Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Hyundai » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Hyundai KONA Furgon/SUV (OS, OSE, OSI) » łożysko i piasta koła Hyundai KONA Furgon/SUV (OS, OSE, OSI) » łożysko koła Hyundai KONA Furgon/SUV (OS, OSE, OSI)

łożysko koła do HYUNDAI KONA Furgon/SUV (OS, OSE, OSI)

wybierz typ samochodu HYUNDAI KONA Furgon/SUV (OS, OSE, OSI):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
27.00 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna [mm] 13,00
Ilość otworów 29,00
Liczba otworów do mocowania 17
Szerokość [mm] 14,00
Szerokość 2 [mm] 39
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787340112
cena brutto:
62.00 zł
 Kup
Ilość otworów 34,00
Szerokość [mm] 37,00
Średnica 2 [mm] 1
nr EAN 8021787343663
cena brutto:
29.00 zł
 Kup
Grubość 2 [mm] 10,67
Grubość 1 [mm] 10,67
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 29
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 17,46
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 50,29
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 39,88
Wysokość 2 [mm] 14,73
Wysokość 1 [mm] 14,61
Szerokość 1 [mm] 15
Szerokość 2 [mm] 14,6
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 50,3
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 40
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 29
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 17,5
nr EAN 5908242693651
Strona zabudowy Oś tylna
Numer seryjny 4100010
nr EAN 5901159109789
Ilość otworów 4
Średnica bębna hamulcowego 180
Wysokość [mm] 74,5
Numer seryjny 6060010
nr EAN 5901159084383
Strona zabudowy Oś tylna
Śr. zewn. bębna ham. [mm] 212
Śr. wewn. bębna ham. [mm] 180
Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm] 181
Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm] 38,5
Całkowita wysokość bębna hamulcowego [mm] 74,5
Średnica otworu centrującego [mm] 50,3
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Ilość otworów 4
Wymagana ilość 2
nr EAN 4040074190500
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 29
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 17,5
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 50
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 40
Wysokość 1 [mm] 15
Wysokość 2 [mm] 14,73
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
nr EAN 4040074126738
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Średnica wewnętrzna [mm] 34
średnica zewnętrzna [mm] 62
Wysokość [mm] 37
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074034514
alternatywny zestaw naprawczy 100 598 0101
alternatywny zestaw naprawczy 100 598 0101/SK
Średnica wewnętrzna [mm] 17,5
średnica zewnętrzna [mm] 40
Wysokość [mm] 15
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
nr EAN 4040074285534
alternatywny zestaw naprawczy 100 598 0101
alternatywny zestaw naprawczy 100 598 0101/SK
Strona zabudowy wewnątrz
Strona zabudowy Oś tylna
Średnica wewnętrzna [mm] 29
średnica zewnętrzna [mm] 50
Wysokość [mm] 14,73
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
nr EAN 4040074285527
alternatywny zestaw naprawczy 100 498 0046
Strona zabudowy Oś przednia
Średnica wewnętrzna [mm] 34
średnica zewnętrzna [mm] 62
Wysokość [mm] 37
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074115596
cena brutto:
33.00 zł
 Kup
Masa [g] 258
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 39,878
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 50,292
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 17,462
Szerokość 1 [mm] 13,843
Szerokość 2 [mm] 14,732
nr EAN 3413520706005
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
łożysko koła

Łożysko koła


Szum, tarcie oraz niepokojący hałas podczas jazdy może świadczyć o zużytym łożysku koła. Ma to wpływ nie tylko na komfort jazdy, ale również na bezpieczeństwo, w związku z tym  zawsze przy takich niedogodnościach należy zweryfikować, co jest przyczyną problemu. Jeżeli taki stan utrzymuje się przez dłuższy czas, może skutkować nawet zablokowaniem koła podczas jazdy. Łożysko koła zużywa się stopniowo, jest to element eksploatacyjny pojazdy i podlega wymianie. 
 

Rozwiązania technologiczne


Możemy wyróżnić łożyska kulkowe, w których wykorzystuje się metalowe kulki i łożyska stożkowe z metalowymi stożkami. W obu przypadkach wykonuje się je z materiałów odpornych na korozję, wysoką temperaturę i tarcie. Łożysko koła, podobnie jak piasta, odpowiada za solidne połączenia koła z pojazdem. W starszych modelach samochodów montowane były łożyska stożkowe,wymagające serwisowania – smarowania i regulacji luzu. W nowych pojazdach wykorzystuje się kulkowe łożyska skośne, które nie podlegają serwisowi. Wśród nich wyróżniamy zespolone, jednorzędowe łożysko koła cechujące się zdolnością do przenoszenia dużych obciążeń, jednak tylko w jednym kierunku. Drugim rodzajem jest zespolone, dwurzędowe łożysko koła składające się z dwóch łożysk kulkowych skośnych. Są one lepszym rozwiązaniem, ponieważ przenoszą obciążenie osiowe i promieniowe. 

Dwurzędowe występują w 3 wariantach – wymienne łożysko pierwszej generacji, zintegrowane z piastą drugiej generacji i kompletny zespół trzeciej generacji. 
 

Kiedy czas na wymianę łożyska koła w samodzie?


O tym, czy łożysko koła należy wymienić, świadczy kilka objawów. Jednym z nich jest tzw. „buczenie”, które może nawet zakłócać pracę silnika. Wzrost hałasu zaobserwujemy przy zwiększającej się prędkości jazdy. Jeżeli słyszysz szum, może to oznaczać uszkodzenie kulek tocznych. Łożysko koła uległo również awarii, jeżeli na początku jazdy pojawia się tarcie. Nawet jeżeli nie występuje żadne z tych objawów, to łożysko koła powinno się wymienić po 150-200 przejechanych kilometrach.

informacje dodatkowe: