Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Suzuki » układ zapłonowy Suzuki IGNIS II (MH) » sterownik, czujniki Suzuki IGNIS II (MH)

sterownik, czujniki do SUZUKI IGNIS II (MH)

wybierz typ samochodu SUZUKI IGNIS II (MH):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Status produktu: Normalny
nr EAN 8053379028573
Status produktu: Normalny
nr EAN 8012510040904
Wymiar gwintu M10x1
Rozmiar klucza 13
nr EAN 8012510040775
Ilość połączeń 2
Kolor niebieski
Ciężar [kg] 0,015
nr EAN 5907558548181
Napięcie robocze [V] 12
Rodzaj czujnika czujnik NTC
Punkt włączania [°C] -40
Punkt włączania [°C] 150
Wymiar gwintu M10 x 1
Rozmiar klucza 13
Kolor czarny
Ilość biegunów 1
nr EAN 4040074333761
Długość [mm] 37
Ciężar [kg] 0,02
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
dla numeru OE 025 906 041 A
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Oznaczenie koloru niebieski
Ilość biegunów 2
nr EAN 4046001285806
Średnica [mm] 26
Długość [mm] 35
Ciężar [kg] 0,02
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pierścieniem uszczelniającym
dla numeru OE 251 919 501 D
Kolor obudowy czarny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
Ilość biegunów 2
nr EAN 4046001285783
Wymiar gwintu M10x1,0
Zakres kontroli [bar] 0-125?C
Kolor czarny
Ilość połączeń 1
Ciężar [kg] 0,01939
nr EAN 4046001289200
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
sterownik, czujniki

Sterowniki i czujniki układu zapłonowego

Czujniki to elementy, bez których nie mógłby działać żaden nowoczesny pojazd. W dzisiejszych samochodach jest ich setki i wykonują wiele pomiarów, aby samochód miał jak najlepsze osiągi i emitował jak najmniej szkodliwych spalin do atmosfery. Sygnał czujników jest przekazywany do sterownika silnika, który z kolei steruje odpowiednim składem mieszanki paliwowo-powietrznej, momentem zapłonu paliwa itd. Samochody z elektronicznym wtryskiem paliwa pozwalają na zwiększenie mocy silnika i zmniejszenie spalania. Stare samochody podczas rozruchu przy niskiej temperaturze potrzebowały ssania, dzięki sterownikowi ECU stosowanemu w nowoczesnych samochodach, dobierana jest odpowiednia dawka paliwa, co pozwala na szybszy start silnika. Jednym z najpowszechniejszych czujników w samochodzie jest czujnik położenia wału korbowego, wałka rozrządu odpowiadają one za prawidłową pracę jednostki napędowej, w przypadku ich uszkodzenia obroty silnika mogą falować, w gorszych przypadkach silnik może nawet nie odpalać.

Przekaźnik świec żarowych steruje czasem żarzenia świec żarowych podczas uruchamiania silnika z zapłonem samoczynnym. Wyłącza podgrzewanie świec żarowych w odopwiednim momencie nie dopuszczając do ich przegrzania.

Czujnik temperatury płynu chłodzącego przekazuje informacje o temperaturze płynu do jednostki centralnej samochodu. Na tej podstawie komputer samochodu steruje ilością proporcją paliwa podawanego na jednostkę powietrza, która jest nieco większa przy zimnym silniku.

Moduł zapłonowy rozdziela napięcie do kolejnych świec zapłonowych w samochodzie z silnikiem o zapłonie iskrowym. Moduł zapłonowy zastąpił rodzielacz mechaniczny zapłonu stosowany w układach zapłonowych starszego typu.