Liczba przewodów | 4 |
Zalecany okres międzyprzeglądowy [km] | 160000 |
Złącze / klema | w razie potrzeby dopasować złącze |
nr EAN | 3165143342343 |
Liczba przewodów | 4 |
nr EAN | 4047026097955 |
Sonda lambda | Sonda planarna |
Sonda lambda | ogrzewana |
nr EAN | 5012759388242 |
Sonda lambda | Sonda planarna |
Sonda lambda | ogrzewana |
nr EAN | 5012759388389 |
Jakość | OE |
Wymiar gwintu | M18x1.5 |
Długość przewodu [mm] | 750 |
Ilość biegunów | 4 |
Masa [g] | 103 |
nr EAN | 8717613018408 |
Jakość | OE |
Wymiar gwintu | M18x1.5 |
Długość przewodu [mm] | 750 |
Ilość biegunów | 4 |
Masa [g] | 95 |
nr EAN | 8717613018422 |
Jakość | OE |
Wymiar gwintu | M18x1.5 |
Długość przewodu [mm] | 775 |
Ilość biegunów | 4 |
Masa [g] | 119 |
nr EAN | 8717613027998 |
Jakość | OE |
Wymiar gwintu | M18x1.5 |
Długość przewodu [mm] | 1055 |
Ilość biegunów | 4 |
Masa [g] | 129 |
nr EAN | 8717613028223 |
Sonda lambda | Sonda regulacyjna |
Liczba przewodów | 4 |
Długość [mm] | 700 |
Ilość biegunów | 4 |
Techniczny numer informacyjny | Universal 77004 |
nr EAN | 8435050619582 |
Sonda lambda | Sonda regulacyjna |
Długość [mm] | 1100 |
Ilość biegunów | 4 |
Techniczny numer informacyjny | Universal 77004 |
nr EAN | 8435050619261 |
Ilość przewodów | 4 |
Długość [mm] | 1080 |
Opór [Ohm] | 6 |
Liczba przewodów | 4 |
Długość przewodu [mm] | 1080 |
Sonda lambda | ogrzewana |
nr EAN | 8001063670171 |
Ilość przewodów | 4 |
Opór [Ohm] | 3,5 |
Długość [mm] | 720 |
Liczba przewodów | 4 |
Długość przewodu [mm] | 720 |
Sonda lambda | ogrzewana |
nr EAN | 8001063973180 |
Sonda lambda | ogrzewana |
Liczba przewodów | 4 |
Długość [mm] | 526 |
nr EAN | 5902659782694 |
Sonda lambda | ogrzewana |
Liczba przewodów | 4 |
Długość [mm] | 1326 |
nr EAN | 087295970072 |
Sonda lambda | ogrzewana |
Liczba przewodów | 4 |
Długość [mm] | 1055 |
nr EAN | 087295973035 |
Sonda lambda | ogrzewana |
Napięcie [V] | 12 |
Ilość połączeń | 4 |
Długość przewodu [mm] | 700 |
nr EAN | 4028977709821 |
Sonda lambda | Sonda regulacyjna |
Sonda lambda | ogrzewana |
Napięcie [V] | 12 |
Ilość połączeń | 4 |
Długość przewodu [mm] | 1100 |
nr EAN | 4028977709845 |
Napięcie [V] | 12 |
Długość [mm] | 1175 |
Ciężar [kg] | 0,13 |
Tryb pracy | elektryczny |
Liczba przewodów | 4 |
Napięcie [V] | 12 |
Ciężar [kg] | 0,14 |
Tryb pracy | elektryczny |
Sonda lambda | ogrzewana |
Liczba przewodów | 4 |
Napięcie [V] | 12 |
Długość [mm] | 1060 |
Ciężar [kg] | 0,16 |
Opór [Ohm] | 6 |
Tryb pracy | elektryczny |
Liczba przewodów | 4 |
Napięcie [V] | 12 |
Długość [mm] | 800 |
Ciężar [kg] | 0,15 |
Opór [Ohm] | 6 |
Tryb pracy | elektryczny |
Liczba przewodów | 4 |
3 lata gwarancji | |
Sonda lambda | |
Ciężar [kg] | 0,12 |
Koniecznie porównać starą i nową część (szczególnie nr OE) |
Strona zabudowy | przed katalizatorem |
Wymiar gwintu | M18x1,5 |
Ciśnienie załączania [bar] | 4 |
Długość przewodu [mm] | 720 |
Liczba zestyków | 4 |
Kształt obudowy wtyczki | owalny |
