Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » silnik Opel ZAFIRA TOURER C VAN (P12) » zawieszenie silnika Opel ZAFIRA TOURER C VAN (P12) » poduszki silnika Opel ZAFIRA TOURER C VAN (P12)

poduszki silnika do OPEL ZAFIRA TOURER C VAN (P12)

wybierz typ samochodu OPEL ZAFIRA TOURER C VAN (P12):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
139.00 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy z tyłu z lewej
nr EAN 4251475101938
cena brutto:
215.99 zł
 Kup
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,90
nr EAN 3358960128348
cena brutto:
101.00 zł
 Kup
Ciężar [kg] 0,823
nr EAN 3358960367730
cena brutto:
138.01 zł
 Kup
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,64
dla numeru OE 6Q0 199 555 AR
nr EAN 4027816199045
cena brutto:
221.99 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 2,02
dla numeru OE 6R0 199 167 AB
nr EAN 4027816238805
cena brutto:
97.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy na dole
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,83
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z poduszką gumową
nr EAN 4027816311249
Strona zabudowy z prawej
Numer seryjny 1490021
nr EAN 5901159008990
cena brutto:
152.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z lewej
nr EAN 4047437096110
cena brutto:
71.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Strona zabudowy na dole
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 0,83
nr EAN 5907558562484
cena brutto:
116.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 2,02
nr EAN 5901619501115
cena brutto:
87.00 zł
 Kup
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy z lewej
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Ciężar [kg] 1,641
nr EAN 5901619519509
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łącznika
Jednostka ilości Sztuka
nr EAN 4040074268261
cena brutto:
192.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj skrzyni biegów Skrzynia biegów manualna
nr EAN 4031185176415
cena brutto:
130.00 zł
 Kup
Strona zabudowy z tyłu
Średnica wewnętrzna [mm] 11
nr EAN 4031185669610
Wymagana ilość 1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze strzemieniem mocującym
Strona zabudowy z prawej
Masa [g] 1840
nr EAN 8033989120881
Strona zabudowy z lewej
Masa [g] 1638
Materiał Guma / metal
nr EAN 8033989137568
Masa [g] 1047
Strona zabudowy z tyłu
nr EAN 8033989120997
Wymagana ilość 1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uchwytu mocującego
Strona zabudowy z prawej
Masa [g] 1357
nr EAN 8033989215532
cena brutto:
117.00 zł
 Kup
Strona zabudowyz prawej
cena brutto:
82.00 zł
 Kup
dla numeru OE6Q0199851AB
Strona zabudowyz tyłu
Rodzaj łożyskowaniaŁożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy z prawej
Rodzaj łożyskowania Hydrołożysko
Ciężar [kg] 1,880
dla numeru OE 6R0 199 167 AB
nr EAN 4044688238801
Wyświetlanie od 1 do 21 (z 21 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
poduszki silnika

Poduszki zawieszenia silnika

 

Silnik to serce samochodu, o które należy dbać. Silnik przez liczne procesy, które w nim zachodzą wytwarza wibracje oraz dzwięki, które dla użytkowników byłyby niekomfortowe podczas jazdy. Dzięki poduszkom silnika tego typu wibracje są tłumione. Aczkolwiek w starszych samochodach, gdy silnik posiada liczbę cylindrów mniejszą niż cztery, mimo zastosowania poduszek tłumiących, silnik przenosi odczuwalne wibracje na całym samochodzie, szczególnie na biegu jałowym oraz przy wyższych obrotach.

Poduszki silnika ulegają zużyciu, w każdym typie silnika i należy je wymienić na nowe, aby zwiększyć komfort jazdy. W pojeździe, który nie miałby poduszek silnika, jego ważne elementy częściej ulegałyby uszkodzeniu przez niestłumione wibracje. W pojazdach z silnikiem ZI (silnik z zapłonem iskrowym) najczęściej można spotkać poduszki gumowe, które niestety ulegają zniszczeniu przez długi postój samochodu, jak i podczas pracy silnika. Przyjmuje się, że tego typu poduszki należy wymieniać co 150 tysięcy kilometrów.

W samochodach  z silnikiem z ZS (silnik z zapłonem samoczynnym) są zastosowane poduszki olejowe. Gdy poduszki ulegną zużyciu, podczas jazdy można odczuć wibracje, podobne objawy zużycia ma koło dwumasowe, a wymiana koła dwumasowego to wydatek większego rzędu. Jednak gdy samochód posiada koło jednomasowe od razu można stwierdzić, że to wina poduszek silnika. Więc lepiej, gdy zastosowane jest koło dwumasowe należy udać się z tym problemem do mechanika, który zbada dokładnie czy winą są poduszki czy dwumasa.

Do czego służą poduszki silnika?

Poduszki silnika są istotnym elementem wyposażenia auta. Znajdują się pomiędzy silnikiem i skrzynią biegów, a karoserią samochodu i służą do tłumienia drgań jednostki napędowej, a przy okazji minimalizacji hałasu, jaki towarzyszy pracy silnika. Brak poduszek w samochodzie wyposażonym w motor spalinowy byłby bardzo niekomfortowy dla jego użytkowników - wibracje silnika byłyby przenoszone bezpośrednio na karoserię, a co za tym idzie, na pasażerów. Co więcej, mogłoby to spowodować zniszczenie niektórych ważnych podzespołów samochodu.

Zużycie poduszek silnika

Z czasem, na skutek częstotliwości pracy silnika oraz obciążeń przenoszonych na nadwozie, poduszki silnika zużywają się. Przyjmuje się, że następuje to średnio co około 150 000 km. Zużywanie się poduszek jest bezpośrednio związane z materiałem, z jakiego są wykonane. Guma, chociaż znakomicie tłumi wibracje, to jednocześnie dosyć szybko się starzeje, a na skutek wysokich temperatur i oddziaływań mechanicznych, odkształca się i deformuje.

Objawy zużycia poduszek silnika mogą być trudne do zdiagnozowania, ponieważ wiele innych usterek daje podobne sygnały. Warto zatem zasięgnąć porady doświadczonego mechanika, który odróżni tę usterkę, od innych, często znacznie droższych awarii. Typowymi objawami przy zużyciu poduszek są m.in. drgania kierownicy i lewarka skrzyni biegów podczas postoju „na luzie”, wibracje nadwozia podczas przyspieszania na niskich obrotach, szarpanie nadwoziem przy odpalaniu i gaszeniu silnika, dudnienie podczas jego odpalania i stukanie podczas jazdy po nierównej nawierzchni (np. przy zjeżdżaniu z krawężnika).

Zużyte poduszki silnika wymagają szybkiej wymiany. Na szczęście ich ceny poza ASO nie są wygórowane, dlatego tym bardziej nie warto czekać z naprawą, aby nie doprowadzić do innych usterek, które mogą wynikać ze zużycia się poduszek.