Strona zabudowy | os przednia, z prawej |
Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy (2-tłoczkowy) |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 28 |
System hamulcowy | VARGA |
Średnica tłoka [mm] | 51 |
Strona zabudowy | Oś przednia, z lewej |
Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy (2-tłoczkowy) |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 28 |
System hamulcowy | VARGA |
Średnica tłoka [mm] | 51 |
parzyste numery artykułów | 2123194 | |
Materiał | Żeliwo | |
Ograniczenia producenta | VARGA | |
Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy (2-tłoczkowy) | |
Średnica [mm] | 51 | |
dla grubości tarczy hamulcowej [mm] | 28 | |
dla średnicy tarczy hamulcowej [mm] | 330 | |
Średnica tłoka cylindra [mm] | 51 | |
nr EAN | 5703858963361 |
parzyste numery artykułów | 2123193 | |
Materiał | Żeliwo | |
Ograniczenia producenta | VARGA | |
Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy (2-tłoczkowy) | |
Średnica [mm] | 51 | |
dla grubości tarczy hamulcowej [mm] | 28 | |
dla średnicy tarczy hamulcowej [mm] | 330 | |
Średnica tłoka cylindra [mm] | 51 | |
nr EAN | 5703858963378 |
parzyste numery artykułów | 2199156 | |
Materiał | Żeliwo szare | |
Wymiar gwintu | M10X1 | |
Ograniczenia producenta | TRW | |
Typ zacisku hamulca | Zacisk pływający | |
Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy (1-tłoczkowy) | |
Średnica [mm] | 66 | |
dla średnicy tarczy hamulcowej [mm] | 302 | |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 28 | |
nr EAN | 5703858975241 |
Zacisk hamulcowy w sklepie z częściami e-autoparts.pl
Zacisk hamulcowy jest elementem tarczowego układu hamulcowego, składa się jednego lub dwóch cylindrów hamulcowych, jarzma i mocowania. Do kompletu należy zaliczyć jeszcze tarczę hamulcowa i zestaw klocków hamulcowych. Zacisk hamulcowy odpowiada za dociskanie klocków hamulcowych do tarczy hamulcowej w momencie wciśnięcia pedału hamulca przez prowadzącego pojazd. Jest on przymocowany do zwrotnicy przedniego koła samochodu. W nim to właśnie osadzone są klocki hamulcowe, na które działają tłoczki hamulcowe, przenoszące się z wciśniętego pedału hamulca. Siła ta przekazywana jest przez wspomniany pedał hamulca na serwo układu wspomagania, a potem na pompę hamulcową, która rozdziela siłę hamowania za pomocą układu hydraulicznego na przednią i tylną oś pojazdu. Gdy kierowca zwalnia pedał, tłoczki hamulcowe przestają oddziaływać na klocki hamulcowe oba elementy wracają do pierwotnej pozycji. Zacisk i jego części składowe ciągle podlegają wpływom wody i soli z drogi. Także siła z jaką działa czynnik w postaci płynu hamulcowego, powoduje zużywanie się części zacisku hamulcowego. Integralną częścią niezbędną dla prawidłowej pracy zacisku hamulcowego jest odpowiedni smar.
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025