Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Opel REKORD P2 coupe » łożysko i piasta koła Opel REKORD P2 coupe » piasta koła Opel REKORD P2 coupe

piasta koła do OPEL REKORD P2 coupe

wybierz typ samochodu OPEL REKORD P2 coupe:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Szerokość [mm] 76,0
Średnica wewnętrzna [mm] 27,0
średnica zewnętrzna [mm] 84,0
Rodzaj łożyska Łożysko stożkowe kulkowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Łożysko zintegrowane w piaście koła
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 3,760
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
dla numeru OE SU003-00791 S1
nr EAN 5050063045826
cena brutto:
266.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
średnica zewnętrzna [mm] 154,20
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 61,80
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 83,80
Szerokość 2 [mm] 67,70
nr EAN 4014870030155
cena brutto:
143.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej 27
Rozstaw śrub mocujących [mm] 100
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
średnica zewnętrzna [mm] 124
Ilość zębów, pierścień ABS 96
Wymiar gwintu M12x1,25
Felga, ilość otworów 5
cena brutto:
140.99 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej 27
Rozstaw śrub mocujących [mm] 100
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
średnica zewnętrzna [mm] 124
Ilość zębów, pierścień ABS 96
Wymiar gwintu M12x1,25
Felga, ilość otworów 5
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym łożyskiem koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
średnica zewnętrzna [mm] 124
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 102
Felga, ilość otworów 5
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074269725
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym łożyskiem koła
średnica zewnętrzna [mm] 124
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 110
Ilość otworów 4
Felga, ilość otworów 5
Dynamika hamowania/jazdy dla pojazdów z ABS
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074269732
cena brutto:
158.01 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze sworzniem mocującym koła
Ciężar netto [g] 2595
nr EAN 5908281426494
cena brutto:
196.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze sworzniem mocującym koła
Ciężar netto [g] 3705
nr EAN 5908281438442
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: