym  zawsze przy takich niedogodnościach należy zweryfikować, co jest przyczyną problemu. Jeżeli taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas, może skutkować nawet zablokowaniem koła podczas jazdy. Łożysko koła zużywa się stopniowo, jest to element eksploatacyjny pojazdy i podlega wymianie. 
 

Rozwiązania technologiczne


Możemy wyróżnić łożyska kulkowe, w których wykorzystuje się metalowe kulki i łożyska stożkowe z metalowymi stożkami. W obu przypadkach wykonuje się je z materiałów odpornych na korozję, wysoką temperaturę i tarcie. Łożysko koła, podobnie jak piasta, odpowiada za solidne połączenia koła z pojazdem. W starszych modelach samochodów montowane były łożyska stożkowe,wymagające serwisowania – smarowania i regulacji luzu. W nowych pojazdach wykorzystuje się kulkowe łożyska skośne, które nie podlegają serwisowi. Wśród nich wyróżniamy zespolone, jednorzędowe łożysko koła cechujące się zdolnością do przenoszenia dużych obciążeń, jednak tylko w jednym kierunku. Drugim rodzajem jest zespolone, dwurzędowe łożysko koła składające się z dwóch łożysk kulkowych skośnych. Są one lepszym rozwiązaniem, ponieważ przenoszą obciążenie osiowe i promieniowe. 

Dwurzędowe występują w 3 wariantach – wymienne łożysko pierwszej generacji, zintegrowane z piastą drugiej generacji i kompletny zespół trzeciej generacji. 
 

Kiedy czas na wymianę łożyska koła w samodzie?


O tym, czy łożysko koła należy wymienić, świadczy kilka objawów. Jednym z nich jest tzw. „buczenie”, które może nawet zakłócać pracę silnika. Wzrost hałasu zaobserwujemy przy zwiększającej się prędkości jazdy. Jeżeli słyszysz szum, może to oznaczać uszkodzenie kulek tocznych. Łożysko koła uległo również awarii, jeżeli na początku jazdy pojawia się tarcie. Nawet jeżeli nie występuje żadne z tych objawów, to łożysko koła powinno się wymienić po 150-200 przejechanych kilometrach.

informacje dodatkowe: