Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy Volvo S90 II (234) T8 Plug-in Hybrid AWD (2022-???) 462km » 7016030 kamoka
wybrany samochód: 
Volvo S90 Ii (234) T8 Plug-in Hybrid Awd (2022-???) 462km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

PASEK WIELOROWKOWY 6PK1000 7016030 KAMOKA

7016030 PASEK WIELOROWKOWY 6PK1000 KAMOKA
20.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Środa

odbiór osobisty: ?
Włochy - Środa: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

7016030

producent:

KAMOKA

EPDM (etylen-propylen-dien-kauczuk)
Długość [mm] 1000
Szerokość [mm] 21
Ilość żeber 6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie PASEK WIELOROWKOWY 6PK1000 7016030 KAMOKA

numery OEM:
AUDI      04E 145 933 A
MERCEDES-BENZ      6019973592
MERCEDES-BENZ      A6019973592
PEUGEOT      1612162780
PEUGEOT      5750PF
PEUGEOT      5750QP
PEUGEOT      5750XG
PEUGEOT      5750YW
PORSCHE      999 192 295 50
PORSCHE      999182220550
PORSCHE      99919228350
PORSCHE      99919228550
PORSCHE      99919229150
PORSCHE      99919229550
PORSCHE      99919229950
PORSCHE      99919229951
SEAT      04E 145 933 A
SEAT      04E145933A
SKODA      04E 145 933 A
SKODA      04E145933A
VOLKSWAGEN      04E 145 933 A
VAG      04E145933A
FERRARI      156708
FORD USA      648 3251
FORD USA      6483250
FORD USA      91SF6C301C1B
FORD USA      91SF6C301C2B
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie PASEK WIELOROWKOWY 6PK1000 7016030 KAMOKA w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.