Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ford » silnik Ford ECOSPORT » uszczelki Ford ECOSPORT » uszczelka głowicy Ford ECOSPORT

uszczelka głowicy do FORD ECOSPORT

wybierz typ samochodu FORD ECOSPORT:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Szerokość [mm] 238
Średnica [mm] 73
Długość [mm] 284
nr EAN 8433577134922
Materiał Metal
Średnica [mm] 73
nr EAN 3358960669803
Indeks: DRM DRM62001
Marka: DR.MOTOR
Grupa towarowa TecDoc: Uszczelka, głowica cylindrów
Nazwa: USZCZELKA POD GŁOWICE METALOWA FORD 1.0EKO 10-
Opis: Focus,C-Max, Fiesta 2010 - 1,0 Ecoboost
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 1771609
Numer dostawcy: DRM62001
Grubość [mm] 0,7
Średnica [mm] 73
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248702239
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z częściami zaciskowymi
nr EAN 4041248854037
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniem trzonków zaworów
alternatywny zestaw naprawczy657.110
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Tylko w połączeniu z 14-32380-01
nr EAN 4026635082965
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Średnica [mm] 73
Tylko w połączeniu z 14-32380-01
nr EAN 4026635075820
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka głowicy

Uszczelka głowicy


Zgodnie z teorią ekspertów żywotność uszczelki głowicy powinna być taka sama, jak żywotność jednostki napędowej. Nie należy ona do elementów eksploatacyjnych, jednak jej awaria stanowi jeden z najbardziej przykrych problemów kierowcy. Uszczelka głowicy znajduje się między głowicą i blokiem silnika. Jej zadaniem jest zapewnić szczelność w tym miejscu połączenia dwóch elementów. Uszczelka pod głowicą odpowiedzialna jest za ich izolację od komór spalania. 

Dlaczego uszczelka pod głowicą się psuje? 


Przede wszystkim uszczelka głowicy pracuje nieustannie w bardzo trudnych warunkach. Duże znaczenie dla jej sprawności mają wahania temperatury, szczególnie zimą. W tym czasie w obrębie silnika obniża się ona poniżej 0 st. Celsjusza, podczas gdy po uruchomieniu samochodu uszczelka może osiągnąć temperaturę dochodzącą do kilkuset st. Celsjusza. Problemy z uszczelką można rozpoznać po bąblach powietrza, które obserwujemy w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego lub też po tzw. „maśle”, pojawiającym się pod korkiem wlewu oleju. Niepokojące są też tłuste plamy na chłodziwie i wzrastający poziom oleju na bagnecie.

Uszczelka głowicy powinna pracować sprawnie tak długo, jak silnik. Szacuje się zatem, że wymieniamy ją po przejechaniu ok. 150 – 200 tys. km. A dlaczego do jej awarii może dojść szybciej? Przyczynami jej uszkodzenia i przedwczesnego zużycia są m.in. przegrzewanie się silnika z powodu stosowania płynu chłodniczego nie najlepszej jakości lub na skutek awarii wentylatora chłodnych, błędy konstrukcyjne, nieodpowiednio wyregulowana instalacja gazowa LPG, niewłaściwy montaż uszczelki oraz problemy z układem wtryskowym

Wymiana uszczelki pod głowicą 


Nie należy bagatelizować już pierwszych symptomów, które mogą świadczyć o awarii głowicy. Świadczyć one mogą również o innych problemach z pojazdem, zawsze powinno się skonsultować je ze specjalistą. Wymiana uszczelki pod głowicą wymaga demontażu wielu elementów. Jeżeli doszło do szczególnie dużego przegrzania silnika, wymiana uszczelki pod głowicą nie rozwiąże problemu.

informacje dodatkowe: