Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » paski napędowe Opel ASCONA B (81_, 86_, 87_, 88_) » pasek wieloklinowy Opel ASCONA B (81_, 86_, 87_, 88_) » pasek klinowy wielorowkowy Opel ASCONA B (81_, 86_, 87_, 88_)

pasek klinowy wielorowkowy do OPEL ASCONA B (81_, 86_, 87_, 88_)

wybierz typ samochodu OPEL ASCONA B (81_, 86_, 87_, 88_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość żeber 6
Długość [mm] 737
nr EAN 3165141069709
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1000
nr EAN 3165141013641
Ilość żeber 6
Długość [mm] 701
nr EAN 4047025476867
Ilość żeber 6
Długość [mm] 989
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego 1 987 947 000
nr EAN 4047026037777
Ciężar [kg] 0,107
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1000
nr EAN 4010858482343
Ciężar [kg] 0,079
Ilość żeber 6
Długość [mm] 701
nr EAN 4010858459918
Ciężar [kg] 0,106
Ilość żeber 6
Długość [mm] 989
nr EAN 4010858461690
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787508437
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787506778
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787112023
Ilość żeber 6
nr EAN 8021787124330
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 975
nr EAN 5414465355202
Materiał PA (poliamid)
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 701
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465449222
Materiał Poliester
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 989
nr EAN 5400608346787
EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 1000
Szerokość [mm] 21
Ilość żeber 6
Długość [mm] 989
Szerokość [mm] 21,36
Kolor czarny
Ilość żeber 6
Właściwości materiału (ubranie robocze) elastyczny
Materiał pasa EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)
nr EAN 7316576985690
Wyświetlanie od 1 do 16 (z 16 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
pasek klinowy wielorowkowy

Pasek klinowy wielorowkowy


Pasek klinowy wielorowkowy odpowiedzialny jest za napędzanie kluczowych elementów osprzętu, w tym m.in. alternatora, który z kolei ładuje akumulator. Jeżeli alternator przestanie pracować, akumulator się rozładuje, co skutkuje zaprzestaniem pracy silnika. Paski klinowe są elementami eksploatacyjnymi, podlegają zatem wymianie, ponieważ w wyniku  eksploatacji pojazdu zużywają się. Zdarza się również, że pasek wielorowkowy należy wymienić wcześniej, ponieważ nie spełnia swojej funkcji. Przyczyną może być jego załamanie, zabrudzenie smarem lub olejem oraz uszkodzenie mechaniczne. Pasek klinowy wielorowkowy w normalnych warunkach wymieniamy po przejechaniu 30 tys. km, w przypadku droższych pasków o wyższej jakości okres ten może się wydłużyć. Szacuje się, że nowy pasek wielorowkowy potrzebny będzie po 4 latach użytkowania pojazdu.
 

Pasek wielorowkowy i jego funkcja 


W nowych autach pasek wielorowkowy napędza kilka podzespołów, w starszych modelach odpowiedzialny jest jedynie za przekazywanie napędu z koła pasywnego na alternator. 
 

Pasek klinowy wielorowkowy współpracuje z takimi podzespołami, jak:

 
  • Sprężarka układu klimatyzacji będąca najważniejszym elementem tego układu 
  • Alternator odpowiadający za zasilanie akumulatora oraz dostarczający prąd do oświetlenia, rozrusznika, wszelkich czujników i komputera pokładowego 
  • Pompa cieczy chłodzącej, dzięki której możliwy jest obieg płynu chłodniczego 
  • Pompa wspomagania hydraulicznego układu kierowniczego, która reguluje ciśnienie płynu wspomagania 
pasek wieloklinowyPasek wielorowkowy znajduje się pod maską, po prawej lub lewej stronie silnika. Najprostszym sposobem na jego zlokalizowanie jest znalezienie najpierw alternatora. Awarię paska poznamy po metalicznym szumie nasilającym się wraz ze wzrostem obciążenia silnika. Mogą pojawić się także piski, co świadczy o niedostatecznym napięciu paska. Pasek jest zbyt luźny, jeżeli słyszymy uderzenia o osłonę silnika. Może się również zdarzyć, iż w pasku utknie np. mały kamyk. Wtedy pojawia się stukanie lub ocieranie.