Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Iveco » zawieszenie i amortyzacja Iveco DAILY IV Furgon » zawieszenie resora piórowego Iveco DAILY IV Furgon

zawieszenie resora piórowego do IVECO DAILY IV Furgon

wybierz typ samochodu IVECO DAILY IV Furgon:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Grubość [mm] 35,0
Średnica wewnętrzna [mm] 16,5
średnica zewnętrzna [mm] 40,0
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy Oś tylna
Ciężar [kg] 0,15
nr EAN 4027816150824
Długość [mm] 44
Szerokość [mm] 58,0
Średnica wewnętrzna [mm] 16,0
średnica zewnętrzna [mm] 40,0
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Ciężar [kg] 0,175
nr EAN 4027816352549
Długość [mm] 87
Średnica wewnętrzna [mm] 16,50
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 55
Średnica zewnętrzna 2 [mm] 42
Ciężar [kg] 0,228
nr EAN 4027816352822
cena brutto:
355.00 zł
 Kup
Projekt resora Resor piórowy
Projekt resora Resor paraboliczny
Strona zabudowy Oś przednia
Ilość piór resorów 1
Szerokość [mm] 80
Długość 1/Długość 2 [mm] 682/682
nr EAN 7394410124504
cena brutto:
722.00 zł
 Kup
Projekt resora Resor piórowy
Projekt resora Resor paraboliczny
Strona zabudowy Oś tylna
Opcja wyposażenia Model 29L
Opcja wyposażenia Model 35S
Ilość piór resorów 1
Szerokość [mm] 80
Długość 1/Długość 2 [mm] 750/722
Numer artykułu zalecanego dodatku 77835, 77836
nr EAN 7394410124511
cena brutto:
80.00 zł
 Kup
Przestrzegać danych technicznych 
Szerokość [mm] 82
Wysokość [mm] 180
Wymiar gwintu M16
Długość gwintu [mm] 82
cena brutto:
496.00 zł
 Kup
Projekt resora Resor piórowy
Projekt resora Resor paraboliczny
Strona zabudowy Oś przednia
Ilość piór resorów 1
Szerokość [mm] 80
Długość 1/Długość 2 [mm] 682/682
nr EAN 7394410124504
cena brutto:
97.00 zł
 Kup
Przestrzegać danych technicznych 
Szerokość [mm] 82
Wysokość [mm] 180
Wymiar gwintu M16
Długość gwintu [mm] 82
nr EAN 7394410124689
Strona zabudowyOś tylna
Strona zabudowyTylna oś po obydwu stronach
Długość 1/Długość 2 [mm]722
Długość 1/Długość 2 [mm]750
Szerokość [mm]80
Projekt resoraResor paraboliczny
Strona zabudowyOś przednia
Długość 1/Długość 2 [mm]690
Szerokość [mm]80
Projekt resoraResor paraboliczny
Liczba piór resorów1
Grubość pióra resora [mm]24
IVECO DAILY 35C9 35C11 35C13 35C15
oś przednia
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 504006739
Numer dostawcy: ES-16-0005
IVECO DAILY 35S13
oś tylna
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 504083608
Numer dostawcy: ES-16-0006
Kod GTU: Nie dotyczy
Wyświetlanie od 1 do 12 (z 12 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zawieszenie resora piórowego

Zawieszenie resora piórowego


Resory piórowe to dla mechaniki niemal prastary zabytek mechaniki pojazdowej. Cześć została wynaleziona już w XIX wieku i wykorzystywana była do amortyzacji w powozach konnych – jak widać prostota niektórych części, gwarantuje satysfakcjonujące właściwości przez setki lat. Często nie doceniamy mało skomplikowanych rozwiązań, które sprawdzają się w większości sytuacji.

Zawieszenie resora piórowego z powodzeniem wykorzystywane jest do dziś, chociaż częściej można spotkać je m.in. w takich autach jak średniej wielkości pojazdy dostawcze – coraz rzadziej w samochodach osobowych. My jednak w dalszym ciągu posiadamy asortyment, który pozwoli wam na skompletowanie takich układów jak zawieszenie resora piórowego. Sklep E-Autoparts.pl to najlepszy wybór dla wymagających klientów, którzy oczekują najwyższej jakości asortymentu, ponieważ oferujemy tylko i wyłącznie sprawdzone marki będące liderem jakości na rynku. 

Resor piórowy – budowa i działanie


Główny element (czyli sam resor piórowy) jest wyprodukowany z płaskowników sprężynowych, które zostały wyprofilowane w odpowiedni sposób. Dlaczego nazwa odnosi się do liczby mnogiej i piór? Ponieważ w skład jednego resora wchodzi kilka elementów, z czego główne jest najdłuższe, a każde kolejne krótsze – są one oczywiście wycentrowane, dzięki czemu środek zawieszenia (miejsce najbardziej obciążone) jest maksymalnie wzmocnione. 

Połączone są one ze sobą za pomocą śruby, która przechodzi dokładnie przez środek resorów i stalowych opasek ściągających – wszystko przymocowane jest do belki lub mostu napędowego. Chociaż opis może wydawać się skomplikowany, to zawieszenie jest skonstruowane w tak prosty sposób, że nawet osoby bez zaawansowanej wiedzy mechanicznej, bez problemu poradziłyby sobie z ich wymiany przy użyciu odpowiednich narzędzi.