Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mini » zawieszenie i amortyzacja Mini MINI (R50, R53) » sprężyny zawieszenia Mini MINI (R50, R53)

sprężyny zawieszenia do MINI MINI (R50, R53)

wybierz typ samochodu MINI MINI (R50, R53):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
62.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś przednia
Długość [mm] 345
Parametr E
Projekt resora Sprężyna śrubowa
średnica zewnętrzna [mm] 139
Grubość 1 [mm] 12,3
nr EAN 4260426620961
cena brutto:
36.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś tylna
Długość [mm] 307
Średnica 1 [mm] 8,4
Średnica 2 [mm] 12,4
Parametr MB
Projekt resora Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o zmiennej średnicy
średnica zewnętrzna [mm] 144
nr EAN 4260426620992
Zestaw sprężyn Pro-Kit 4 sztuki Opel Astra Coupé G
z certyfikatem TUV
Ciężar holowany [kg] : 840
dla pojazdów bez systemu poziomującego
Obciążenie osi przedniej do [kg] : 1015
Obciążenie osi tylnej do [kg] : 780
cena brutto:
30.00 zł
 Kup
Strona zabudowy na dole
Strona zabudowy Oś tylna
Ciężar [kg] 0,153
Długość opakowania [cm] 13,3
Szerokość opakowania [cm] 13,3
Wysokość opakowania [cm] 2,6
nr EAN 4056111055572
Strona zabudowy Oś tylna
Długość [mm] 307
średnica zewnętrzna [mm] 144
Średnica 1 [mm] 8
Średnica 2 [mm] 12
Średnica 3 [mm] 8
nr EAN 8052553400310
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o zmiennej średnicy
Parametr MB
Ciężar [kg] 1,7
Średnica 1 [mm] 8,4
Średnica 2 [mm] 12,4
Średnica 3 [mm] 8,4
średnica zewnętrzna [mm] 144
Długość [mm] 307
nr EAN 4909500550687
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy
Parametr E
Ciężar [kg] 1,34
Grubość 1 [mm] 10,8
średnica zewnętrzna [mm] 139
Długość [mm] 293
nr EAN 4909500728864
Strona zabudowy Oś przednia
Parametr E
Projekt resora Sprężyna śrubowa
Ciężar [kg] 2,26
Grubość 1 [mm] 12,3
średnica zewnętrzna [mm] 139
Długość [mm] 345
nr EAN 4909500613221
cena brutto:
101.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy
nr EAN 7394410093534
cena brutto:
129.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o zmiennej średnicy
nr EAN 7394410132523
Strona zabudowy Oś tylna
Numer seryjny K4061521
nr EAN 5901159233729
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy
nr EAN 7394410093534
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o zmiennej średnicy
nr EAN 7394410132523
Strona zabudowy Oś przednia
Projekt resora Sprężyna śrubowa
nr EAN 5900427371330
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 5900427372047
Strona zabudowy Oś tylna
Strona zabudowy na dole
Strona zabudowy góra
nr EAN 5900427313675
cena brutto:
121.00 zł
 Kup
Parametr CC
Długość [mm] 315
średnica zewnętrzna [mm] 141
Średnica [mm] 12,5
nr EAN 4013872369898
cena brutto:
131.00 zł
 Kup
Parametr D
Średnica 3 [mm] 8
Średnica 1 [mm] 8
Długość [mm] 317
Średnica 2 [mm] 12,8
średnica zewnętrzna [mm] 154
nr EAN 4013872476015
cena brutto:
50.00 zł
 Kup
Ilość na oś 2
Wysokość [mm] 37
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 5908229920275
Wyświetlanie od 1 do 19 (z 19 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sprężyny zawieszenia

Sprężyny zawieszenia

sprężyny do samochodów w e-autoparts.plSprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

sprężyny  zawieszenia w e-autoparts.pl
Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.


sprężyny do samochodówWadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
 

Jakie mamy rodzaje sprężyn zawieszenia?


Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.

Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy