Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Peugeot » pasek klinowy wielorowkowy Peugeot 306 Break (7E, N3, N5)

pasek klinowy wielorowkowy do PEUGEOT 306 Break (7E, N3, N5)

wybierz typ samochodu PEUGEOT 306 Break (7E, N3, N5):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ciężar [kg] 0,17
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1660
nr EAN 4010858478339
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1080
nr EAN 3165141013665
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1063
nr EAN 3165141069792
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1660
nr EAN 3165141088427
Ciężar [kg] 0,115
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1080
nr EAN 4010858482398
Ciężar [kg] 0,079
Ilość żeber 6
Długość [mm] 698
nr EAN 4010858479350
Ciężar [kg] 0,117
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1100
nr EAN 4010858482404
Ciężar [kg] 0,114
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1070
nr EAN 4010858480103
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787506846
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787526912
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787507461
Długość [mm] 1075
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,110
Ilość żeber 6
nr EAN 4027816289197
Długość [mm] 1080
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,110
Ilość żeber 6
nr EAN 4027816289203
Długość [mm] 1070
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Ciężar [kg] 0,109
Ilość żeber 6
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816375333
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1078
nr EAN 5414465355295
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1660
nr EAN 5414465355721
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 1070
nr EAN 5414465352829
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1070
nr EAN 4005108958624
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1078
nr EAN 4005108963413
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1660
nr EAN 4005108966742
Długość [mm] 1070
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074207628
Długość [mm] 698
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074205440
Długość [mm] 1660
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074202609
Długość [mm] 1080
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074201534
Długość [mm] 1100
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 4040074201558
Długość [mm] 1660
Szerokość [mm] 21,36
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573390916
Długość [mm] 1076
Szerokość [mm] 21,36
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316573396932
Długość [mm] 1070
Ciężar [kg] 0,109
Ilość żeber 6
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4044688573278
Urządzenia napędzane agregat napędzany: alternator
Urządzenia napędzane agregat napędzany: pompa wodna
Urządzenia napędzane agregat napędzany: kompresor klimatyzacji
Urządzenia napędzane agregat napędzany: pompa wspomagania układu kierowniczego
Długość [mm] 1660
Szerokość [mm] 21,4
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Wyświetlanie od 1 do 29 (z 29 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.