Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » silnik Audi A5 kabriolet (8F7) » zawieszenie silnika Audi A5 kabriolet (8F7) » poduszki silnika Audi A5 kabriolet (8F7)

poduszki silnika do AUDI A5 kabriolet (8F7)

wybierz typ samochodu AUDI A5 kabriolet (8F7):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
EAN3358960911193
StanFabrycznie nowy
cena brutto:
283.00 zł
 Kup
Materiał Guma / metal
Rodzaj łożyskowania Łożysko hydrauliczne załączane elektrycznie
Ciężar [kg] 1,53
nr EAN 4027816437000
cena brutto:
325.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko hydrauliczne załączane elektrycznie
nr EAN 4047437358485
cena brutto:
189.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 4047437358904
cena brutto:
203.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko hydrauliczne załączane elektrycznie
nr EAN 5902659732200
cena brutto:
160.99 zł
 Kup
Strona zabudowy z przodu
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,47
nr EAN 5902659760593
cena brutto:
165.00 zł
 Kup
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,45
nr EAN 5903766313177
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 4040074179055
Rodzaj łożyskowania Łożysko hydrauliczne załączane elektrycznie
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wtyczką
nr EAN 4040074179093
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
nr EAN 4040074179109
Strona zabudowy z przodu z lewej
Strona zabudowy z przodu po prawej
Rodzaj łożyskowania Łożysko hydrauliczne załączane elektrycznie
Wymagana ilość 1
Jednostka ilości Zestaw
nr EAN 4040074252635
Strona zabudowy z prawej
Masa [g] 1524
Strona zabudowy po stronie silnika
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Strona zabudowy z lewej
nr EAN 8037465469785
cena brutto:
210.00 zł
 Kup
Strona zabudowyz lewej
wymagana liczba1
Rodzaj łożyskowaniaŁożysko hydrauliczne załączane elektrycznie
cena brutto:
227.00 zł
 Kup
Strona zabudowyz prawej
Rodzaj łożyskowaniaŁożysko hydrauliczne załączane elektrycznie
cena brutto:
187.00 zł
 Kup
Strona zabudowyz prawej
Rodzaj łożyskowaniaHydrołożysko
Ilość1
cena brutto:
199.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy po stronie silnika
Strona zabudowy z prawej
dla numeru OE 8R0199381AN
nr EAN 3660872472007
Wyświetlanie od 1 do 16 (z 16 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
poduszki silnika

Poduszki zawieszenia silnika

 

Silnik to serce samochodu, o które należy dbać. Silnik przez liczne procesy, które w nim zachodzą wytwarza wibracje oraz dzwięki, które dla użytkowników byłyby niekomfortowe podczas jazdy. Dzięki poduszkom silnika tego typu wibracje są tłumione. Aczkolwiek w starszych samochodach, gdy silnik posiada liczbę cylindrów mniejszą niż cztery, mimo zastosowania poduszek tłumiących, silnik przenosi odczuwalne wibracje na całym samochodzie, szczególnie na biegu jałowym oraz przy wyższych obrotach.

Poduszki silnika ulegają zużyciu, w każdym typie silnika i należy je wymienić na nowe, aby zwiększyć komfort jazdy. W pojeździe, który nie miałby poduszek silnika, jego ważne elementy częściej ulegałyby uszkodzeniu przez niestłumione wibracje. W pojazdach z silnikiem ZI (silnik z zapłonem iskrowym) najczęściej można spotkać poduszki gumowe, które niestety ulegają zniszczeniu przez długi postój samochodu, jak i podczas pracy silnika. Przyjmuje się, że tego typu poduszki należy wymieniać co 150 tysięcy kilometrów.

W samochodach  z silnikiem z ZS (silnik z zapłonem samoczynnym) są zastosowane poduszki olejowe. Gdy poduszki ulegną zużyciu, podczas jazdy można odczuć wibracje, podobne objawy zużycia ma koło dwumasowe, a wymiana koła dwumasowego to wydatek większego rzędu. Jednak gdy samochód posiada koło jednomasowe od razu można stwierdzić, że to wina poduszek silnika. Więc lepiej, gdy zastosowane jest koło dwumasowe należy udać się z tym problemem do mechanika, który zbada dokładnie czy winą są poduszki czy dwumasa.

Do czego służą poduszki silnika?

Poduszki silnika są istotnym elementem wyposażenia auta. Znajdują się pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów, a karoserią samochodu i służą do tłumienia drgań jednostki napędowej, a przy okazji minimalizacji hałasu, jaki towarzyszy pracy silnika. Brak poduszek w samochodzie wyposażonym w motor spalinowy byłby bardzo niekomfortowy dla jego użytkowników - wibracje silnika byłyby przenoszone bezpośrednio na karoserię, a co za tym idzie, na pasażerów. Co więcej, mogłoby to spowodować zniszczenie niektórych ważnych podzespołów samochodu.

Zużycie poduszek silnika

Z czasem, na skutek częstotliwości pracy silnika oraz obciążeń przenoszonych na nadwozie, poduszki silnika zużywają się. Przyjmuje się, że następuje to średnio co około 150 000 km. Zużywanie się poduszek jest bezpośrednio związane z materiałem, z jakiego są wykonane. Guma, chociaż znakomicie tłumi wibracje, to jednocześnie dosyć szybko się starzeje, a na skutek wysokich temperatur i oddziaływań mechanicznych, odkształca się i deformuje.

Objawy zużycia poduszek silnika mogą być trudne do zdiagnozowania, ponieważ wiele innych usterek daje podobne sygnały. Warto zatem zasięgnąć porady doświadczonego mechanika, który odróżni tę usterkę, od innych, często znacznie droższych awarii. Typowymi objawami przy zużyciu poduszek są m.in. drgania kierownicy i lewarka skrzyni biegów podczas postoju „na luzie”, wibracje nadwozia podczas przyspieszania na niskich obrotach, szarpanie nadwoziem przy odpalaniu i gaszeniu silnika, dudnienie podczas jego odpalania i stukanie podczas jazdy po nierównej nawierzchni (np. przy zjeżdżaniu z krawężnika).

Zużyte poduszki silnika wymagają szybkiej wymiany. Na szczęście ich ceny poza ASO nie są wygórowane, dlatego tym bardziej nie warto czekać z naprawą, aby nie doprowadzić do innych usterek, które mogą wynikać ze zużycia się poduszek.