Strona zabudowy | Oś przednia, z lewej |
Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy (2-tłoczkowy) |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 28 |
System hamulcowy | BOSCH |
dla średnicy tarczy hamulcowej [mm] | 303 |
Średnica tłoka [mm] | 48 |
Opcja wyposażenia | Caliper Carrier (-) | |
parzyste numery artykułów | 87-3100 | |
Strona zabudowy | Oś tylna strona lewa | |
Strona zabudowy | przed osią | |
Ograniczenia producenta | BOSCH | |
Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy ze zintegrowanym hamulcem pomocniczym | |
Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy (1-tłoczkowy) | |
Średnica 1 [mm] | 48 | |
dla grubości tarczy hamulcowej [mm] | 22 | |
Typ tarczy hamulcowej | wentylowany | |
dla średnicy tarczy hamulcowej [mm] | 300 | |
Materiał | Stal | |
nr EAN | 5704651072304 |
Opcja wyposażenia | Caliper Carrier (-) | |
parzyste numery artykułów | 86-3100 | |
Strona zabudowy | Oś tylna strona prawa | |
Strona zabudowy | przed osią | |
Ograniczenia producenta | BOSCH | |
Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy ze zintegrowanym hamulcem pomocniczym | |
Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy (1-tłoczkowy) | |
Średnica 1 [mm] | 48 | |
dla grubości tarczy hamulcowej [mm] | 22 | |
Typ tarczy hamulcowej | wentylowany | |
dla średnicy tarczy hamulcowej [mm] | 300 | |
Materiał | Stal | |
nr EAN | 5704651072311 |
Średnica [mm] | 48 | |
nr EAN | 5706021183535 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
nr EAN | 8430320286525 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Zestaw pełny | ||
dla numeru OE | 2N0615423 | |
Średnica [mm] | 48 | |
System hamulcowy | BOSCH | |
nr EAN | 8430320286532 |
Zacisk hamulcowy w sklepie z częściami e-autoparts.pl
Zacisk hamulcowy jest elementem tarczowego układu hamulcowego, składa się jednego lub dwóch cylindrów hamulcowych, jarzma i mocowania. Do kompletu należy zaliczyć jeszcze tarczę hamulcowa i zestaw klocków hamulcowych. Zacisk hamulcowy odpowiada za dociskanie klocków hamulcowych do tarczy hamulcowej w momencie wciśnięcia pedału hamulca przez prowadzącego pojazd. Jest on przymocowany do zwrotnicy przedniego koła samochodu. W nim to właśnie osadzone są klocki hamulcowe, na które działają tłoczki hamulcowe, przenoszące się z wciśniętego pedału hamulca. Siła ta przekazywana jest przez wspomniany pedał hamulca na serwo układu wspomagania, a potem na pompę hamulcową, która rozdziela siłę hamowania za pomocą układu hydraulicznego na przednią i tylną oś pojazdu. Gdy kierowca zwalnia pedał, tłoczki hamulcowe przestają oddziaływać na klocki hamulcowe oba elementy wracają do pierwotnej pozycji. Zacisk i jego części składowe ciągle podlegają wpływom wody i soli z drogi. Także siła z jaką działa czynnik w postaci płynu hamulcowego, powoduje zużywanie się części zacisku hamulcowego. Integralną częścią niezbędną dla prawidłowej pracy zacisku hamulcowego jest odpowiedni smar.
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025