Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Alfa Romeo » zawieszenie i amortyzacja Alfa Romeo 155 (167_) » sprężyny zawieszenia Alfa Romeo 155 (167_)

sprężyny zawieszenia do ALFA ROMEO 155 (167_)

wybierz typ samochodu ALFA ROMEO 155 (167_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
34.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Strona zabudowy góra
Ciężar [kg] 0,247
Długość opakowania [cm] 15,4
Szerokość opakowania [cm] 12,3
Wysokość opakowania [cm] 12,3
nr EAN 4056111016429
cena brutto:
31.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś tylna
Strona zabudowy na dole
Ciężar [kg] 0,11
Średnica wewnętrzna [mm] 113
Długość opakowania [cm] 16,2
Szerokość opakowania [cm] 16,2
Wysokość opakowania [cm] 2,6
nr EAN 4056111016382
Strona zabudowy Oś tylna
Parametr F
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Ciężar [kg] 2,26
Grubość 1 [mm] 12
średnica zewnętrzna [mm] 145
Długość [mm] 396
nr EAN 4909500621349
Strona zabudowy Oś przednia
Parametr AA
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Ciężar [kg] 2,63
Grubość 1 [mm] 12,8
średnica zewnętrzna [mm] 151
Długość [mm] 391
nr EAN 4909500579367
cena brutto:
137.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410101123
Strona zabudowy Oś przednia
Numer seryjny K4023709
nr EAN 5901159289054
Strona zabudowy Oś przednia
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 7394410101123
Długość [mm] 394
Ciężar [kg] 2,100
średnica zewnętrzna [mm] 157
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 129
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 129
Liczba zwojów 5
Długość opakowania [cm] 41,5
Szerokość opakowania [cm] 15,1
Wysokość opakowania [cm] 15,2
Numer taryfy celnej 73202089
Średnica drutu [mm] 12,0
nr EAN 5412096210082
Długość [mm] 396
Ciężar [kg] 2,400
średnica zewnętrzna [mm] 143
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 88
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 119
Liczba zwojów 6,8
Długość opakowania [cm] 41,5
Szerokość opakowania [cm] 15,1
Wysokość opakowania [cm] 15,2
Numer taryfy celnej 73202089
Średnica drutu [mm] 12,0
nr EAN 5412096210099
cena brutto:
134.00 zł
 Kup
Parametr AAF
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 145
Długość [mm] 406
Średnica [mm] 11,75
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 112
nr EAN 4013872485918
Wyświetlanie od 1 do 10 (z 10 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
inne części z kategorii sprężyny zawieszenia pasujące do ALFA ROMEO 155 (167_)
sprężyny zawieszenia

Sprężyny zawieszenia

sprężyny do samochodów w e-autoparts.plSprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

sprężyny  zawieszenia w e-autoparts.pl
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.


sprężyny do samochodówWadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
 

Jakie mamy rodzaje sprężyn zawieszenia?


Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.

Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy