
| Liczba przewodów | 1 |
| Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] | 80000 |
| Złącze / klema | w razie potrzeby dopasować złącze |
| nr EAN | 3165143342275 |

| Liczba przewodów | 1 |
| Długość całkowita [mm] | 422 |
| Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] | 100000 |
| nr EAN | 4047024634909 |

| Sonda lambda | Sonda palcowa |
| Sonda lambda | nieogrzewany |
| nr EAN | 5012759387405 |

| Jakość | OE |
| Wymiar gwintu | M18x1.5 |
| Długość przewodu [mm] | 300 |
| Ilość biegunów | 1 |
| Masa [g] | 74 |
| nr EAN | 8717613017432 |

| Ciężar [kg] | 0,25 |
| Ilość połączeń | 5 |
| nr EAN | 8053379923380 |

| Sonda lambda | Sonda lambda |
| Długość przewodu [mm] | 470 |
| Liczba przewodów | 1 |
| nr EAN | 8053379142224 |

| Wymiar gwintu | 1/8-27NPT |
| Rozmiar klucza | 13 |
| Odpowiada części oryginalnej w kolorze | biały |
| nr EAN | 8012510075920 |

| Wymiar gwintu | 3/8-18NPT |
| Rozmiar klucza | 19 |
| nr EAN | 8012510041314 |

| Sonda lambda | nieogrzewany |
| Długość [mm] | 360 |
| Ilość biegunów | 1 |
| Techniczny numer informacyjny | Zr |
| Techniczny numer informacyjny | Universal 77001 |
| nr EAN | 8435050618356 |

| Ilość biegunów | 2 |
| Wymiar gwintu | M12x1,5 |
| Kolor obudowy | czarny |
| nr EAN | 8435050604250 |

| Wymiar gwintu | 3/8x18 NPTF |
| Ilość biegunów | 2 |
| Kolor obudowy | czarny |
| nr EAN | 8435050604267 |

| Długość [mm] | 370 |
| Liczba przewodów | 1 |
| Ilość przewodów | 1 |
| Długość przewodu [mm] | 370 |
| Sonda lambda | nieogrzewany |
| nr EAN | 8001063665283 |

| Długość [mm] | 36,7 |
| średnica zewnętrzna [mm] | 8,0 |
| Gwint zewn. [mm] | M10 x 1 |
| Długość gwintu [mm] | 9,7 |
| Rozmiar klucza | 13 |
| Ilość połączeń | 1 |
| Materiał | mosiądz |
| Punkt włączania [°C] | 120 |
| Ciężar [kg] | 0,014 |
| nr EAN | 5907558548082 |

| Wymiar gwintu | 3/8-18NPT |
| Rozmiar klucza | 19 |
| nr EAN | 5907558580815 |

| Sonda lambda | nieogrzewany |
| Liczba przewodów | 1 |
| Długość całkowita [mm] | 422 |
| Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] | 100000 |
| nr EAN | 5907558578027 |

| Sonda lambda | nieogrzewany |
| Liczba przewodów | 1 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez wtyczki |
| nr EAN | 5901619593264 |

| Ilość biegunów | 2 |
| Kolor wtyczki | czarny |
| Kształt obudowy wtyczki | owalny |
| Gwint zewn. [mm] | M 12x1,5 |
| Rodzaj czujnika | czujnik NTC |
| Rozmiar klucza | 19 mm |
| dla numeru OE | 12611420 |
| dla numeru OE | 7778980 |
| dla numeru OE | 77 01 053 991 |
| dla numeru OE | 21120-3851010-05 |

| Ilość biegunów | 2 |
| Kolor wtyczki | czarny |
| Kształt obudowy wtyczki | owalny |
| Wymiar gwintu | 3/8"-18NPTF |
| Rodzaj czujnika | czujnik NTC |
| Rozmiar klucza | 19 mm |
| dla numeru OE | 15326386 |
| dla numeru OE | 7604097 |
| dla numeru OE | 8-25036979-0 |

