Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Isuzu » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Isuzu TROOPER I samochód terenowy otwarty (UBS) » łożysko i piasta koła Isuzu TROOPER I samochód terenowy otwarty (UBS) » piasta koła Isuzu TROOPER I samochód terenowy otwarty (UBS)

piasta koła do ISUZU TROOPER I samochód terenowy otwarty (UBS)

wybierz typ samochodu ISUZU TROOPER I samochód terenowy otwarty (UBS):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
63.00 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 45
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 40
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 75
Wysokość 1 [mm] 21
Wysokość 2 [mm] 20
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 68
Ciężar [kg] 0,72
nr EAN 8717109657470
cena brutto:
53.00 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 40
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 80
Wysokość 1 [mm] 19,2
Ciężar [kg] 0,52
nr EAN 8717109660784
cena brutto:
123.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 40,00
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 68,00
Szerokość 1 [mm] 20,00
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 45,00
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 75,00
Szerokość 2 [mm] 21,30
nr EAN 4014870004743
Średnica wewnętrzna [mm] 45
średnica zewnętrzna [mm] 75
Wysokość [mm] 21
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 40
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 68
Wysokość 1 [mm] 20
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Strona zabudowy oś przednia, z lewej
nr EAN 8033001102581
Średnica wewnętrzna [mm] 40
średnica zewnętrzna [mm] 90
Wysokość [mm] 26
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
nr EAN 8033001105643
Strona zabudowy Oś przednia
Numer seryjny K4101640
nr EAN 5901159286725
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Szerokość 1 [mm] 19
Szerokość 2 [mm] 20
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 68
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 75
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 40
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 45
nr EAN 5907558509380
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z dodatkami
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 40
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 45
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 68
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 75
Wysokość 1 [mm] 20
Wysokość 2 [mm] 21,3
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
nr EAN 4040074454237
cena brutto:
96.00 zł
 Kup
Szerokość [mm] 21,5
Szerokość [mm] 19
Średnica wewnętrzna [mm] 40
Średnica wewnętrzna [mm] 45
średnica zewnętrzna [mm] 68
średnica zewnętrzna [mm] 75
Szerokość 2 [mm] 19
nr EAN 4031185212625
cena brutto:
117.99 zł
 Kup
Szerokość 1 [mm] 19
Szerokość 2 [mm] 20
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 68
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 75
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 40
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 45
nr EAN 7316575754716
Szerokość [mm] 19,0
Szerokość [mm] 20,0
Średnica wewnętrzna [mm] 40,0
Średnica wewnętrzna [mm] 45,0
średnica zewnętrzna [mm] 68,0
średnica zewnętrzna [mm] 75,0
Rodzaj łożyska Łożysko toczne kulkowe
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,8
nr EAN 4054228736780
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: