
| Strona zabudowy | Oś przednia | 
| Długość [mm] | 358 | 
| Parametr | E | 
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa | 
| średnica zewnętrzna [mm] | 153 | 
| Grubość 1 [mm] | 13 | 
| nr EAN | 4260426622880 | 

| Jednostka | szt. | 
| Lokalizacja w aucie | Oś tylna | 
| Zawieszenie | Dla pojazdów z zawieszeniem standardowym | 
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy | 
| Zamiana tylko w parach | |
| Sprawdź numer OE | |
| Średnica drutu [mm] | 13,5 | 
| Długość [mm] | 307 | 
| Liczba zwojów | 7,6 | 
| EAN | 4050278050081 | 
| Stan | Fabrycznie nowy | 

| Długość [mm] | 360 | 
| średnica zewnętrzna [mm] | 149,0 | 
| średnica zewnętrzna [mm] | 13,0 | 
| Strona zabudowy | Oś przednia | 
| Ciężar [kg] | 2,4 | 
| Zamiana tylko w parach | |
| dla numeru OE | 13172595 | 
| nr EAN | 4027816373896 | 

| Strona zabudowy | Oś tylna | 
| Długość [mm] | 280 | 
| średnica zewnętrzna [mm] | 143 | 
| Grubość [mm] | 15,25 | 
| nr EAN | 8052553426051 | 

| Strona zabudowy | Oś przednia | 
| Średnica [mm] | 13,25 | 
| Długość 1 [mm] | 357 | 
| Średnica zewnętrzna 1 [mm] | 146 | 
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa | 

| Strona zabudowy | Oś przednia | 
| Parametr | E | 
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa | 
| Ciężar [kg] | 2,25 | 
| Grubość 1 [mm] | 13 | 
| średnica zewnętrzna [mm] | 153 | 
| Długość [mm] | 358 | 
| nr EAN | 4909500615522 | 

| Strona zabudowy | Oś przednia | 
| Parametr | E | 
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa | 
| Ciężar [kg] | 2,27 | 
| Grubość 1 [mm] | 13 | 
| średnica zewnętrzna [mm] | 154 | 
| Długość [mm] | 365 | 
| nr EAN | 4909500615546 | 

| Strona zabudowy | Oś tylna | 
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy | 
| Parametr | E | 
| Ciężar [kg] | 3 | 
| Grubość 1 [mm] | 14,5 | 
| średnica zewnętrzna [mm] | 145 | 
| Długość [mm] | 292 | 
| nr EAN | 4909500764169 | 

| Strona zabudowy | Oś tylna | 
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy | 
| Parametr | E | 
| Ciężar [kg] | 3,06 | 
| Grubość 1 [mm] | 15,3 | 
| średnica zewnętrzna [mm] | 143 | 
| Długość [mm] | 280 | 
| nr EAN | 4909500764206 | 

| Strona zabudowy | Oś tylna | 
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy | 
| nr EAN | 7394410093541 | 

| Strona zabudowy | Oś przednia | 
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa | 
| nr EAN | 7394410093350 | 

| Strona zabudowy | Oś tylna | 
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy | 
| nr EAN | 7394410093572 | 

| Strona zabudowy | Oś tylna | 
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o zmiennej średnicy | 
| nr EAN | 7394410132738 | 

| Strona zabudowy | Oś przednia | 
| Numer seryjny | 4021510 | 
| nr EAN | 5901159219204 | 

| Strona zabudowy | Oś przednia | 
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa | 
| nr EAN | 7394410093350 | 

| Strona zabudowy | Oś tylna | 
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy | 
| nr EAN | 7394410093541 | 

| Strona zabudowy | Oś przednia | 
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa | 
| nr EAN | 5900427372290 | 

| Strona zabudowy | Oś tylna | 
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa | 
| nr EAN | 5900427372467 | 

| Strona zabudowy | Oś tylna | 
| nr EAN | 5900427372269 | 

| Strona zabudowy | Oś przednia | 
| średnica zewnętrzna [mm] | 156 | 
| otwór Ø [mm] | 13 | 
| Długość [mm] | 352 | 
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa | 
| nr EAN | 5907558556667 | 

| Strona zabudowy | Oś tylna | 
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy | 
| Parametr | E | 
| Ciężar [kg] | 3 | 
| Grubość 1 [mm] | 14,5 | 
| średnica zewnętrzna [mm] | 145 | 
| Długość [mm] | 292 | 
| nr EAN | 5902659774835 | 

| Strona zabudowy | Oś przednia | 
| Długość [mm] | 365 | 
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa | 
| średnica zewnętrzna [mm] | 154 | 
| Średnica drutu [mm] | 13 | 

| Strona zabudowy | Oś przednia | 
| Długość [mm] | 370 | 
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa | 

| Strona zabudowy | Oś tylna | 
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy | 

