Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » silnik Audi A8 D2 (4D2, 4D8) » zawieszenie silnika Audi A8 D2 (4D2, 4D8) » poduszki silnika Audi A8 D2 (4D2, 4D8)

poduszki silnika do AUDI A8 D2 (4D2, 4D8)

wybierz typ samochodu AUDI A8 D2 (4D2, 4D8):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
117.99 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,10
nr EAN 3358960127242
cena brutto:
0.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,11
nr EAN 3358960127259
cena brutto:
31.00 zł
 Kup
Grubość [mm] 46,0
Średnica wewnętrzna [mm] 12,0
średnica zewnętrzna [mm] 39,0
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,14
dla numeru OE 8A0 199 415 B
nr EAN 4027816071792
cena brutto:
19.00 zł
 Kup
Długość [mm] 42
Średnica wewnętrzna [mm] 10,2
średnica zewnętrzna [mm] 38,3
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 0,142
dla numeru OE 893 199 419
nr EAN 4027816071822
cena brutto:
20.00 zł
 Kup
Długość [mm] 42
Średnica wewnętrzna [mm] 12,0
średnica zewnętrzna [mm] 38,0
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,125
dla numeru OE 8A0 199 419
nr EAN 4027816101154
cena brutto:
121.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,06
dla numeru OE 8A0 199 382 A
nr EAN 4027816071754
cena brutto:
19.00 zł
 Kup
Grubość [mm] 46,0
Średnica wewnętrzna [mm] 10,0
średnica zewnętrzna [mm] 39,0
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,142
dla numeru OE 893 199 415
nr EAN 4027816071808
cena brutto:
99.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 0,88
dla numeru OE 8A0 199 381 A
nr EAN 4027816075851
cena brutto:
97.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,02
dla numeru OE 8A0 199 382 B
nr EAN 4027816076056
cena brutto:
95.01 zł
 Kup
Gwint zewn. [mm] M10 x 1,5
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,034
dla numeru OE 8A0 199 379 E
nr EAN 4027816114840
Długość [mm] 46
Średnica wewnętrzna [mm] 26,0
średnica zewnętrzna [mm] 68,0
Materiał Guma
Strona zabudowy z przodu
Ciężar [kg] 0,083
nr EAN 4027816019299
Strona zabudowy z przodu
Ciężar [kg] 0,460
nr EAN 4027816234401
cena brutto:
16.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu
cena brutto:
17.99 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
cena brutto:
35.01 zł
 Kup
Wymiar gwintu M12
nr EAN 4047437018839
cena brutto:
34.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy z obu stron
Strona zabudowy z tyłu
nr EAN 4047437007352
Strona zabudowy z przodu
Materiał PU (poliuretan)
nr EAN 4047437083561
Strona zabudowy z przodu
Materiał Guma
Średnica [mm] 68
nr EAN 5907558595437
cena brutto:
14.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Wymagana ilość 2
nr EAN 5907558565485
cena brutto:
47.99 zł
 Kup
Gwint zewn. [mm] M10 x 1,5
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,034
nr EAN 5907558565768
cena brutto:
55.01 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,06
nr EAN 1996080000018
cena brutto:
17.00 zł
 Kup
Długość [mm] 42
Średnica wewnętrzna [mm] 12,0
średnica zewnętrzna [mm] 38,0
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,125
nr EAN 5907558523904
cena brutto:
46.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,02
nr EAN 5902659732217
Strona zabudowy z przodu po prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 4040074375709
Strona zabudowy z przodu z lewej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 4040074133057
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Oznaczenie koloru żółty
Wymagana ilość 1
Masa [g] 1212
nr EAN 8033989109831
cena brutto:
70.00 zł
 Kup
Strona zabudowyz lewej
cena brutto:
73.00 zł
 Kup
Strona zabudowyz prawej
cena brutto:
72.00 zł
 Kup
Strona zabudowyz lewej
cena brutto:
17.00 zł
 Kup
Strona zabudowyOś przednia
Strona zabudowyz obu stron
Strona zabudowyz tyłu
Gwint zewn. [mm] M10 x 1,5
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,034
dla numeru OE 8A0 199 379 E
nr EAN 4044688570055
Grubość [mm] 46,0
Średnica wewnętrzna [mm] 12,0
średnica zewnętrzna [mm] 39,0
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,14
nr EAN 4044688516602
Długość [mm] 42
Średnica wewnętrzna [mm] 10,2
średnica zewnętrzna [mm] 38,3
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 0,142
nr EAN 4044688514233
Długość [mm] 42
Średnica wewnętrzna [mm] 12,0
średnica zewnętrzna [mm] 38,0
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z tyłu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,125
nr EAN 4044688514547
Grubość [mm] 46,0
Średnica wewnętrzna [mm] 10,0
średnica zewnętrzna [mm] 39,0
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,142
nr EAN 4044688514226
Strona zabudowy z przodu
cena brutto:
65.01 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Strona zabudowy z lewej
cena brutto:
77.99 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Strona zabudowy z prawej
cena brutto:
17.99 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy z przodu
cena brutto:
31.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy z przodu
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy z obu stron
Ciężar [kg] 0,185
nr EAN 4046001140310
Strona zabudowy z przodu
Średnica wewnętrzna [mm] 12
Ciężar [kg] 0,1647
nr EAN 4046001263804
Wyświetlanie od 1 do 42 (z 42 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
poduszki silnika