| Napięcie robocze [V] | 12 |
| Rodzaj czujnika | czujnik NTC |
| Zakres temperatury od [°C] | 25 |
| Zakres temperatury do [°C] | 100 |
| Kolor | czarny |
| Ilość biegunów | 2 |
| nr EAN | 4040074287163 |

| Sonda lambda | nieogrzewany |
| Liczba przewodów | 1 |
| Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez wtyczki |
| nr EAN | 087295911570 |

| Sonda lambda | nieogrzewany |
| Liczba przewodów | 1 |
| Długość [mm] | 320 |
| nr EAN | 087295903636 |

| Sonda lambda | nieogrzewany |
| Liczba przewodów | 1 |
| Długość [mm] | 445 |
| nr EAN | 087295911068 |

| Napięcie [V] | 12 |
| Długość [mm] | 320 |
| Ciężar [kg] | 0,08 |
| Tryb pracy | elektryczny |
| Liczba przewodów | 1 |

| Sonda lambda | ogrzewana |
| Gwint zewn. [mm] | M18 x 1,5 |
| Rozmiar klucza | 22 |
| Liczba przewodów | 1 |
| Długość przewodu [mm] | 410 |
| Ciężar [kg] | 0,083 |
| nr EAN | 4044688535436 |

| Długość [mm] | 460 |
| Liczba przewodów | 1 |
| nr EAN | 4103590940186 |

| Wymiar gwintu | 3/8 x 18 NPT |
| Kolor | szary |
| Kolor | antracytowy |
| Ilość biegunów | 2 |
| Ciężar [kg] | 0,04 |
| nr EAN | 4046001341625 |
Sonda lambda to czujnik umieszczony w układzie wydechowym, który mierzy zawartość tlenu w spalinach i podaje informacje do komputera. Dzięki niej możliwe jest prawidłowe dozowanie mieszanki paliwowo powietrznej. Stosowanie tego czujnika jest wymuszone surowymi normami spalin. W nowoczesnych pojazdach są stosowane podwójnie, jedna przed katalizatorem, a druga za nim. Pozwala to na jeszcze mniejszą emisję szkodliwych spalin. Początkowo były montowane w silnikach o zapłonie iskrowym, a od nowego millenium jest nieodłącznym elementem silników z zapłonem samoczynnym. Aby sonda działała poprawnie, potrzebuje odpowiedniej temperatury. Gdy sonda zostaje uszkodzona, powoduje wyświetlenie na desce rozdzielczej ikony, lub napisu "check engine". Nie jest to jedyny powód zapalenia się kontrolki. Najlepiej sprawdzić błąd przez podłączenie testera diagnostycznego OBD.
W starszych samochodach można sprawdzić błędy przez przełączenie go w tryb diagnostyczny. Wyświetlany jest wtedy specjalny kod, którego odczyt polega na liczeniu powtórzeń zapalenia kontrolki. Każda awaria wykrywana przez komputer jest przypisana specjalnemu kodowi. W przypadku gdy nie zapali się ostrzeżenie, usterkę można wykryć, gdy zwiększy się spalanie. Jest to główny objaw jej usterki. W niektórych przypadkach spalanie może przekroczyć nawet 50%. Więc gdy samochód bez usterki spala 10 litrów na 100 kilometrów, to w przypadku uszkodzenia może spalać nawet 20 litrów, co jest wielką różnicą. Często gdy wzrasta zużycie paliwa, spada również moc samochodu. Jazda z uszkodzoną sondą jest niewskazana, ponieważ może dojść do uszkodzenia katalizatora. Sonda powinna wytrzymać 150 tysięcy kilometrów, lecz może ona ulec zniszczeniu wcześniej. Najczęstszym powodem uszkodzenia sondy jest gromadzenie się sadzy na elemencie porcelanowym. Istnieje możliwość samodzielnej wymiany, ale potrzebne do tego jest podłączenie do komputera.

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025