
| Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału | 28 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 108 |
| nr EAN | 4014870386399 |

| Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 38 |
| Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 29 |
| Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 63 |
| Materiał osłony | Termoplast |
| nr EAN | 4014870385200 |

| Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 38 |
| Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 27 |
| Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 63 |
| Materiał osłony | Termoplast |
| nr EAN | 4014870392703 |

| Długość [mm] | 168 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 100,0 |
| Gwint zewn. [mm] | M20 x 1,5 |
| Strona zabudowy | Od strony koła |
| Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 38 |
| Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 27 |
| Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 99 |
| Ciężar [kg] | 2,8 |
| uwzględnić informację serwisową | |
| nr EAN | 4054224767993 |


| Rodzaj przegubu | Przegub równobieżny |
| Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 38 |
| Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 27 |
| Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 63,00 |
| obrobiony mechanicznie | z rowkiem w elemencie wewnętrznym |
| Średnica przegubu [mm] | 100,2 |
| Długość [mm] | 166,2 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| Wymiar gwintu | M20X1.5 |
| Materiał osłony | TPE (elastomer termoplastyczny) |
| Nowa część | |
| nr EAN | 4019064140306 |

| Rodzaj przegubu | Przegub tarczowy |
| Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału | 28 |
| obrobiony mechanicznie | bez rowka w wewnętrznym elemencie |
| Średnica przegubu [mm] | 108 |
| Długość [mm] | 31,5 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pokrywą |
| Wymiar gwintu | M20x1.5 |
| otwór Ø [mm] | 10,2 |
| Ilość otworów | 6 |
| Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 94 |
| Materiał osłony | TPE (elastomer termoplastyczny) |
| Nowa część | |
| nr EAN | 4019064355908 |

| Specyfikacja | Middle groove |
| Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 63 |
| Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 27 |
| Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 38 |
| Wymiar gwintu | M20x1,5 |
| Długość [mm] | 168 |
| Strona zabudowy | Od strony koła |

| Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów | 28 |
| Długość [mm] | 32 |

| Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 50 |
| Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów | 28 |
| Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 26 |
| Długość [mm] | 324 |

| Strona zabudowy | Od strony koła |
| Rodzaj przegubu | Przegub równobieżny |
| Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 38 |
| Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 29 |
| Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 63 |
| nr EAN | 5908242650067 |

| średnica zewnętrzna [mm] | 100 |
| obrobiony mechanicznie | z rowkiem w elemencie wewnętrznym (w środku) |
| Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 27 |
| Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 38 |
| Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 63 |
| nr EAN | 8032928000369 |

| Strona zabudowy | Od strony koła |
| Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 38 |
| Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 27 |
| Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 63 |
| Materiał | Termoplast |
| nr EAN | 5907558501575 |

| Strona zabudowy | Od strony koła |
| Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 38 |
| Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 29 |
| Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 63 |
| Materiał | Termoplast |
| nr EAN | 5907558501582 |

| Strona zabudowy | Od strony skrzyni biegów |
| Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału | 26 |
| Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów | 30 |
| Rodzaj przegubu | Przegub równobieżny |
| obrobiony mechanicznie | z rowkiem w elemencie wewnętrznym (na zewnątrz) |
| Ochrona przeciwpyłowa | z osłoną przeciwpyłową |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z łożyskiem |
| nr EAN | 5907558523836 |

| Strona zabudowy | Od strony skrzyni biegów |
| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Ciężar [kg] | 5,01 |
| Uzębienie zewnętrzne od strony mechanizmu różn. | 26 |
| Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów | 28 |
| Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 48 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 98 |
| Długość opakowania [cm] | 41,5 |
| Szerokość opakowania [cm] | 14,0 |
| Wysokość opakowania [cm] | 12,5 |
| nr EAN | 5903364354527 |

| Materiał | Guma |
| obrobiony mechanicznie | z rowkiem w elemencie wewnętrznym |
| Wymiar gwintu | M20 x 1,5 |
| Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 38 |
| Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 27 |
| Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 63 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 100 |
| nr EAN | 8032747474778 |

| Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
| Rodzaj skrzyni biegów | Skrzynia biegów manualna |
| Długość [mm] | 324 |
| Liczba zębów 1 | 26 |
| Liczba zębów 2 | 28 |
| Ciężar brutto [kg] | 5,235 |
| Ciężar netto [g] | 5085 |
| nr EAN | 5902048903983 |

| Ciężar netto [g] | 3450 |
| nr EAN | 5902048903945 |

| Strona zabudowy | Od strony koła |
| Liczba zębów 1 | 38 |
| Liczba zębów 2 | 28 |
| Ciężar brutto [kg] | 2,805 |
| Ciężar netto [g] | 2660 |
| nr EAN | 5902048903938 |

| Ciężar netto [g] | 3900 |
| nr EAN | 5908281416846 |

| Długość [mm] | 32 |
| Wysokość [mm] | 32 |
| otwór Ø [mm] | 10,5 |
| Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału | 28 |
| Ilość otworów | 6 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 108 |
| Ilość otworów | 6 |
| Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 94 |
| Rodzaj przegubu | Przegub tarczowy |
| obrobiony mechanicznie | z rowkiem w elemencie wewnętrznym (wewnątrz) |
| nr EAN | 7316572879658 |

| Wymiar gwintu | M20x1,5 |
| Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 38 |
| Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 27 |
| Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 63 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 98 |
| Rodzaj przegubu | Przegub równobieżny |
| obrobiony mechanicznie | z rowkiem w elemencie wewnętrznym (w środku) |
| Ochrona przeciwpyłowa | z osłoną przeciwpyłową |
| nr EAN | 7316573383437 |