Sonda lambda | Sonda planarna |
Sonda lambda | Gwint uprzednio nasmarowany |
Sonda lambda | ogrzewana |
Długość [mm] | 525 |
Liczba przewodów | 4 |
nr EAN | 4103590941886 |
Długość [mm] | 1080 |
Liczba przewodów | 4 |
nr EAN | 4103590941947 |
Wykonanie izolacji przewodu | z izolacją z plecionki z włókna powleczoną silikonem |
Kolor wtyczki | brązowy |
dla numeru OE | 036 906 262 F |
Długość [mm] | 580 |
Ciężar [kg] | 0,14824 |
Wymiar gwintu | M18 x 1,5 |
Kształt obudowy wtyczki | Wersja D |
Długość przewodu [mm] | 570 |
Ilość biegunów | 4 |
Sonda lambda | Sonda diagnostyczna |
Liczba przewodów | 4 |
Układ wydechowy | za katalizatorem |
Sonda lambda | Gwint uprzednio nasmarowany |
nr EAN | 4046001376733 |
Sonda lambda jest podzespołem układu wydechowego samochodu z silnikiem spalinowym. Jest to ogniwo galwaniczne zbudowane z dwutlenku cyrkonu - materiału ceramicznego. Na jego obu stronach są napylone cienkie warstwy platyny. Wynalazcą sondy lambda jest dr. Günter Bauman z koncernu Bosch, który w latach 60 ubiegłego stulecia skonstruował pierwszą sondę lambda do zastosowania w samochodowym układzie wydechowym.
Sonda umieszczona jest w układzie wydechowym silnika spalinowego i jedną stroną kontaktuje się z gazami spalinowymi o temperaturze około 300 °C, a z drugiej strony z powietrzem pobieranym z otoczenia. W tej temperaturze dwutlenku cyrkonu w postaci spieku ceramicznego działa na zasadzie elektrolitu który ma możliwość przewodnictwa jonowego. Niektóre sondy lambda wyposażone są w specjalną grzałkę, która umożliwia utrzymanie wysokiej temperatury niezbędnej do podtrzymania procesu elektrolizy jonowej w dwutlenku cyrkonu. Warstewki platyny po obu stronach dwutlenku cyrkonu pełnią rolę elektrod galwanicznych, a ich potencjał elektryczny stanowi funkcję zawartości tlenu w gazach spalinowych, stykających się z elektrodami. Napięcie generowane na elektrodach dochodzi nawet do 1V i jest uzależnione od stężenia tlenu w gazach spalinowych.
Napięcie to jest przekazywane do układu sterującego silnika spalinowego, a ten już ostatecznie reguluje skład mieszanki paliwowo-powietrznej aby doprowadzić do jak najbardziej efektywnego spalania mieszanki przez silnik oraz zminimalizować emisję szkodliwych substancji, zwłaszcza dwutlenku węgla.
W nowocześniejszych konstrukcjach samochodów osobowych stosowane są czasem dwie sondy lambda: sonda regulacyjna umieszczona przed katalizatorem, oraz sonda diagnostyczna umieszczona za katalizatorem.
W ofercie e-autoparts.pl można znaleźć sondy lambda renomowanych producentów takich jak Bosch, Ngk, Denso. Wszystkie sondy lambda w sklepie z częściami samochodowymi e-autoparts.pl są fabrycznie nowe i objęte gwarancją producenta od 12 do 24 miesięcy.
sonda lambda Bosch | sonda lambda NGK |
sonda lambda Denso | sonda lambda Fae |
sonda lambda Maxgear | sonda lambda Delphi |
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025