Długość opakowania [cm] | 26,5 | |
Szerokość opakowania [cm] | 16,5 | |
Wysokość opakowania [cm] | 9,5 | |
Ciężar [kg] | 0,67 | |
Ilość zębów | 116 | |
Szerokość [mm] | 18,1 | |
Opcja wyposażenia | BELT IN OIL | |
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) | MS54, MS56 | |
nr EAN | 4010858007096 |
Długość opakowania [cm] | 26,5 | |
Szerokość opakowania [cm] | 16,5 | |
Wysokość opakowania [cm] | 9,5 | |
Ciężar [kg] | 0,55 | |
Ilość zębów | 116 | |
Szerokość [mm] | 16 | |
Opcja wyposażenia | BELT IN OIL | |
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) | MS54, MS56 | |
nr EAN | 4010858007089 |
Długość opakowania [cm] | 26,5 | |
Szerokość opakowania [cm] | 16,5 | |
Wysokość opakowania [cm] | 9,5 | |
Ciężar [kg] | 0,74 | |
Ilość zębów | 116 | |
Szerokość [mm] | 18,1 | |
Liczba zębów 2 | 46 | |
Opcja wyposażenia | BELT IN OIL | |
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) | MS54, MS55, MS56 | |
nr EAN | 4010858997571 |
Długość opakowania [cm] | 28 | |
Szerokość opakowania [cm] | 17,5 | |
Wysokość opakowania [cm] | 24 | |
Ilość zębów | 116 | |
Ciężar [kg] | 2,78 | |
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) | MS54, MS56 | |
nr EAN | 4010858997168 |
Długość opakowania [cm] | 26,5 | |
Szerokość opakowania [cm] | 16,5 | |
Wysokość opakowania [cm] | 9,5 | |
Ciężar [kg] | 0,62 | |
Ilość zębów | 116 | |
Szerokość [mm] | 16 | |
Liczba zębów 2 | 46 | |
Opcja wyposażenia | BELT IN OIL | |
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) | MS54, MS55, MS56 | |
nr EAN | 4010858997564 |
Długość opakowania [cm] | 28 | |
Szerokość opakowania [cm] | 17,5 | |
Wysokość opakowania [cm] | 24 | |
Ilość zębów | 116 | |
Ciężar [kg] | 2,77 | |
Opcja wyposażenia | BELT IN OIL | |
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) | MS54, MS56 | |
nr EAN | 4010858997151 |
Liczba zębów | 116 |
Szerokość [mm] | 16 |
Ciężar [kg] | 0,62 |
Sterowanie silnika | Pasek zębaty w kąpieli olejowej |
Liczba zębów 2 | 46 |
dodatkowo potrzebne artykuły patrz lista dodatków | |
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) | MS54, MS55, MS56 |
Długość opakowania [cm] | 26,5 |
Szerokość opakowania [cm] | 16,5 |
Wysokość opakowania [cm] | 9,5 |
Liczba zębów | 116 |
Szerokość [mm] | 18,1 |
Ciężar [kg] | 0,585 |
Sterowanie silnika | Pasek zębaty w kąpieli olejowej |
Liczba zębów 2 | 46 |
dodatkowo potrzebne artykuły patrz lista dodatków | |
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) | MS54, MS55, MS56 |
Długość opakowania [cm] | 26,5 |
Szerokość opakowania [cm] | 16,5 |
Wysokość opakowania [cm] | 9,5 |
nr EAN | 8021787102802 |
nr EAN | 8021787102819 |
nr EAN | 8021787293647 |
nr EAN | 8021787323184 |
Szerokość [mm] | 16,0 | |
Ilość zębów | 116 | |
Ciężar [kg] | 0,394 | |
Pas napędowy | z trapezowym profilem zębów | |
dla numeru OE | 1 807 611 S1 | |
uwzględnić informację serwisową | ||
nr EAN | 4054224003251 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez pompy wodnej | |
nr EAN | 5400608190205 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez pompy wodnej | |
nr EAN | 5400608190182 |
Liczba pasków | 2 | |
Szerokość 1 [mm] | 116 | |
Liczba zębów 1 | 16 | |
Szerokość 2 [mm] | 46 | |
Liczba zębów 2 | 10 | |
z rolkami | 1 | |
Ilość rolek napinających | 1 | |
Urządzenia napędzane | agregat napędzany: pompa olejowa | |
nr EAN | 4250093486601 |
Liczba pasków | 2 | |
Liczba zębów 1 | 116 | |
Szerokość 1 [mm] | 16,00 | |
Liczba zębów 2 | 46 | |
Szerokość 2 [mm] | 10,00 | |
uwzględnić informację serwisową | ||
nr EAN | 4014870192129 |
Liczba pasków | 2 | |
Liczba zębów 1 | 116 | |
Szerokość 1 [mm] | 16,00 | |
Liczba zębów 2 | 46 | |
Szerokość 2 [mm] | 10,00 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną | |
uwzględnić informację serwisową | ||
nr EAN | 4014870562137 |
Liczba zębów 1 | 116 |
Liczba zębów 2 | 46 |
Szerokość 1 [mm] | 16 |
Szerokość 2 [mm] | 15 |
Liczba pasków | 2 |
uwzględnić informację serwisową |
Jednostka | szt. |
Ilość zębów | 116 |
Szerokość pasa [mm] | 16 |
EAN | 7316579428941 |
Numer katalogowy | VKM 14219 |
Stan | Fabrycznie nowy |
dla numeru OE | 1760650 |
Liczba zębów | 116 |
Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu |
Szerokość pasa [mm] | 18,1 |
Liczba zębów 1 | 116 | |
Liczba pasków | 1 | |
Liczba rolek kierunkowych | 1 | |
Masa [g] | 560 | |
nr EAN | 3413521700255 |
Liczba zębów 1 | 116 | |
Liczba pasków | 1 | |
Liczba rolek kierunkowych | 1 | |
Masa [g] | 1323 | |
nr EAN | 3413521968365 |
Szerokość [mm] | 16,0 | |
Ilość zębów | 116 | |
Ciężar [kg] | 0,394 | |
Pas napędowy | z trapezowym profilem zębów | |
nr EAN | 4044688664709 |
Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.
Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025
Klimatyzacja i czynniki chłodnicze
23-03-2025
Ile trzeba zapłacić za wymianę tarcz i kloców hamulcowych.
14-03-2025
Ile kosztuje wymiana rozrządu?
07-03-2025
Kiedy należy wymieniać świece żarowe i zapłonowe?
04-03-2025
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024