| Długość [mm] | 334 | 
| Ciężar [kg] | 2,800 | 
| Projekt resora | miniblok | 
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o zmiennej średnicy | 
| średnica zewnętrzna [mm] | 145 | 
| Długość opakowania [cm] | 40,6 | 
| Szerokość opakowania [cm] | 16,7 | 
| Wysokość opakowania [cm] | 16,8 | 
| Numer taryfy celnej | 73202089 | 
| Średnica drutu [mm] | 13,4 | 
| nr EAN | 5412096438998 | 

| Długość [mm] | 352 | 
| Ciężar [kg] | 2,400 | 
| Projekt resora | Sprężyna śrubowa zwijana z drutu o stałej średnicy | 
| średnica zewnętrzna [mm] | 146 | 
| Długość opakowania [cm] | 43 | 
| Szerokość opakowania [cm] | 15 | 
| Wysokość opakowania [cm] | 15 | 
| Numer taryfy celnej | 73202089 | 
| Średnica drutu [mm] | 12,75 | 
| nr EAN | 5412096533174 | 

| Parametr | CC-SL | 
| średnica zewnętrzna [mm] | 160 | 
| Średnica [mm] | 13,25 | 
| Długość [mm] | 357 | 
| nr EAN | 4013872477814 | 

| Parametr | D | 
| średnica zewnętrzna [mm] | 137 | 
| Średnica 3 [mm] | 9,5 | 
| Średnica 1 [mm] | 9,5 | 
| Długość [mm] | 340 | 
| Średnica 2 [mm] | 13,3 | 
| nr EAN | 4013872476343 | 

| Parametr | CC-SL | 
| średnica zewnętrzna [mm] | 151 | 
| Długość [mm] | 328 | 
| Średnica [mm] | 13 | 
| nr EAN | 4013872785254 | 
Sprężyny zawieszenia współpracują z amortyzatorami w tłumieniu drgań wynikających z nierówności nawierzchni i przenoszonych na nadwozie przez masy nieresorowane, czyli elementy zawieszenia, hamulce, koła. Komfort podróżowania jest nieodłącznie związany z pracą tych dwóch podzespołów samochodu - sprężyn zawieszenia i amortyzatorów samochodowych. Poza aspektami komfortowymi niezwykle istotna jest sprawa bezpieczeństwa auta poruszającego się po drodze. Zużyte lub uszkodzone sprężyny zawieszenia w samochodzie wprowadzają wysokie zagrożenie w ruchu ulicznym.

Sprężyny weszły w użycie w pojazdach samochodowych w zastępstwie stosowanych uprzednio na szeroką skalę resorów piórowych. Ich niewątpliwą zaletą jest zwarta, kompaktowa budowa umożliwiająca konstruktorom zmniejszenie rozmiarów zawieszenia, zwłaszcza, że w sprężyny można wprowadzić amortyzator co znacznie upraszacza budowę samochodu. W niektórych autach, szczególnie produkcji francuskiej, w tylnym zawieszeniu sprężyny śrubowe zastępowane są drążkami skrętnymi. Czasem stosuje się je także w przednim zawieszeniu w autach terenowych. Ich zaletą jest możliwość regulacji poziomu ugięcia przez obrót w jarzmie mocującym.
Wadą sprężyn śrubowych jest brak możliwości przenoszenia sił poprzecznych, co wymusza stosowanie zawieszenia wahaczowego. Jednak dzięki sprężynom i ich budowie, zawieszenie jest bardziej miękkie i skuteczniejsze przy tłumieniu małych ale często występujących nierówności nawierzchni.
Sprężyna śrubowa wraz z amortyzatorem odpowiada za stały kontakt koła z nawierzchnią drogi. Oczywiście nie ma zawieszeń idealnych i koło tak na prawdę nigdy nie ma ciągłego kontaktu z nawierzchnią przy pokonywaniu nierówności. Chodzi jednak o to, żeby para ta była tak dobrana, aby czas przylegania koła do podłoża był jak najdłuższy.
 
Współczesne sprężyny samochodowe dzielą się na sprężyny o charakterystyce liniowej i progresywnej. Te pierwsze są zazwyczaj wykonane z drutu o stałej średnicy a ich średnica jest taka sama na całej długości. Sprężyny progresywne mają inną (mniejszą) średnicę na końcach, mogą też mieć średnice drutu grubszą w środku niż na końcu. Możliwe jest także osiągnięcie charakterystyki progresywnej przez zmianę sposobu nawijania drutu.
Często spotyka się w przypadku sprężyn oznaczenia: parametr E albo parametr MB. Parametr E oznacza wówczas sprężynę o stałej średnicy, a parametr MB - sprężynę o zmiennej średnicy

Zestawy naprawcze przekładni kierowniczych 
29-09-2025

Jak ważna jest wymiana filtrów 
25-06-2025

Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie 
08-05-2025

Świece zapłonowe, które wybrać? 
28-04-2025

Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta? 
21-04-2025

Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych. 
15-04-2025