Poduszki zawieszenia silnika

 

Silnik to serce samochodu, o które należy dbać. Silnik przez liczne procesy, które w nim zachodzą wytwarza wibracje oraz dzwięki, które dla użytkowników byłyby niekomfortowe podczas jazdy. Dzięki poduszkom silnika tego typu wibracje są tłumione. Aczkolwiek w starszych samochodach, gdy silnik posiada liczbę cylindrów mniejszą niż cztery, mimo zastosowania poduszek tłumiących, silnik przenosi odczuwalne wibracje na całym samochodzie, szczególnie na biegu jałowym oraz przy wyższych obrotach.

Poduszki silnika ulegają zużyciu, w każdym typie silnika i należy je wymienić na nowe, aby zwiększyć komfort jazdy. W pojeździe, który nie miałby poduszek silnika, jego ważne elementy częściej ulegałyby uszkodzeniu przez niestłumione wibracje. W pojazdach z silnikiem ZI (silnik z zapłonem iskrowym) najczęściej można spotkać poduszki gumowe, które niestety ulegają zniszczeniu przez długi postój samochodu, jak i podczas pracy silnika. Przyjmuje się, że tego typu poduszki należy wymieniać co 150 tysięcy kilometrów.

W samochodach  z silnikiem z ZS (silnik z zapłonem samoczynnym) są zastosowane poduszki olejowe. Gdy poduszki ulegną zużyciu, podczas jazdy można odczuć wibracje, podobne objawy zużycia ma koło dwumasowe, a wymiana koła dwumasowego to wydatek większego rzędu. Jednak gdy samochód posiada koło jednomasowe od razu można stwierdzić, że to wina poduszek silnika. Więc lepiej, gdy zastosowane jest koło dwumasowe należy udać się z tym problemem do mechanika, który zbada dokładnie czy winą są poduszki czy dwumasa.

Do czego służą poduszki silnika?

Poduszki silnika są istotnym elementem wyposażenia auta. Znajdują się pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów, a karoserią samochodu i służą do tłumienia drgań jednostki napędowej, a przy okazji minimalizacji hałasu, jaki towarzyszy pracy silnika. Brak poduszek w samochodzie wyposażonym w motor spalinowy byłby bardzo niekomfortowy dla jego użytkowników - wibracje silnika byłyby przenoszone bezpośrednio na karoserię, a co za tym idzie, na pasażerów. Co więcej, mogłoby to spowodować zniszczenie niektórych ważnych podzespołów samochodu.

Zużycie poduszek silnika

Z czasem, na skutek częstotliwości pracy silnika oraz obciążeń przenoszonych na nadwozie, poduszki silnika zużywają się. Przyjmuje się, że następuje to średnio co około 150 000 km. Zużywanie się poduszek jest bezpośrednio związane z materiałem, z jakiego są wykonane. Guma, chociaż znakomicie tłumi wibracje, to jednocześnie dosyć szybko się starzeje, a na skutek wysokich temperatur i oddziaływań mechanicznych, odkształca się i deformuje.

Objawy zużycia poduszek silnika mogą być trudne do zdiagnozowania, ponieważ wiele innych usterek daje podobne sygnały. Warto zatem zasięgnąć porady doświadczonego mechanika, który odróżni tę usterkę, od innych, często znacznie droższych awarii. Typowymi objawami przy zużyciu poduszek są m.in. drgania kierownicy i lewarka skrzyni biegów podczas postoju „na luzie”, wibracje nadwozia podczas przyspieszania na niskich obrotach, szarpanie nadwoziem przy odpalaniu i gaszeniu silnika, dudnienie podczas jego odpalania i stukanie podczas jazdy po nierównej nawierzchni (np. przy zjeżdżaniu z krawężnika).

Zużyte poduszki silnika wymagają szybkiej wymiany. Na szczęście ich ceny poza ASO nie są wygórowane, dlatego tym bardziej nie warto czekać z naprawą, aby nie doprowadzić do innych usterek, które mogą wynikać ze zużycia się poduszek.