Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » silnik Citroën C3 II (SC_) » uszczelki Citroën C3 II (SC_) » uszczelka głowicy Citroën C3 II (SC_)

uszczelka głowicy do CITROËN C3 II (SC_)

wybierz typ samochodu CITROËN C3 II (SC_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Grubość [mm] 0,65
Szerokość [mm] 260
Długość [mm] 430
Średnica [mm] 78
nr EAN 8427769989711
Status produktu: Normalny
nr EAN 8427769985744
Materiał Metal
Grubość [mm] 0,90
Średnica [mm] 78
nr EAN 3358960460851
Grubość [mm] 0,9
Grubość zabudowy [mm] 0,9
Średnica [mm] 78
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248504260
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z osłoną termiczną
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
zawiera więcej pozycji niż zestaw OE (nr art.) 11 12 0 427 689
nr EAN 4041248535073
Grubość [mm] 1,2
Grubość zabudowy [mm] 1,2
Etap naprawy +0,3 mm
Średnica [mm] 78
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248690819
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelką pokrywy zaworu
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelką głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Indeks: PSA 0209EW
Marka: PSA Peugeot Citroen
Grupa towarowa TecDoc: Uszczelka, głowica cylindrów
Nazwa: USZCZELKA GŁOWICY PSA
Opis: USZCZELKA GŁOWICY PSA
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 0209EW
Numer dostawcy: 0209EW

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelnienia kolektora wydechowego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelka pod głowicę symetryczną
Tylko w połączeniu z 14-32347-01
nr EAN 4026635039600
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelnienia kolektora wydechowego
nr EAN 4026635039617
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 0,9
Średnica [mm] 78
Tylko w połączeniu z 14-32347-01
nr EAN 4026635039709
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,2
Średnica [mm] 78
Tylko w połączeniu z 14-32347-01
nr EAN 4026635104896
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelka pod głowicę symetryczną
Tylko w połączeniu z 14-32347-01
nr EAN 4026635174738
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka głowicy

Uszczelka głowicy


Zgodnie z teorią ekspertów żywotność uszczelki głowicy powinna być taka sama, jak żywotność jednostki napędowej. Nie należy ona do elementów eksploatacyjnych, jednak jej awaria stanowi jeden z najbardziej przykrych problemów kierowcy. Uszczelka głowicy znajduje się między głowicą i blokiem silnika. Jej zadaniem jest zapewnić szczelność w tym miejscu połączenia dwóch elementów. Uszczelka pod głowicą odpowiedzialna jest za ich izolację od komór spalania. 

Dlaczego uszczelka pod głowicą się psuje? 


Przede wszystkim uszczelka głowicy pracuje nieustannie w bardzo trudnych warunkach. Duże znaczenie dla jej sprawności mają wahania temperatury, szczególnie zimą. W tym czasie w obrębie silnika obniża się ona poniżej 0 st. Celsjusza, podczas gdy po uruchomieniu samochodu uszczelka może osiągnąć temperaturę dochodzącą do kilkuset st. Celsjusza. Problemy z uszczelką można rozpoznać po bąblach powietrza, które obserwujemy w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego lub też po tzw. „maśle”, pojawiającym się pod korkiem wlewu oleju. Niepokojące są też tłuste plamy na chłodziwie i wzrastający poziom oleju na bagnecie.

Uszczelka głowicy powinna pracować sprawnie tak długo, jak silnik. Szacuje się zatem, że wymieniamy ją po przejechaniu ok. 150 – 200 tys. km. A dlaczego do jej awarii może dojść szybciej? Przyczynami jej uszkodzenia i przedwczesnego zużycia są m.in. przegrzewanie się silnika z powodu stosowania płynu chłodniczego nie najlepszej jakości lub na skutek awarii wentylatora chłodnych, błędy konstrukcyjne, nieodpowiednio wyregulowana instalacja gazowa LPG, niewłaściwy montaż uszczelki oraz problemy z układem wtryskowym

Wymiana uszczelki pod głowicą 


Nie należy bagatelizować już pierwszych symptomów, które mogą świadczyć o awarii głowicy. Świadczyć one mogą również o innych problemach z pojazdem, zawsze powinno się skonsultować je ze specjalistą. Wymiana uszczelki pod głowicą wymaga demontażu wielu elementów. Jeżeli doszło do szczególnie dużego przegrzania silnika, wymiana uszczelki pod głowicą nie rozwiąże problemu.

informacje dodatkowe: