Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » system tworzenia mieszanki paliwowej Citroën C1 II (PA_, PS_) » tworzenie mieszanki Citroën C1 II (PA_, PS_) » sonda Citroën C1 II (PA_, PS_)

sonda do CITROËN C1 II (PA_, PS_)

wybierz typ samochodu CITROËN C1 II (PA_, PS_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Status produktu: Normalny
nr EAN 4047024266667
Status produktu: Normalny
nr EAN 4047024266650
cena brutto:
319.00 zł
 Kup
Liczba przewodów 4
Długość całkowita [mm] 370
nr EAN 4047025732482
cena brutto:
273.99 zł
 Kup
Liczba przewodów 4
Długość całkowita [mm] 390
nr EAN 4047026138191
cena brutto:
275.00 zł
 Kup
Długość całkowita [mm] 390
nr EAN 4047023057679
cena brutto:
320.00 zł
 Kup
Długość całkowita [mm] 280
nr EAN 4047026480054
Ilość podłączonych styków 2
nr EAN 5012759963296
Ilość podłączonych styków 4
nr EAN 5012759536360
Status produktu: Normalny
nr EAN 5012759968925
Wymiar gwintu M12x1,5
Rozmiar klucza 19
nr EAN 8012510012031
Długość [mm] 63,3
Ilość połączeń 3
Ciężar [kg] 0,03
dla numeru OE 90919-W5003
nr EAN 4027816306757
Ilość biegunów 2
Kształt obudowy wtyczki owalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez przewodu
dla numeru OE 55563372
dla numeru OE 5946 35
dla numeru OE 89615 0H010
Ciśnienie [bar] od 0,13
Ciśnienie [bar] do 1,3
Ilość biegunów 4
nr EAN 4040074294192
Wymiar gwintu M12 x 1,5
Rozmiar klucza 19
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Ilość biegunów 2
Ciężar [kg] 0,03483
nr EAN 4046001364655
Ilość przewodów 4
Długość przewodu [mm] 270
Sonda lambda Gwint uprzednio nasmarowany
nr EAN 4046001980497
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sonda

Sonda lambda


Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.

W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.