| Wymiar gwintu | M20x1,5 |
| Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 38 |
| Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 29 |
| Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 63 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 98 |
| Rodzaj przegubu | Przegub równobieżny |
| obrobiony mechanicznie | z rowkiem w elemencie wewnętrznym (w środku) |
| nr EAN | 7316573383444 |

| Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału | 30 |
| Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów | 26 |
| Rodzaj przegubu | Przegub równobieżny |
| obrobiony mechanicznie | z rowkiem w elemencie wewnętrznym (na zewnątrz) |
| nr EAN | 7316575360030 |

| Wymiar gwintu | M20x1,5 |
| Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 38 |
| Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 28 |
| Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 63,2 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 100 |
| Rodzaj przegubu | Przegub równobieżny |
| obrobiony mechanicznie | z rowkiem w elemencie wewnętrznym (wewnątrz) |
| nr EAN | 7316579210331 |

| Długość [mm] | 3590 |
| Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału | 30 |
| Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów | 26 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 110 |
| obrobiony mechanicznie | z rowkiem w elemencie wewnętrznym (na zewnątrz) |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z łożyskiem |
| nr EAN | 7316579334037 |

| Długość [mm] | 3240 |
| Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału | 28 |
| Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni biegów | 26 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 98,8 |
| obrobiony mechanicznie | z rowkiem w elemencie wewnętrznym (na zewnątrz) |
| Ochrona przeciwpyłowa | z osłoną przeciwpyłową |
| nr EAN | 7316579334099 |

| Rodzaj przegubu | Przegub równobieżny |
| Uzębienie zewnętrzne od strony koła | 38 |
| Wewnętrzne uzębienie, od strony koła | 27 |
| Średnica pierścienia uszczelniającego [mm] | 63,00 |
| obrobiony mechanicznie | z rowkiem w elemencie wewnętrznym |
| Średnica przegubu [mm] | 100,2 |
| Długość [mm] | 166,2 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
| Wymiar gwintu | M20X1.5 |
| Materiał osłony | TPE (elastomer termoplastyczny) |
| Nowa część | |
| nr EAN | 4019064039792 |

| Rodzaj przegubu | Przegub tarczowy |
| Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału | 28 |
| obrobiony mechanicznie | bez rowka w wewnętrznym elemencie |
| Średnica przegubu [mm] | 108 |
| Długość [mm] | 31,5 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pokrywą |
| Wymiar gwintu | M20x1.5 |
| otwór Ø [mm] | 10,2 |
| Ilość otworów | 6 |
| Ø rozmieszczenia otworów [mm] | 94 |
| Materiał osłony | TPE (elastomer termoplastyczny) |
| Nowa część | |
| nr EAN | 4019064355885 |
Przegub napędowy jest odpowiedzialny w samochodzie za przekazanie napędu ze skrzyni biegów na koła samochodu. Jest on częścią półosi napędowej i zazwyczaj jest elementem wymiennym, niezależnie od samej półosi. Spotykane są także rozwiązania, które wykluczają demontaż samego przegubu i wówczas w przypadku jego awarii niezbędna jest wymiana całej półosi pojazdu. Takie sytuacje mogą spotkać np. użytkowników niektórych modeli aut
francuskich.
Wyróżnia się przeguby zewnętrzne, montowane od strony koła, oraz przeguby napędowe wewnętrzne, montowane łączące skrzynię biegów z półosią napędową. Przeguby jak wcześniej już wspomniano, mają za zadanie przekazanie momentu obrotowego ze skrzyni biegów albo mostu napędowego na koła pojazdu, niezależnie od ugięcia wahaczy. To właśnie dzięki nim możliwe jest zastosowanie zawieszenia kół niezależnego od pozostałej części pojazdu. Każde koło może poruszać się w płaszczyźnie pionowej reagując na nierówności drogi i być przy tym jednocześnie cały czas napędzane.
Konstrukcja przegubu napędowego wymusza jego dobre smarowanie oraz szczególnie dobre zabezpieczenie przed wpływem warunków zewnętrznych. Takie zadanie spełnia osłona przegubu, wykonana zazwyczaj ze specjalnej gumy lub tworzywa sztucznego. Nader istotne jest to aby kontrolować stan osłony przegubu napędowego i w razie wykrycia jej nieszczelności szybko reagować i wymienić ja na nową. Dłuższa eksploatacja przegubu z uszkodzoną osłoną, może doprowadzić do przeniknięcia między współpracujące elementy przegubu wody i piasku, i w efekcie doprowadzić do przedwczesnego zużycia samego przegubu napędowego.
Na długość życia przegubu samochodowego wpływa także sposób jazdy kierowcy prowadzącego pojazd. Ekstremalne przeciążenia oraz holowanie większych ciężarów może prowadzić do szybszego zniszczenia przegubu napędowego. Jego pogarszający się stan objawia się charakterystycznym terkotaniem, słyszanym zwłaszcza przy dodawaniem gazu przy skręconych kołach samochodu.
Wiodącym producentem przegubów napędowych jest koncern GKN, którego produkty znane są na rynku polskim pod brandami Lobro i Spidan. Pojawiają się na rynku także inni konkurenci, są nimi między innymi producenci przegubów Metelli/Cifam, przegubów GSP, Kamoka.
| przegub napędowy Lobro | przegub napędowy Spidan |
| przegub napędowy GSP | przegub napędowy Kamoka |
| przegub napędowy SKF | przegub napędowy Maxgear |
| przegub napędowy Ruville | przegub napędowy Meyle |

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025