Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator Volkswagen BORA Variant (1J6) » łożysko i piasta koła Volkswagen BORA Variant (1J6) » piasta koła Volkswagen BORA Variant (1J6)

piasta koła do VOLKSWAGEN BORA Variant (1J6)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN BORA Variant (1J6):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
293.99 zł
 Kup
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 28
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 124
Wysokość 1 [mm] 80
Felga, ilość otworów 5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym magnet. pierścieniem nadajnika impulsów
Ciężar [kg] 3,74
nr EAN 8717109527698
cena brutto:
270.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca Fotografia odpowiada zakresowi dostawy
średnica zewnętrzna [mm] 154,20
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 61,80
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 83,80
Szerokość 2 [mm] 67,70
nr EAN 4014870030155
cena brutto:
250.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ciężar [kg] 2,675
Długość opakowania [cm] 12,5
Szerokość opakowania [cm] 12,5
Wysokość opakowania [cm] 9,4
nr EAN 4056111035000
cena brutto:
402.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 3,742
Ilość zębów, pierścień ABS 96
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
Długość opakowania [cm] 12,5
Szerokość opakowania [cm] 12,5
Wysokość opakowania [cm] 12,1
nr EAN 4056111115528
cena brutto:
147.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej 27
Rozstaw śrub mocujących [mm] 100
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
średnica zewnętrzna [mm] 124
Ilość zębów, pierścień ABS 96
Wymiar gwintu M12x1,25
Felga, ilość otworów 5
cena brutto:
145.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Ilość zębów wałka wejściowego przekładni kierowniczej 27
Rozstaw śrub mocujących [mm] 100
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym czujnikiem ABS
średnica zewnętrzna [mm] 124
Ilość zębów, pierścień ABS 96
Wymiar gwintu M12x1,25
Felga, ilość otworów 5
cena brutto:
202.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 8052553526300
cena brutto:
157.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
nr EAN 5903766356709
cena brutto:
162.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 3,742
Ilość zębów, pierścień ABS 96
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
Długość opakowania [cm] 12,5
Szerokość opakowania [cm] 12,5
Wysokość opakowania [cm] 12,1
nr EAN 5903766356785
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym łożyskiem koła
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem nadajnika impulsów ABS
średnica zewnętrzna [mm] 124
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 102
Felga, ilość otworów 5
Rodzaj łożyska Łożysko kulkowe
nr EAN 4040074269725
cena brutto:
158.01 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze sworzniem mocującym koła
Ciężar netto [g] 2595
nr EAN 5908281426494
cena brutto:
190.00 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z piastą
Ciężar netto [g] 3705
nr EAN 5902048925787
cena brutto:
352.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z prawej
nr EAN 4058787033403
cena brutto:
283.99 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 4031185601146
cena brutto:
292.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
piasta koła

Piasta koła samochodu


Piasta koła jest narażona na nieustanne obciążenie, co zwiększa ryzyko jej awarii. Do ich zużycia przyczyniają się ponadto ciągle drgania promieniowe i osiowe. Piasta koła w zależności od konstrukcji może być zintegrowana z łożyskiem, te dwa elementy wzajemnie na siebie oddziałują, a więc nieprawidłowy montaż czy zużycie jednego przekłada się na problemy z drugim.

O zużyciu piasty świadczyć może:

  • Głośna praca kół w trakcie jazdy 
  • Drgania układu kierowniczego 
  • Szum i stukanie w kole
  • Odgłosy wynikające z tarcia metalicznego 
  • Wibracje kół 

Dlaczego piasta koła uległa awarii?


Przyczyna może wynikać m.in. z zastosowania niskiej jakości piasty, która nie jest odpowiednio przystosowana do pracy w trudnych warunkach. To najczęściej tanie zamienniki, które w rzeczywistości zmuszają kierowcę do szybszej wymiany piasty koła samochodu. Powinna ona być dopasowana do konkretnego modelu samochodu. Jeżeli piasta koła jest zintegrowana z łożyskiem, to również jego nieprawidłowy montaż może spowodować przedwczesne zużycie się tych dwóch elementów. Została wykonana z metalu, tym samym narażona jest na korozję, co z kolei skutkuje nieprawidłową jej pracą. Do uszkodzenia piasty dochodzi również w wyniku przedostania się do niej zanieczyszczeń, które występują przy nieprawidłowym montażu czy też niedostatecznym uszczelnieniu. Musisz również wiedzieć, iż piasta koła ma bezpośredni kontakt z innymi elementami podzespołu, również z łożyskiem. Musi być więc dobrze nasmarowana, aby zminimalizować ryzyko tarcia. 

Jak zamontować nową piastę?


Najpierw należy usunąć zużytą piastę. W tym celu odkręcamy śruby mocujące koło, dla lepszego dostępu, warto również zdemontować zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową. Odkręcamy śrubę mocującą łożysko oraz rozpinamy połączenie zwrotnicy i wahacza, należy też odkręcić śruby mocujące. Zdejmujemy ją i czyścimy dokładnie miejsce, w którym zamontujemy nową część. Przy montażu nowej piasty koła postępujemy analogicznie do demontażu.

informacje dodatkowe: