Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » układ zapłonowy Opel ASCONA B (81_, 86_, 87_, 88_) » sterownik, czujniki Opel ASCONA B (81_, 86_, 87_, 88_)

sterownik, czujniki do OPEL ASCONA B (81_, 86_, 87_, 88_)

wybierz typ samochodu OPEL ASCONA B (81_, 86_, 87_, 88_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Prąd znamionowy [A] 30
Napięcie znamionowe [V] 12
Ilość biegunów 5
Funkcja przekaźnika Kontakt roboczy
Rodzaj zabezpieczenia (kod IP) IP5K4
Zakres temperatury od [°C] -40
Zakres temperatury do [°C] 100
Opór [Ohm] 16
nr EAN 3165143314678
Ilość połączeń 2
nr EAN 8053379030330
Status produktu: Normalny
nr EAN 8012510080641
Średnica [mm] 26
Ilość biegunów 2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
Projekt resora Sprężyna zabezpieczająca
Długość [mm] 20
Kolor obudowy niebieski
Wysokość [mm] 57
Ciężar [kg] 0,02
Kolor szary
Ilość połączeń 2
nr EAN 4046001272837
Wyświetlanie od 1 do 4 (z 4 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
inne części z kategorii sterownik, czujniki pasujące do OPEL ASCONA B (81_, 86_, 87_, 88_)
sterownik, czujniki

Sterowniki i czujniki układu zapłonowego

Czujniki to elementy, bez których nie mógłby działać żaden nowoczesny pojazd. W dzisiejszych samochodach jest ich setki i wykonują wiele pomiarów, aby samochód miał jak najlepsze osiągi i emitował jak najmniej szkodliwych spalin do atmosfery. Sygnał czujników jest przekazywany do sterownika silnika, który z kolei steruje odpowiednim składem mieszanki paliwowo-powietrznej, momentem zapłonu paliwa itd. Samochody z elektronicznym wtryskiem paliwa pozwalają na zwiększenie mocy silnika i zmniejszenie spalania. Stare samochody podczas rozruchu przy niskiej temperaturze potrzebowały ssania, dzięki sterownikowi ECU stosowanemu w nowoczesnych samochodach, dobierana jest odpowiednia dawka paliwa, co pozwala na szybszy start silnika. Jednym z najpowszechniejszych czujników w samochodzie jest czujnik położenia wału korbowego, wałka rozrządu odpowiadają one za prawidłową pracę jednostki napędowej, w przypadku ich uszkodzenia obroty silnika mogą falować, w gorszych przypadkach silnik może nawet nie odpalać.

Przekaźnik świec żarowych steruje czasem żarzenia świec żarowych podczas uruchamiania silnika z zapłonem samoczynnym. Wyłącza podgrzewanie świec żarowych w odopwiednim momencie nie dopuszczając do ich przegrzania.

Czujnik temperatury płynu chłodzącego przekazuje informacje o temperaturze płynu do jednostki centralnej samochodu. Na tej podstawie komputer samochodu steruje ilością proporcją paliwa podawanego na jednostkę powietrza, która jest nieco większa przy zimnym silniku.

Moduł zapłonowy rozdziela napięcie do kolejnych świec zapłonowych w samochodzie z silnikiem o zapłonie iskrowym. Moduł zapłonowy zastąpił rodzielacz mechaniczny zapłonu stosowany w układach zapłonowych starszego typu.